یک آمار جالب: میانگین سرعت اینترنت 5G امریکا از سرعت اینترنت 4G گوشی شما کمتر است!

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، گاهی اوقات اشتباه ما این است که حداکثر سرعت اینترنت را با میانگین سرعت اشتباه می گیریم.

یک آمار جالب: میانگین سرعت اینترنت 5G امریکا از سرعت اینترنت 4G گوشی شما کمتر است!

مثلا، همه می دانیم که سرعت شبکه های 4G LTE به بیش از یک گیگابیت بر ثانیه رسیده است ولی آیا کاربران آن کشورها همواره اینترنت موبایل یک گیگابیتی دارند؟

همه جا گفته شده سرعت اینترنت 5G چند گیگابیت بر ثانیه است. شرکت های کوالکام، اینتل، هواوی و مدیاتک وقتی پردازنده های موبایل 5G یا مودم های فایوجی خود را رونمایی می نمایند؛ از سرعت های 4 و 5 گیگابیت بر ثانیه حرف می زنند ولی آیا اکنون سرعت شبکه های فایوجی در کشورهای اروپایی یا ایالات متحده همین قدر است؟

در گزارش اخیر شرکت شرکت اوپن سیگنال (OpenSignal) آمارهای جالبی وجود دارد که بعضی حقایق را درباره سرعت اینترنت واقعی بعضی کشورها و اپراتورها برملا می نماید و نشان می دهد نباید همواره فریب تبلیغات و جنجال های تبلیغاتی را بخوریم یا اینکه توسعه زیرساخت بر توسعه نقطه ای اهمیت دارد.

دقیقا مانند اتفاقی که در کشور کره جنوبی و بعضی دیگر از کشورهای آسیای شرقی مانند سنگاپور افتاده است و میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل آن ها با هم رشد نموده و همواره در بالاترین حد کل دنیا است.

بهترین و بدترین کشورها در 5G

اوپن سیگنال گزارشی از شرایط اینترنت 5G در 12 کشور منتشر نموده است. سرعت های میانگین حاصل جمع آوری داده آزمایش های هر کشور در دوره زمانی از 16 مه تا 14 آگوست است.

فکر می کنید میانگین سرعت اینترنت 5G کشور ایالات متحده چقدر است؟ جالب بدانید از سرعت گوشی 4G شما در ایران کمتر است!

ایالات متحده در این رتبه بندی، آخرین کشور با میانگین سرعت دانلود 50.9 مگابیت واقع شده است. میانگین سرعت 4G این کشور هم 28.9 مگابیت است.

در کشور کانادا، سرعت میانگین 4G را 59.4 مگابیت برثانیه و 5G را 178.1 مگابیت برثانیه گزارش کردند. تایوان و استرالیا دو کشوری هستند که سرعت اینترنت فایوجی بالای 200 مگابیت دارند.

جالب تر می گردد بدانید کره جنوبی و عربستان سعودی با میانگین سرعت های اینترنت فایوجی 312.7 و 414.2 مگابیت برثانیه در صدر جدول هستند.

برای ارزیابی بهترین کشور در توسعه شبکه های 5G باید میزان دسترسی مردم به این شبکه ها و سرعت اتصال از 4G به 5G را هم در نظر گرفت.

یکی از دلایل پایین بودن سرعت 5G در امریکا، رقابت شدیدی است که میان اپراتورهای موبایل برای استفاده از طیف های فرکانسی زیر 6 گیگاهرتز است. کشورهایی که باندهای فرکانسی پایین خلوت تری دارند یا اپراتورهای آن ها کمتر هستند و همین طور سراغ امواج میلی متری رفتند؛ سرعت 5G بهتری دارند.

اوپن سیگنال می گوید روزانه میلیاردها اندازه گیری از 100 میلیون دستگاه گوشی و مودم در سراسر دنیا دارد و 12 کشور فقط داده های موثق و با کیفیتی در اختیارش قرار داده اند.

با افتتاح رسمی اولین سایت 5G در ایران توسط ایرانسل، حالا یک سوال بسیار جدی در میان کاربران مطرح است: چه مودم 5G یا هات اسپات…

همه خبرهای امروز معطوف به راه اندازی اولین شبکه 5G در ایران شده است. صبح امروز، چهارشنبه یکم مردادماه 1399 به گزارش ایرانسل، اولین سایت فایوجی…

یک استارتاپ به نام Hyper Mirror یک دستگاهی اختراع نموده است که امکات اتصال تجهیزات دیجیتالی مانند گوشی، لپ تاپ، تلویزیون، دستگاه ها مک و غیره را…

حداکثر تا یک ماه آینده، اولین سایت نسل پنجم شبکه های موبایل (5G) در ایران نصب و راه اندازی می گردد. تا انتها شهریور ماه هم 5 نقطه…

بیش از دو سال است که گوشی های 5G وارد بازار شده اند و در ایران هم یافت می شوند. سامسونگ با عرضه سری گلکسی اس 10، اولین…

تا کنون، بیشترین سرعت انتقال اطلاعات روی شبکه های 5G زیر 5 گیگابیت بر ثانیه بود ولی شرکت سامسونگ پیروز به شکستن این رکورد شد تا…

شرکت HTC پس از اینکه دو اسمارت فون برای ارزهای مجازی به نام های Exodus 1 و Exodus 1s عرضه نموده است؛ حالا سراغ یک حوزه جدید…

امروز خبری خواندم که بسیار تعجب برانگیز بود. مجوز فعالیت اپراتورهای TD-LTE روی فرکانس 3.5 گیگاهرتز تا انتها سال به اتمام می رسد و از سال آینده…

منبع: شبکه چی

به "یک آمار جالب: میانگین سرعت اینترنت 5G امریکا از سرعت اینترنت 4G گوشی شما کمتر است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک آمار جالب: میانگین سرعت اینترنت 5G امریکا از سرعت اینترنت 4G گوشی شما کمتر است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید