8 فیلم پسا آخرالزمانی برتر که باعث می شوند در انبارتان خوراک ذخیره کنید

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، فیلم های آخرالزمانی یا پسا آخرالزمانی همان طور که از عنوان شان پیداست، قرار است تصویر تاریکی از آینده به ما نشان دهند. اگر از بخش تخیل بگذریم، بیشتر این فیلم ها نسبت به اعمال امروز ما در زمین هشدار می دهند؛ اعمالی که روی زندگی ما و بقا و سلامت زمین تأثیر فراوانی دارد. برخی از این فیلم ها دغدغه های محیط زیستی دارند، تعدادی روند اجتماعی فرهنگی حیات بشری را زیر سؤال می برند و برخی هم نسبت به پیشرفت تکنولوژی نگرانی های دارند. این فیلم ها و قصه ها هر پیامی که داشته باشند، به ما بابت اعمال و آینده مان احساس ترس و وحشت می دهند. ترس و وحشتی که شاید باعث گردد تغییری در رویکرد و اعمالمان در زندگی به وجود آورد یا صرفاً باعث گردد بترسیم که در صورت فرارسیدن این آخرالزمان کذایی چه باید بکنیم. اگر قحطی آب و غذا گردد چه؟ وقتی ترس به این درجه برسد، شاید برخی از این فیلم ها باعث شوند بخواهیم در انبارمان خوراک ذخیره کنیم. این هشت فیلم پسا آخرالزمانی برتر بدون شک چنین احساسی را به شما القا خواهند کرد.

8 فیلم پسا آخرالزمانی برتر که باعث می شوند در انبارتان خوراک ذخیره کنید

1. جاده (The Road)

  • سال اکران: 2009
  • کارگردان: جان هیلکات
  • بازیگران: ویگو مورتنسن، کدی اسمیت-مک فی، رابرت دووال
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: 74 از 100

این فیلم اقتباسی است از کتابی پادآرمانشهری با همین نام نوشته کورمک مک کارتی که با نگاهی بسیار تاریک، آینده بشریت را به چالش می کشد. ماجرا از این قرار است که در آینده، بر اثر فاجعه ای، کره زمین با وضعی وخیم روبه روست. گیاهان مرده اند و خوردنی ها رو به انتها اند. پدری به همراه پسرش می خواهد خود را نجات دهد و برای این کار دست به سفری در یک جاده می زند. بر اثر این بی غذایی، بسیاری از انسان ها حس هم نوع دوستی خود را از دست داده اند و همه برای زنده ماندن با هم می جنگند. این پدر و پسر در کوششند تا خود را نجات دهند. در بین راه، هر یک به شدت ناامید می شوند و چند بار به فکر خودکشی می افتند، اما هر بار یکی به دیگری امید می دهد که آن ها می توانند این مسیر را طی نمایند. اگر این فیلم باعث نمی گردد بخواهید قوطی کنسرو غذا در انبارتان ذخیره کنید، نمی دانم چه فیلمی چنین احساسی را در شما به وجود خواهد آورد.

مردی به تنهایی به همراه پسرش باید از میان سرزمین های سوخته امریکا عبور نمایند، در حالی که هیچ چیز به جز خاکستر در باد در هوا حرکت نمی نماید و هوا به قدری سرد است که بر سنگ ها شکاف می اندازد، و این پدر و پسر در پی غذا و مکانی گرم در سرزمین های جنوبی هستند و در عین حال باید با آدمخوارها که که آنها هم بعد از فاجعه بزرگ زمین غذایی برای خوردند ندارند بجنگند و از دست آنها فرار نمایند. طبعاً وقتی روی کاناپه راحت خود در خانه نشسته اید و این فیلم را دیدن می کنید که مصداق شاخص یک فیلم آخرالزمانی ترسناک است، خودتان را جای شخصیت ها می گذارید و از آنجا که دائم در حال جست وجو برای غذا هستند، شما هم به فکر ذخیره غذا برای روز مبادا می افتید.

2. بچه ها آدم (Children of Men)

  • سال اکران: 2006
  • کارگردان: آلفونسو کوارون
  • بازیگران: کلایو اوون، جولیان مور، مایکل کین، چیویتل اجیوفور، چارلی هونام، کلر هوپ آشیتی، پم فریس، یولاندا باسْـکِـس، لوسی برایرس، ورا فیلاتووا
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: 92 از 100

بچه ها آدم فقط یک فیلم نیست؛ باز هم بر اساس یک رمان با همین نام نوشته پی.دی. جیمز ساخته شده که پیش بینی وحشتناک از آینده ای است که در آن انسان ها نابارور شده اند. سال 2027 است (فیلم سال 2006 اکران شده و شاید عجیب باشد که نویسنده چنین تاریخی را برای قصه اش در نظر گرفته است؛ چرا که امروز ما چهار سال با 2027 فاصله داریم و جهان اگرچه از بسیاری جهات تاریک است، اما هنوز به تاریکی محض این رمان نرسیده است) و زنان دیگر نمی توانند بچه ای به جهان بیاورند. جوان ترین ساکن زمین به تازگی در هجده سالگی در گذشته است و همه امیدها و آرزوهای بشر نقش برآب شده است.

در حالی که بحران و آشفتگی پایه های تمدن بشری را متزلزل نموده، جهانی در شرف مرگ و نیستی، آخرین شانس بقایش را در وجود زنی به نام کی (کلر هوپ اشیتی) می بیند که به گونه ای غیرقابل درک باردار شده است. اکنون در حالی که فرقه های متخاصم ملی گرا به جان هم افتاده اند و رهبران جهان شاهدند که چطور قدرت از دستشان خارج می گردد، مردی سرخورده و بدبین به نام تئو (کلایو اوون) مأموریت می یابد از این زن محافظت کند و او را تا بندری همراهی کند تا این آخرین امید بشریت بتواند در امنیت کامل، کودکش را به جهان بیاورد. با فروپاشی جامعه در اطراف آن ها، کمبود مواد غذایی تنها یکی از مسائل بی شمار است. اما به من اعتماد کنید، همان طور که مشاخصه شخصیت ها برای بقا را دیدن می کنید، ممکن است گهگاه نگاهتان با یک نفس راحت به انباری مجهزتان منحرف گردد.

3. مکس دیوانه: جاده خشم (Mad Max: Fury Road)

  • سال اکران: 2015
  • کارگردان: جرج میلر
  • بازیگران: تام هاردی، شارلیز ترون، نیکولاس هولت، هیو کیز-برن، رزی هانتینگتون وایتلی، رایلی کیئو، زو کراویتز، ابی لی کرشاو، کورتنی ایتون، ریچارد نورتون
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: 97 از 100

یک ماشین سواری وحشیانه و انفجاری در میان صحرا را در این فیلم شاهدیم و منظور از این ماشین سواری آخرین تعطیلات خانوادگی شما نیست. در یک سرزمین بایر پسا آخرالزمانی، قهرمان ما، مکس، و متحد آتشین او، فیوریوسا، در حال مشاخصه با یک حاکم ظالم برای نیازهای اولیه زندگی، مثل، درست حدس زدید، غذا هستند. بنابراین بله، این فیلم قطعاً شما را تحریک می نماید که قوطی های نخود فرنگی را برای آشفتگی هایی که قرار است در آینده اتفاق بیفتد، گوشه ای پنهان کنید. تا زمانی که سیستم های مالی فعال باشند، شما آنلاین خواهید بود و هر نوع غذای کنسروی موجود را به صورت عمده خریداری خواهید کرد. و چه کسی می داند، شاید به فکر شخصی سازی ماشین خود با زره های پسا آخرالزمانی نیز باشید.

4. 28 روز بعد (28 Days Later)

  • سال اکران: 2003
  • کارگردان: دنی بویل
  • بازیگران: کیلین مورفی، نائومی هریس، مگان برنز، کریستوفر اکلستون، برندن گلیسون، نوآ هانتلی، دیوید اشنایدر، لوک مابلی
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: 87 از 100

زامبی های تند و تیز به نوبه خود تصویر ترسناکی را از خود در فکر برجای می گذارند، اما زامبی های سریع زمانی که شما گرسنه هستید، چگونه خواهند بود؟ این دیگر کابوسی است که در تخیل نمی گنجد. اما در 28 روز بعد شاهد آن هستیم. پس از اینکه یک ویروس مرموز جمعیت بریتانیا را از بین می برد، بازماندگان در پی مواد غذایی هستند و ناامیدانه سعی می نمایند از افراد آلوده دوری نمایند. دیدنی شکار ناامیدانه این افراد برای غذا در این فیلم باعث می گردد که قوطی سوپ گوجه فرنگی غیرهیجان انگیزتان را طوری نگاه کنید که انگار یک جام طلایی است. بعد از دیدنی این فیلم، سبد خرید آنلاین شما سریع تر از زامبی های دونده فیلم مملو از اقلام کنسروی می گردد.

5. برف شکن (Snowpiercer)

  • سال اکران: 2013
  • کارگردان: بونگ جون-هو
  • بازیگران: کریس ایوانز، سونگ کانگ-هو، تیلدا سوئینتن، جیمی بل، اکتاویا اسپنسر، ایون برمنر، گو آ-سانگ، جان هرت، اد هریس، عدنان هاسکوویچ، استیو پارک
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: 94 از 100

این شاهکار بونگ جون هو به طور کامل در قطاری اتفاق می افتد که آخرین بقایای بشریت را پس از یک کوشش ناموفق برای مشاخصه با گرمایش جهانی که زمین را منجمد کرد، با خود حمل می نماید. جامعه در این قطار به شدت بر اساس طبقات تقسیم بندی شده است؛ کسانی که در دم قطار هستند در فلاکت و گرسنگی زندگی می نمایند، در حالی که مسافران جلو زندگی لوکسی دارند. غذایی که برای مسافران انتهای قطار سرو می گردد باعث می گردد حتی بابت ساده ترین قوطی کنسرو نخود هم قدردان پروردگار باشید. به جز جنبه غذایی، تصویر جذابی که برف شکن از مشاخصات طبقاتی، شورش و بقا نشان می دهد، شما را روی صندلی تان میخکوب می نماید.

6. کتاب عیلی (The Book of Eli)

  • سال اکران: 2010
  • کارگردان: آلبرت و آلن هیوز
  • بازیگران: دنزل واشینگتن، گری اولدمن، میلا کونیس، مایکل گامبون
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: 47 از 100

این داستان تلخ بقا سی سال پس از یک آخرالزمان هسته ای اتفاق می افتد. دنزل واشنگتن در نقش عیلی، بی خانمانی است که باید از این چشم انداز ویران شده عبور کند تا کتاب مقدسی را به مکانی امن برساند. منظره ها خلوت و متروک، همراه با صحنه های اکشن پرتنش، تجربه دیدنیی تأثیرگذاری را برای مخاطبانش رقم می زند. تأکید بر قطحی، به ویژه غذا و آب، بر اقدامات ناامیدانه مردم برای زنده ماندن تأکید می نماید. با این تفاصیل، آن قوطی کنسرو لوبیا گرد و خاک گرفته ته گنجه شما حالا خیلی بد به نظر نمی رسد، این طور نیست؟

7. وال ئی (WALL-E)

  • سال اکران: 2008
  • کارگردان: اندرو استنتون
  • بازیگران: بن برت، الیزا نایت، سیگورنی ویور، جف نگارخانهن، فرد ویلارد، جان رتزنبرگر، کتی ناجیمی، جس هارنل
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: 95 از 100

یک انیمیشن غافلگیرنماینده پسا آخرالزمانی از پیکسار که نگاهی تیره و تار به زمین دارد و این را به مای مخاطب هم منتقل می نماید و از آینده می ترساند؛ پس از اینکه اتلاف و اسراف منابع بشریت زمین را تبدیل به جایی غیرقابل سکونت نموده است، انسان های به جای مانده در یک سفینه فضایی زندگی می نمایند و آن قدر تنبل شده اند و به فناوری وابسته اند که حتی نمی توانند بدون صندلی های اتوماتیک حرکت نمایند. دیدنی غذا خوردن وال ئی (ربات بامزه و دوست داشتنی که قهرمان قصه است) روی سوسک، در حالی که در حال پاکسازی آشفتگی های ماست، ممکن است باعث گردد درباره شکل مصرف مواد غذایی خود تجدید نظر کنید. به علاوه، این فیلم پسا آخرالزمانی برتر شما را وادار می نماید که به اهمیت زندگی پایدار برای جلوگیری از تبدیل شدن سیاره ما به یک زمین بایر غول پیکر بیندیشید.

8. یک مکان آرام (A Quiet Place)

  • سال اکران: 2018
  • کارگردان: جان کرازینسکی
  • بازیگران: امیلی بلانت، جان کرازینسکی، میلیسنت سیموندز، نوآ جوپ
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: 96 از 100

جهانیی را تصور کنید که در آن نمی توانید صدایی در بیاورید، و اگر این کار را بکنید تبدیل به شام موجودات بیگانه می شوید. حالا تصور کنید در آن سکوت می خواهید یک قوطی غذا را باز کنید. پرتنش است، نه؟ این فیلم نه تنها شما را وادار می نماید که کنسرو ذخیره کنید، بلکه باعث می گردد بروید قوطی کنسروهایی که در آن ها به آرام ترین شکل ممکن باز می شوید، خریداری کنید و رویشان سرمایه گذاری کنید. حتی ممکن است یک قدم فراتر بروید و یک تمرین غذا خوردن در سکوت را در خانه خود آغاز کنید.

منبع: startefacts

منبع: دیجیکالا مگ

به "8 فیلم پسا آخرالزمانی برتر که باعث می شوند در انبارتان خوراک ذخیره کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 فیلم پسا آخرالزمانی برتر که باعث می شوند در انبارتان خوراک ذخیره کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید