ادبیات

نشست علمی روز باستان سنجی در دانشگاه هنر اصفهان برگزار گردید

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، نشست علمی روز باستان سنجی در دانشگاه هنر اصفهان برگزار گردید.

9 اسفند 1402

گیلگمش به مسابقه پایانی جشنواره فیلم شوگر لوف آمریکا راه یافت

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ؛ گیلگمش از تولیدات سال گذشته کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان است که برگرفته از قدیمی ترین اثر حماسی و ادبی دنیا، این قصه را دربر می گیرد: گیلگمش، پهلوان نامدار اوروک، شهری از سرزمین سومر در میان رودان، که شخصیتی نیمه ایزدی-نیمه...

23 شهریور 1402

تفال به حافظ امروز چهارشنبه 22 شهریور 1402؛ لب چو آب حیات تو هست قوت جان

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

22 شهریور 1402

فکر مؤلف ایرانی با ادبیات نوین اروپا فاصله ای معنادار دارد

سرویس ادبیات خبرنگاران: ادبیات مدرن ایران در دهه های نخستین شاهد پیدایش و شکوفایی نویسندگانی بود که آثار قابل توجهی در ژانرهای عاشقانه، وهم آلود و حتی وحشت خلق کردند. آن گاه که امید می رفت تجربیات نویسندگان نسل اول داستان نویسی به آینده ای خوب ختم گردد،...

1 شهریور 1402

همایش نهضت مشروطه در کاخ گلستان برگزار می گردد

به مناسبت یکصد و هفدهمین سالگرد نهضت مشروطه، همایش نهضت مشروطه ایران از روز شنبه 14 مرداد تا سه شنبه 17 مرداد ماه در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان برگزار می گردد.

11 مرداد 1402

8 فیلم پسا آخرالزمانی برتر که باعث می شوند در انبارتان خوراک ذخیره کنید

فیلم های آخرالزمانی یا پسا آخرالزمانی همان طور که از عنوان شان پیداست، قرار است تصویر تاریکی از آینده به ما نشان دهند. اگر از بخش تخیل بگذریم، بیشتر این فیلم ها نسبت به اعمال امروز ما در زمین هشدار می دهند؛ اعمالی که روی زندگی ما و بقا و سلامت زمین تأثیر...

11 تیر 1402

می خواستم افسانه شخصی خودم را بنویسم

سرویس کودک و نوجوان خبرنگاران (ایبنا)، اولین واکنش تان بعد از شنیدن کلمه مرگ چیست؟ اولین احساس تان بعد از صحبت راجع به مُردن چیست؟ اولین تصمیم تان بعد از فکر کردن درباره آن چیست؟ هرکس برداشت و نظر خودش را درباره مرگ و مُردن و از دست دادن دارد؛ اما نظر بچه...

5 تیر 1402

ذی القعده متفاوت در قم، از تعویض پرچم گنبد تا فروشگاه کتاب حضرت معصومه(س)

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در قم، قم که باشی ذی القعده معنای دیگری برای تو دارد. ورود به ذی القعده با میلاد حضرت معصومه(س) شروع می گردد و همین حلاوت این ماه را دوچندان می نماید. قم که باشی دهه نخست ذی القعده هم مهمانی هم میزبان. مهمان شب و روزهای جشن و شادی...

12 خرداد 1402

برشی از یک نمایش محیطی و حواشی یک توئیت برای شاهنامه

به گزارش خبرنگاران ، پرفورمنس را در نمایش؛ هنر اجرا یا هنر نمایشگون ترجمه نموده اند؛ هنری مرتبط با دیگر رشته های هنری که برای بینندگان اجرا می گردد.

30 اردیبهشت 1402

بسته های ویژه مکالمه و اینترنت همراه اول به مناسبت هفته شیراز

همراه اول با ارائه طرح های ویژه مکالمه رایگان و اینترنت به استقبال و نکوداشت هفته شیراز رفت.

15 اردیبهشت 1402

نرگس درمانی چیست؟

خبرنگاران: گل نرگس برای درمان یا پیشگیری از برخی بیماری ها گزینه مناسبی است. برای مثال عطر شاداب کننده نرگس برای مخاط و سینوس ها مفید است، زکام را از بین می برد و حتی از سرماخوردگی نیز پیشگیری می کند.

7 بهمن 1401

کتاب پاستیل های بنفش اثر کاترین اپلگیت؛ داستان دوستی های خیالی ما

کتاب پاستیل های بنفش یک داستان نه چندان معمولی برای گروه سنی نوجوانان است که قصه زندگی جکسون را دنبال می نماید. در این داستان جکسون و خانواده اش سعی می نمایند از بی خانمانی فرار نمایند.

3 بهمن 1401

کریستین استوارت رئیس داوران جشنواره برلین شد

کریستین استوارت بازیگر و فیلمساز آمریکایی به عنوان رئیس هیات داوران هفتاد و سومین جشنواره برلین انتخاب شد.

20 آذر 1401

مدیرعامل کانون: واگذاری کتابخانه ها هنوز تصویب نشده است

مدیرعامل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوان با تأکید بر این که همه مراکز کانون پرورش فکری فعال هستند می گوید: رویکرد نو ما حرکت به سمت فراوری آثار فاخر است.

26 شهریور 1401

چرا جواب منفی و برخی از مهم ترین فیلم های اخیر فصل بندی دارند؟

میان نوشته یا همان میان نویس (Intertitle) از روزهای اولیه تاریخ سینما وجود داشته است اما در سال های اخیر به شکل متفاوتی استفاده می گردد و معناهای تازه ای پیدا نموده است. میان نویس قصه را به چند بخش کوچک تر تقسیم می نماید و اغلب به جای ظاهر شدن روی تصاویر فیلم،...

18 شهریور 1401

راهنمای خرید در فرانکفورت، آلمان

خرید در فرانکفورت، فقط به مراکز تجاری بزرگ محدود نمی گردد. بازارچه ها و خیابان های متعدد با بوتیک ها و فروشگاه های کوچک و بزرگ، میزبان قدم های خریداران و گردشگران فرانکفورت است.

21 تیر 1401

هر آنچه درباره سریال نو پرسی جکسون دیزنی پلاس می دانیم

با وجود استقبال ضعیف منتقدان از فیلم های پرسی جکسون، گویا قرار است سریال تلویزیونی ساخته شده بر مبنای این مجموعه از دیزنی پلاس پخش گردد.

20 خرداد 1401

نخستین جلسه ماهانه محفل دانشجویی طنز شعر و نثر با موضوع آزاد برگزار گردید

نخستین جلسه ماهانه محفل دانشجویی طنز شعر و نثر با موضوع آزاد و با حضور طنزپردازان مطرح و برجسته استان قم برگزار گردید.

12 اردیبهشت 1401

دستهای مهربانی درقائم شهر روایت شد

خبرگزاری خبرنگاران- درجشنواره داستانی روایت با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیسیون فرهنگی شورای شهر، معاون فرماندار ، رییس اداره کتابخانه های عمومی ، از بهترین های آثار ارائه شده تقدیر بعمل آمد .

6 اردیبهشت 1401

13 مکان شگفت انگیزی که مایه افتخار ایرانی ها است

تاریخ و فرهنگ ایران، جدا از شهر و کشوری که در آن ساکن هستیم، برای ما ایرانی ها مایه افتخار و غرور است و درباره جاهایی که مرتبط با این پیشینه تاریخی غنی باشند، با هیجان و مباهات صحبت می کنیم.

4 اردیبهشت 1401
تعداد: (43)