بوریس جانسون در دنیای فناوری چه تحولاتی ایجاد می نماید؟ ، نگاهی به مسائل سه گانه نخست وزیر تازه بریتانیا

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، بوریس جانسون نخست وزیر نو بریتانیا کار خود را از امروز شروع خواهد نمود. اما حضور وی در کابینه بریتانیا به عنوان نخست وزیر چه تاثیری در آینده دنیای فناوری خواهد داشت، آن هم در شرایطی که بخش عمده ای مسائل مهم دنیا در عرصه های مختلف به تکنولوژی و تولیدات و موفقیت های این عرصه وابسته است.

بوریس جانسون در دنیای فناوری چه تحولاتی ایجاد می نماید؟ ، نگاهی به مسائل سه گانه نخست وزیر تازه بریتانیا

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، ماجرای برکسیت از یک سو و هواوی از سوی دیگر در کنار مسائل مرتبط با مالیات دیجیتال، سه گانه ای را تشکیل می دهند که بوریس جانسون باید با قدرتی که اخیرا کسب نموده با آنها مقابله کند.

به نظر می رسد این سیاستمدار محافظه کار باید به این موضوع فکر کند که چگونه می تواند با اتکا به اینترنت 5G قابلیت های کشور خود را به عنوان کشوری که یکی از رهبران عرصه تکنولوژی دنیا است، حفظ کند. اگرچه برای رسیدن به چنین مقامی احتیاجی نیست بوریس جانسون کارشناس فناوری گردد، اما به عنوان نخست وزیر بریتانیا باید روی این حوزه متمرکز گردد تا بتواند بر چالش های مرتبط با امور فناوری چیره گردد.

جانسون مدتی پیش در یکی از سخنرانی ها خود تاکید نموده بود که به زودی فیبرهای نوری را در سراسر بریتانیا توسعه می دهد و هیچ خانه ای بدون این تکنولوژی نخواهد بود.وزارت دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش بریتانیا وعده داده که دسترسی کامل به فیبرهای نوری برای کل بریتانیا تا سال 2033 میسر خواهد شد. اما تعهد جانسون به مردم بریتانیا بسیار سریع تر است . او وعده داده تا سال 2025 این اتفاق اتفاق افتاده است و در نتیجه بسیاری از کارشناسان معتقدند او وعده های جعلی و دروغین می دهد و نمی تواند از پس این نوع وعده ها بر بیاید.

انجمن ارائه دهنده خدمات مخابرات و اینترنت در بریتانیا نیز اعلام نمود : تعهد بلندپروازانه بوریس جانسون به سادگی قابل انجام نیست، بلکه یک پروژه بلندپروازانه است که احتیاج به زیرساخت های متعددی دارد.

در عین حال، کمسیون ملی زیرساخت ها هزینه های ارتقا کل کشور را به فیبر کامل حدود 33.4 میلیارد پوند در طول 30 سال براورد نموده است. ما هنوز خود جانسون براوردهای مالی یا برنامه ریزی های خود را در این خصوص منتشر ننموده است و تعیین نیست چگونه قرار است هزینه ها تامین گردد.

جانسون درست یک هفته پیش از رسیدن به مقام نخست وزیری انگلیس، در مصاحبه با نشریه تلگراف گفته بود: اگر تکنولوژی می تواند فضانوردان را در ماه قرار دهد، می تواند به حل مشکل فنی و منطقی مرز ایرلند نیز یاری کند. شاید بتوان به مسائل برکسیت نیز یاری کند و از کد های کامپیوتر برای شبیه سازی مرزها در سال 1969 وارد عمل شد تا مسائل تجاری و اجتماعی با ایرلند شمالی را حل کرد.

منبع: انتخاب

به "بوریس جانسون در دنیای فناوری چه تحولاتی ایجاد می نماید؟ ، نگاهی به مسائل سه گانه نخست وزیر تازه بریتانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوریس جانسون در دنیای فناوری چه تحولاتی ایجاد می نماید؟ ، نگاهی به مسائل سه گانه نخست وزیر تازه بریتانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید