سطح روی قفسه کتابفروشی ها

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی ، رمان سطح اثر یکی از مطرح ترین نویسندگان فرانسوی در ژانر ادبیات پلیسی و جنایی است و نودوششمین عنوان از مجموعه نقاب محسوب می گردد که از سوی انتشارات دنیا کتاب منتشر شده است.

سطح روی قفسه کتابفروشی ها

اولیویه نورک (Olivier Norek) نویسنده فرانسوی داستان های جنایی در سال 1975 در شهر تولوز در جنوب غربی فرانسه به دنیا آمد. او بعد از چند سال فعالیت در نهادهای انسان محبت آمیز بین المللی به نیروی پلیس پیوست و 18 سال خدمت کرد.

بعد از منتظر خدمت شدن در پلیس آگاهی، نورک نویسندگی را شروع کرد و به یکی از محبوب ترین نویسندگان رمان های جنایی در کشورش تبدیل شد. آثار این نویسنده همیشه با استقبال علاقه مندان به ادبیات جنایی روبه رو شده که قطعا یکی از دلایل موفقیتش در این حوزه، فعالیتش در نیروی پلیس بوده است.

از وی تا به امروز چهار رمان و دو سناریو منتشر شده که همگی با استقبال زیاد علاقه مندان روبه رو شده اند. استقبال از آثار این نویسنده محدود به مرزهای کشورش نبوده و کتاب هایش به زبان های دیگر نیز ترجمه شده است. اولین کتاب او از سه گانه بانلیو (Banlieue) با نام کد 93 به انگلیسی ترجمه و با عنوان The Lost and the Damned منتشر شد. در این سریال کارآگاه پلیس خیالی کاپیتان کاست حضور دارد.

نورِک در این رمان ماجرای سروان نوئمی شاستن، فرمانده یک واحد مبارزه با موادمخدر در پاریس را روایت می نماید که به سختی مجروح شده است. نیمی از صورت زن جوان بر اثر شلیک مستقیم به شدت آسیب می بیند. علاوه بر آن، آسیب روحی چنین حوادثی نیز از دید رؤسایش پنهان نمی ماند. نوئمی به یک منطقه خوش آب و هوا و بی دردسر روستایی اعزام می گردد تا ضمن ترمیم آسیب های جسمی و روحی و به دور از کانون عملیات پلیسی (اداره آگاهی پاریس)، در خصوص لزوم ادامه کار یا تعطیلی تنها کلانتری منطقه گزارشی به مرکز بفرستد؛ اما افسر جوان، در بدو ورود، تحقیقات پرخطری را شروع می نماید که پرده از راز جنایتی بیست و پنج ساله، در آن نقطه به ظاهر امن و آرام، برمی دارد.

در بخشی از این رمان آمده است:

وقتی زن چشم ها را باز کرد، نور شدید چراغ نئون سقفی شبکیه چشمش را مانند تماس نزدیک با آتش سوزاند. آخرین واقعه زندگی در حافظه اش نقش بست و سُهان دوباره به طرفش شلیک کرد. او به خودش پیچید، ضربان قلبش شدت گرفت و دستگاه سنجش ضربان قلب حرکات دیوانه واری را ثبت کرد و باعث دویدن پرستاران شد.

همه افراد پلیس در راستا دویدن آ نها از جا برخاستند.

اما بعد از خاموش شدن چراغ اتاق، نوئمی آرام گرفت، چشم ها را بست و دوباره در خوابی ناشی از به جامانده های داروی بیهوش کننده، فرو رفت...

انتشار مجموعه کتاب های نقاب در سال 89 با انتشار رمان چشم زخم نوشته پی یر بوالو و توماس نارسژاک شروع شد.

چاپ اول رمان سطح اثر اُلیویه نورِک با ترجمه عباس آگاهی در 320 صفحه، شمارگان 500 نسخه و به قیمت 85 هزار تومان از سوی انتشارات دنیا کتاب منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "سطح روی قفسه کتابفروشی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سطح روی قفسه کتابفروشی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید