چگونه آیفون را به لپ تاپ متصل کنیم؟

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، در دنیای امروز که هر فرد گجت های مختلفی دارد، یکی از دغدغه های همیشگی اتصال این دستگاه های گوناگون به یکدیگر است و این موضوع شاید در زمینه اتصال آیفون به لپ تاپ چالش برانگیزتر هم باشد.

چگونه آیفون را به لپ تاپ متصل کنیم؟

برای اتصال آیفون به لپ تاپ ابتدا باید به خوبی با نیازها و نوع لپ تاپی که قصد اتصال گوشی به آن را دارید، آگاه باشید. بسته به نوع دستگاه شما که مک یا کامپیوتر ویندوزی باشد، روش انجام کار را هم برای اتصال با کابل آیفون و هم برای اتصال بدون سیم توضیح می دهیم.

اتصال آیفون به مک بوک

اتصال آیفون به مک بوک و در کل اتصال دستگاه های اکوسیستم اپل به یکدیگر شاید آسان ترین روش را شامل شود.

اتصال با استفاده از کابل

برای همگام سازی محتوا، حذف داده ها و تنظیمات یا به روزرسانی آیفون خود، می توانید از کابل برای اتصال آن به Mac استفاده کنید. احتمالا به سادگی می توانید از کابل شارژ آیفون خود برای برقراری اتصال استفاده کنید اما بسته به مدل دستگاهی که دارید، شاید به آداپتور هم نیاز داشته باشید.

اگر آیفون شما از کابل لایتنینگ به USB استفاده می کند و مک شما دارای پورت USB است، مسئله ای برای اتصال نخواهید داشت اما اگر برای مثال مک شما فقط یک پورت USB-C دارد، یا اگر آیفون شما از کابل USB-C به لایتنینگ استفاده می کند، به یک آداپتور از سوی دیگر نیاز خواهید داشت. نکته اصلی این است که شاید برای اتصال فیزیکی، نیاز به خرید کابل اتصال آیفون به کامپیوتر جداگانه یا یک تبدیل مناسب داشته باشید.

زمانی که این اتصال را برقرار کردید، می توانید از Finder در MacOS Catalina یا نسخه جدیدتر برای کار با داده های خود و همچنین به روزرسانی آیفون استفاده کنید. اگر از نسخه قدیمی MacOS استفاده می کنید، قبل از Catalina، از iTunes برای انجام این اتصال استفاده خواهید کرد.

گام 1: گوشی خود را به رایانه خود وصل کرده و Finder را باز کنید.

گام 2: در نوار کناری، آیفون خود را در قسمت Locations انتخاب کنید.

گام 3: شاید از شما خواسته شود که به دستگاه اجازه بدهید یا اگر قبلا این کار را نکرده اید، آیفون خود را به آخرین نسخه iOS به روز کنید. به سادگی از این دستورها پیروی کنید.

گام 4: از زبانه های مختلف در بالا زیر بخش جزئیات آیفون خود استفاده کنید تا با محتوای مورد نیاز خود در Finder کار کنید.

گام 5: هر بار که می خواهید داده ها را همگام سازی کنید، آیفون خود را وصل کنید، می تواند خسته کننده باشد. به همین دلیل است که پس از اولین تنظیمات کلی، اپل روشی را برای تغییر به همگام سازی Wi-Fi افزوده است.

برای این کار در Finder، بررسی کنید که آیفون شما هنوز انتخاب شده باشد و در بخش General باشید. در قسمت تنظیمات، Show this iPhone when on Wi-Fi را انتخاب کنید و Apply را بزنید. اکنون می توانید بدون نیاز به اتصال کابلی از منوی همگام سازی در Finder استفاده کنید.

گام 6: وقتی کارتان تمام شد و می خواهید آیفون خود را جدا کنید، روی نماد Eject در سمت راست آن در نوار کناری Finder کلیک کنید. سپس با خیال راحت کابل را از آیفون و مک جدا کنید.

اتصال با استفاده از بلوتوث

برای برقراری اتصال بی سیم از iPhone به Mac و بهره مندی از ویژگی هایی مانند Handoff، AirPlay، AirDrop، Continuity Camera، Instant Hotspot و Universal Clipboard، باید به این صورت عکل کنید.

گام 1: بررسی کنید که آیفون و مک شما هر دو به یک شبکه Wi-Fi متصل باشند.

گام 2: آیفون خود را از طریق بلوتوث به مک خود وصل کنید. اگر قبلا دستگاه ها را همگام سازی نکرده اید، نماد بلوتوث را در منوی سمت راست بالای MacOS انتخاب کنید و تنظیمات بلوتوث دلخواه را برگزینید. آیفون خود را نزدیک و روشن نگه دارید و منتظر بمانید تا MacOS شما آن را شناسایی کند تا بتوانید با انتخاب Connect دستگاه ها را جفت کنید. در این مرحله ممکن است نیاز به احراز هویت باشد که باید متناسب با روش ارائه شده، انجام دهید.

گام 3: در آیفون خود به Settings و سپس General و بعد AirPlay & Handoff بروید. مطمئن شوید که Handoff فعال است. اکنون، با هر برنامه ای که با Handoff کار می کند، می توانید نماد Handoff را در نوار داک مک خود مشاهده کنید تا از آن برای جابه جایی به آیفون خود کمک بگیرید.

گام 4: اگر می خواهید از AirDrop استفاده کنید، نگران اتصال بلوتوث نباشید، فقط مطمئن شوید که دستگاه های شما هر دو در یک شبکه Wi-Fi یکسان قرار داشته باشند. سپس گزینه اشتراک گذاری را در آیفون خود انتخاب کنید تا تمام گزینه های موجود را ببینید. AirDrop به شکل یک نماد رادار-مانند در کنار دستگاه های سازگار، دیده خواهد شد.

گام 5: برای استفاده از ویژگی های Continuity Camera، یک برنامه سازگار با آن را باز کنید و روی محلی که می خواهید محتوا را قرار دهید، کنترل-کلیک را بزنید. با این کار منویی باز می شود که در آن باید نوع دستگاه را برای Import انتخاب کنید.

اکنون بسته به دستگاه های متصل، چندین گزینه را مشاهده خواهید کرد. گرفتن عکس، دوربین آیفون شما را باز می کند تا بتوانید عکسی بگیرید که در مک شما ذخیره می شود. اسکن اسناد هم کار بسیار مشابهی انجام می دهد اما آن را به صورت PDF ذخیره می کند.

اتصال آیفون به لپ تاپ ویندوزی

اتصال آیفون به لپ تاپ با کابل

با اتصال ساده کابل میان آیفون و لپ تاپ، می توانید یک ارتباط بسیار پایه برقرار کنید که فقط امکان مشاهده و انتقال عکس ها و ویدیوها را خواهید داشت. اما برای اتصال صحیح و کامل آیفون خود به لپ تاپ ویندوزی، به چند ابزار و نرم افزار از جمله iTunes و درایورهای به روز ویندوز نیاز دارید.

گام 1: نرم افزار لازم را روی لپ تاپ نصب کنید. برای اتصال آیفون خود، اولین قدم نصب نرم افزار لازم بر روی لپ تاپ است که با این سه مرحله ساده انجام می شود:

  • به وب سایت رسمی اپل یا فروشگاه مایکروسافت بروید و iTunes را دانلود کنید.
  • iTunes را با پیروی از دستورالعمل های داده شده نصب کنید.
  • iTunes را باز کنید و به مرحله بعد بروید.

برای داشتن یک تجربه خوب، به یاد داشته باشید که پیش از اتصال آیفون خود، هرگونه به روزرسانی نرم افزاری را انجام دهید و البته برای اتصال پایدار و ایمن، از کابل USB تأیید شده استفاده کنید.

گام 2: آیفون را با استفاده از کابل USB به لپ تاپ وصل کنید.

اتصال آیفون به لپ تاپ با استفاده از کابل USB آسان است. در اینجا شیوه انجام آن را بیان می کنیم:

  • ابتدا، یک سر کابل USB را به درگاه شارژ آیفون وصل کنید.
  • سپس پورت USB را در لپ تاپ خود پیدا کنید و سر دیگر کابل USB را به آن متصل نمایید.
  • احتمالا در هر دو دستگاه پیامی دریافت خواهید کرد که از شما اجازه اتصال می خواهد. برای تکمیل اتصال، دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

به خاطر داشته باشید که لپ تاپ های مختلف، تنظیمات کمی متفاوتی دارند. اگر با مسئله ای روبرو شدید، می توانید دفترچه راهنمای دستگاه یا وب سایت سازنده را بررسی کنید. همچنین، قبل از تلاش برای اتصال، مطمئن شوید که هر دو دستگاه روشن هستند و به درستی کار می کنند.

اتصال آیفون به لپ تاپ از طریق کابل USB سال ها یک روش رایج است و انتقال و همگام سازی آسان داده ها بین دستگاه ها و حتی شارژ آیفون شما با استفاده از لپ تاپ را فراهم می کند.

گام 3: روی آیفون مورد اعتماد بودن لپ تاپ را تأیید کنید.

هنگامی که آیفون خود را به لپ تاپ متصل می کنید باید مطمئن شوید که دستگاه را تأیید کرده اید. برای این کار:

  • در صورت نیاز، قفل آیفون خود را با رمز عبور یا Touch ID یا Face ID باز کنید.
  • یک پیام ظاهر می شود. برای ادامه روی Trust ضربه بزنید.
  • پس از تأیید، می توانید به فایل ها، انتقال عکس ها، پشتیبان گیری از داده ها و همگام سازی محتوا با iTunes دسترسی داشته باشید.

این کار از این جهت ضروری است که یک اتصال امن و مدیریت داده را بدون دردسر تضمین می کند.

نحوه اتصال آیفون به لپ تاپ با بلوتوث

اگر لپ تاپ ویندوزی شما دارای سخت افزار بلوتوث و درایور متناسب با آن است، می توانید آیفون را از طریق بلوتوث هم به لپ تاپ متصل کنید. برای همگام سازی کردن آیفون با لپ تاپ مراحل زیر را دنبال کنید:

گام 1: در آیفون خود به تنظیمات و سپس بلوتوث بروید تا آن را روشن کنید.

گام 2: در رایانه شخصی خود، به تنظیمات و سپس Devices و در نهایت Bluetooth بروید.

گام 3: در صفحه مدیریت دستگاه های بلوتوث، بلوتوث را روشن کنید و منتظر بمانید تا نام گوشی شما در این صفحه ظاهر شود.

گام 4: وقتی آیفون خود را مشاهده کردید، روی دکمه Pair کلیک کنید تا یک رمز عبور روی لپ تاپ شما ظاهر شود.

گام 5: رمز عبور را روی آیفون خود بررسی کنید و روی Pair ضربه بزنید تا دستگاه خود را به لپ تاپ متصل کنید. پس از اتصال آیفون به لپ تاپ، می توانید تصاویر یا فایل های دیگر را انتقال دهید. با این حال، این روش فقط از چند نوع فایل پشتیبانی می کند.

در ویندوز 11 با استفاده از نرم افزار Link to Windows احتمالا روند ساده تری را پیش رو خواهید داشت. اگر ویندوز شما به روز باشد، با باز کردن این برنامه، امکان انتخاب iPhone را هم به عنوان دستگاه تلفن خود خواهید داشت. با انتخاب این گزینه از دستورهای روی صفحه پیروی کنید و سپس با اسکن QR Code از روی گوشی خود، اجازه اتصال به لپ تاپ را فراهم کنید تا در نهایت بتوانید اتصال را با موفقیت برقرار کنید.

اتصال آیفون به کامپیوتر با کمک اینترنت

درباره نحوه اتصال آیفون به لپ تاپ بدون کابل، یکی از راه های کاربردی دیگر می تواند استفاده از اینترنت باشد. چه از مک بوک استفاده کنید و چه از یک لپ تاپ ویندوزی، اگر کابل USB در دسترس نداشته باشید، ممکن است به اتصال بی سیم نیاز پیدا کنید. خوشبختانه، با کمک سرویس های ابری، می توانید آیفون و لپ تاپ خود را به صورت بی سیم و از طریق اتصال شبکه اینترنت به هم پیوند دهید.

به عنوان مثال، با سرویس داخلی iCloud در آیفون خود، می توانید به فایل ها بین آیفون و رایانه شخصی ویندوزی خود بدون نیاز به اتصال مستقیم به اشتراک بگذارید.

برای اتصال آیفون به کامپیوتر با کمک اینترنت به این روش عمل کنید:

گام 1: در آیفون خود، به تنظیمات، نام خود و سپس iCloud بروید.

گام 2: در این جا به فایل های مختلف دسترسی دارید. برای نمونه اگر می خواهید عکس ها را منتقل کنید، به Photos بروید و iCloud Photos را فعال کنید.

گام 3: در رایانه خود، به iCloud.com بروید و با استفاده از Apple ID دستگاه iOS خود وارد شوید. اکنون Photos را انتخاب کنید تا بتوانید عکس های آیفون خود را روی رایانه ببینید. اگر می خواهید عکس ها و ویدیوهای آیفون را در رایانه ذخیره کنید، موارد دلخواه را انتخاب کرده و دانلود را بزنید.

جمع بندی

در دنیای دیجیتال امروز، که دسترسی به محتوای یکسان در دستگاه های گوناگون بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد، اتصال آیفون به لپ تاپ بسیار ضروری به نظر می رسد و می تواند امکانات مختلفی را از مدیریت فایل ها گرفته تا نمایش بزرگ تر تصاویر در اختیار شما قرار دهد. شاید تصور کنید اتصال دو دستگاه به آسانی اتصال یک کابل است اما اگر روند درست آن را انجام ندهید، همین اتصال ساده می تواند چالش برانگیز باشد.

به همین دلیل در این مطلب شیوه اتصال آیفون به کامپیوتر با کابل USB و اتصال آیفون به کامپیوتر بدون کابل را با استفاده از پایه ای ترین امکانات مورد نیاز مرور کردیم. برای اطمینان از اتصال یکپارچه بین آیفون و لپ تاپ خود باید ابتدا از وجود یک کابل مناسب با تبدیل های آن (در صورت نیاز) اطمینان حاصل کنید. پس از آن باید نرم افزارهای لازم را در اختیار داشته باشید و از به روز بودن درایورها مطمئن شوید.

علاوه بر این موارد، نرم افزارهای شخص ثالثی هم هستند که امکانات قابل توجهی را چه برای انتقال فایل میان آیفون و لپ تاپ و چه مشاهده پیام ها و مخاطبان در اختیار قرار می دهند. در هر صورت باید توجه داشته باشید که از ابزارهای لپ تاپ و آیفون متناسب با هدف خود و مدل این دستگاه ها استفاده کنید تا بتوانید به سادگی به انتقال فایل ها، به روزرسانی نرم افزاری یا چندوظیفگی آسان بپردازید.

منابع: Digital Trends, Process ST, Ease US, PC Mag

منبع: دیجیکالا مگ

به "چگونه آیفون را به لپ تاپ متصل کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه آیفون را به لپ تاپ متصل کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید