اتصال گوشی به ویندوز 11 با برنامه های Phone Link و Intel Unison

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، اتصال گوشی به ویندوز 11 قابلیتی است که می تواند فواید زیادی داشته باشد. ایده اصلی این است که با جفت کردن تلفن همراه و رایانه، ویندوز بتواند بعضی از کارهای گوشی شما را انجام دهد. این قابلیت به خصوص گزینه ای مفید برای زمان هایی به شمار می رود که جلوی رایانه خود هستید اما تلفن شما دور از دسترس است.

اتصال گوشی به ویندوز 11 با برنامه های Phone Link و Intel Unison

با اتصال گوشی به به وسیله برنامه Phone Link مایکروسافت، می توانید از رایانه شخصی خود برای برقراری و پاسخ به تماس های تلفنی، خواندن و پاسخ دادن به پیغام های متنی، مشاهده عکس های گرفته شده در تلفن همراه و دریافت اعلان ها بهره ببرید. با استفاده از بعضی مدل های خاص گوشی، حتی می توانید برنامه های اندروید را روی رایانه شخصی خود اجرا کنید.

برنامه Phone Link مایکروسافت تنها برنامه موجود برای استفاده از این قابلیت نیست. با استفاده از برنامه Intel Unison نیز می توانید تلفن اندرویدی خود را با ویندوز 11 پیوند دهید و عکس ها را مشاهده کنید، پیغام ارسال کنید، تماس های تلفنی بگیرید و فایل ها را به کامپیوتر یا لپ تاپ منتقل کنید. Unison فقط با ویندوز 11 سازگار است، بنابراین در دستگاه هایی با ویندوز 10 کار نمی نماید.

در این مطلب می خوانید:

Toggle
  • نحوه استفاده از Phone Link مایکروسافت
    • 1. آنالیز کنید که برنامه Phone Link نصب شده باشد
    • 2. جفت شدن با کد QR
    • 3. به برنامه اجازه دسترسی به اطلاعات خود را بدهید
    • 4. از آغاز کاوش صرف نظر کنید
  • قابلیت های اتصال گوشی به ویندوز 11
    • پیغام متنی را با استفاده از رایانه خود ارسال یا دریافت کنید
    • با رایانه شخصی خود تماس بگیرید
    • به عکس های گوشی دسترسی داشته باشید.
    • یک برنامه را اجرا کنید
    • مشاهده اطلاعیه ها
  • اتصال گوشی به ویندوز 11 با Intel Unison
  • انتقال فایل ها از کامپیوتر به گوشی
  • انتقال فایل ها از گوشی به کامپیوتر
    • عکس ها را از گوشی خود مشاهده کنید
    • ارسال و دریافت پیغامک
    • تماس های تلفنی برقرار و دریافت کنید
    • مشاهده اطلاعیه ها
    • تنظیمات را سفارشی کنید

نحوه استفاده از Phone Link مایکروسافت

پیوند و همگام سازی تلفن اندرویدی با Phone Link مایکروسافت در ویندوز 10 و 11 به طور مشابه عمل می نماید، هرچند تفاوت هایی نیز وجود دارد. در این قسمت در خصوص نحوه اتصال گوشی به ویندوز 11 با استفاده از Phone Link مایکروسافت صحبت می کنیم.

1. آنالیز کنید که برنامه Phone Link نصب شده باشد

در گذشته تنظیم اولیه پیوند با استفاده از این برنامه مشکل به نظر می رسید. اما مایکروسافت بعد از مدتی این برنامه را به گونه ای اصلاح نموده است که تنظیمات با Phone Link روان تر گردد.

اگر به طور مداوم ویندوز 11 را به روزرسانی می کنید، برنامه Phone Link باید قبلاً روی رایانه شخصی شما نصب شده باشد.

برای آنالیز، به مسیر Settings > Apps > Installed apps بروید. فهرست را به پایین اسکرول کنید و در پی Phone Link بگردید.

اگر آن را پیدا نکردید به این مفهوم است که برنامه نصب نیست؛ بنابراین می توانید آن را از فروشگاه مایکروسافت دانلود و نصب کنید و از آن برای اتصال گوشی به ویندوز 11 یاری بگیرید.

سپس به Settings > Bluetooth & devices بروید. روی دکمه Open Phone Link کلیک کنید و سپس روی دکمه Android کلیک کنید.

2. جفت شدن با کد QR

در تلفن اندرویدی خود، به آدرس مراجعه کنید.

روی Continue ضربه بزنید. در Google Play، روی دکمه Install یا Update ضربه بزنید. برنامه را باز کنید و روی دکمه Link your phone and PC ضربه بزنید.

جلوی عبارت I have the link to Windows app ready علامت بزنید. می توانید دو دستگاه را به وسیله یک کد QR یا یک فرآیند دستی جفت کنید، اما اسکن کد آسان تر است.

در رایانه شخصی خود، روی دکمه جفت شدن با کد QR کلیک کنید و به این ترتیب برای اتصال گوشی به ویندوز 11 اقدام کنید.

3. به برنامه اجازه دسترسی به اطلاعات خود را بدهید

گوشی را روی کد QR بگیرید. بعد از آن پیغامی نمایش داده می گردد که می گوید دستگاه ها جفت شد ه اند.

در مرحله بعد، به برنامه اجازه دسترسی به مخاطبین، برقراری و مدیریت تماس های تلفنی، ارسال و مشاهده پیغامک ها را بدهید.

بعلاوه ممکن است از شما پرسیده گردد که آیا می خواهید برنامه تلفن بتواند هنگام اجرا در پس زمینه به روزرسانی گردد، که می تواند متن ها و عکس های شما را به روز نگه دارد؛ اما این کار ممکن است به شارژ باتری شما آسیب برساند. اگر این اعلان ظاهر شد، می توانید آن رد کنید یا اجازه دهید به روزرسانی پس زمینه انجام گردد.

روی Done در گوشی خود و Continue در رایانه ضربه بزنید. تلفن و رایانه شخصی شما اکنون مرتبط هستند.

4. از آغاز کاوش صرف نظر کنید

ممکن است برنامه Phone Link از شما بپرسد که آیا می خواهید کاری را برای آغاز جستجو انتخاب کنید. روی Skip کلیک کنید تا مستقیماً به صفحه اصلی بروید.

قابلیت های اتصال گوشی به ویندوز 11

حالا که با نحوه اتصال گوشی به ویندوز آشنا شدیم، قصد داریم تا قابلیت هایی که بعد از اتصال در دسترس هستند را با هم آنالیز کنیم.

پیغام متنی را با استفاده از رایانه خود ارسال یا دریافت کنید

هنگام استفاده از این قابلیت بعد از اتصال گوشی به ویندوز 11، روی عنوان پیغام ها در بالا کلیک کنید و آخرین پیغام های متنی تلفن خود را مشاهده کنید.

برای خواندن متن روی آن کلیک کنید. برای پاسخ دادن، پیغام خود را در پایین تایپ کنید. حتی می توانید یک ایموجی، GIF یا تصویر را به آن اضافه کنید.

در ایجاد یک متن تازه، روی دکمه New Message کلیک کنید. نام، شماره تلفن یا آدرس ایمیل شخصی را که می خواهید پیغامک ارسال کنید تایپ کنید. سپس پیغام خود را بنویسید و ارسال کنید.

با رایانه شخصی خود تماس بگیرید

یکی دیگر از قابلیت های جذابی که بعد از اتصال گوشی به ویندوز 11 می توانید به دست آورید، برقراری تماس ها است. به این منظور، روی عنوان تماس ها و سپس Get started کلیک کنید. ممکن است از شما خواسته گردد بلوتوث گوشی خود را فعال کنید.

در این صورت، اجازه دسترسی بدهید و سپس جفت شدن را با تایید پین کامل کنید. در مرحله بعد، روی دکمه Send permission کلیک کنید تا تماس های اخیر روی تلفن شما در برنامه Phone Link در رایانه شخصی شما ظاهر گردد.

یک شماره تلفن برای تماس اخیر انتخاب کنید و روی نماد تلفن کلیک کنید تا با آن شماره تماس بگیرید. برای برقراری تماس تازه، نام مخاطب را در قسمت مخاطبین تایپ کنید یا شماره را روی صفحه کلید شماره گیری کنید.

تماس های تلفنی ورودی در تلفن Android شما و در برنامه Phone Link در رایانه شخصی شما ظاهر می گردد، بنابراین می توانید در هر دو دستگاه به آن ها پاسخ دهید.

جالب است بدانید که نیازی به باز نگه داشتن برنامه روی رایانه شخصی نیست زیرا تمام عملکرد ها در حافظه باقی می ماند و هر بار که ویندوز بارگیری می گردد به طور اتوماتیک آغاز به کار می نماید.

به عکس های گوشی دسترسی داشته باشید.

روی عنوان عکس ها کلیک کنید. در این مرحله می توانید تمام عکس های اخیر را که در تلفن اندرویدی خود دارید، ببینید. اگر نه، روی Refresh کلیک کنید.

علاوه بر این قادر خواهید بود تا روی یک عکس خاص کلیک کنید و آن را در برنامه Photos باز کنید، کپی نموده یا ذخیره و حذف کنید و به اشتراک بگذارید.

یک برنامه را اجرا کنید

با اتصال گوشی به ویندوز 11 می توانید یک برنامه اندروید را از تلفن خود روی رایانه شخصی اجرا کنید. اما این عملکرد تنها با بعضی گوشی های خاص در دسترس است. در میان گوشی های اندروید، به نظر می رسد که تنها گوشی های نسبتاً تازه سامسونگ گلکسی از این گزینه پشتیبانی می نمایند.

کافی است روی برنامه ای که می خواهید به آن دسترسی داشته باشید کلیک کنید و آن را بر روی رایانه شخصی خود مشاهده کنید. بعلاوه می توانید به صفحه اصلی گوشی خود دسترسی داشته باشید تا از رایانه به آن پیمایش کنید.

مشاهده اطلاعیه ها

در مرحله بعد، می توانید اعلان های تلفن همراه را در رایانه شخصی خود آنالیز کنید. برای این کار روی نماد Notifications در نوار ابزار عمودی سمت چپ کلیک کنید.

در نهایت، می توانید تلفن پیوند شده خود را در برنامه Phone Link مدیریت کنید. روی نماد چرخ دنده در سمت راست بالا کلیک کنید. در صفحه تنظیمات، می توانید گزینه های مختلف را برای دسته های مختلف تغییر دهید، کپی و چسباندن بین تلفن و رایانه شخصی خود را فعال کنید و یک تلفن مرتبط اضافه یا حذف کنید.

اتصال گوشی به ویندوز 11 با Intel Unison

شرکت اینتل می گوید نرم افزار Unison فقط روی لپ تاپ های Evo کار می نماید که روی پردازنده های نسل سیزدهم این شرکت فعال هستند.

نام Evo به این معنی است که رایانه شخصی الزامات سخت گیرانه اینتل را تصویب نموده است و چنین ماشین هایی باید دارای برچسبی باشند که تعیین نماینده برخورداری از این الزامات است.

با این حال، در بسیاری شرایط گزارش شده است که امکان نصب Unison روی رایانه های قدیمی تر غیر Evo نیز وجود دارد. بنابراین ارزش دارد که نصب و کارکرد آن را یکبار روی لپ تاپ خود امتحان کنید.

به این منظور، ابتدا اپلیکیشن Intel Unison را از فروشگاه مایکروسافت دانلود و نصب کنید. برنامه را باز کنید و روی دکمه Accept & Continue کلیک کنید. سپس از شما خواسته می گردد تلفن و رایانه شخصی خود را جفت کنید. کد QR را با تلفن خود اسکن کنید و سپس برای دانلود و نصب برنامه تلفن همراه Unison از Google Play روی پیوند ضربه بزنید.

برنامه را روی گوشی خود باز کنید. به آن اجازه دسترسی به مخاطبین، عکس ها و ویدیو ها و پیغام های SMS خود را بدهید. روی دکمه اسکن کد QR ضربه بزنید و کد نمایش داده شده در برنامه ویندوز را اسکن کنید تا اجازه اتصال گوشی به ویندوز 11 صادر گردد.

با تأیید اینکه کد نمایش داده شده در رایانه شخصی و دستگاه تلفن همراه شما یکسان است، اتصال را تأیید کنید و سپس روی تأیید در رایانه شخصی خود کلیک کنید.

روی دکمه Get Started ضربه بزنید. برنامه Intel Unison در رایانه شخصی شما نماد هایی را برای انتقال فایل ها، مدیریت عکس ها، ارسال پیغام، همگام سازی اعلان ها و برقراری تماس نمایش می دهد.

انتقال فایل ها از کامپیوتر به گوشی

با اتصال گوشی به ویندوز 11 به وسیله اینتل می توانید فایل ها را از کامپیوتر به گوشی خود انتقال دهید. به عنوان مثال، شاید شما عکس هایی در رایانه شخصی خود داشته باشید که می خواهید آن ها را در تلفن خود کپی کنید. برای این کار، در برنامه Windows Intel Unison، روی نماد File Transfer ضربه بزنید. سپس روی نماد Add Files در برنامه PC کلیک کنید.

فایل هایی را که می خواهید به گوشی خود منتقل کنید، از رایانه شخصی خود آپلود کنید یا آن ها را بکشید و ر ها کنید. برنامه Unison نام فایل هایی را که منتقل شده اند روی لپ تاپ یا کامپیوتر شما نشان می دهد.

فایل های منتقل شده از صفحه دریافت شده در برنامه تلفن همراه قابل دسترسی هستند. روی یک عکس در برنامه تلفن همراه ضربه بزنید تا بتوانید آن را باز کنید.

انتقال فایل ها از گوشی به کامپیوتر

برای انتقال فایل ها از گوشی به کامپیوتر بعد از اتصال گوشی به ویندوز 11، گزینه Transfer Files را انتخاب کنید و سپس روی عنوان Sent ضربه بزنید.

روی نماد فلش در پایین صفحه ضربه بزنید. با استفاده از منو، می توانید فایل هایی را که با دوربین خود گرفت هاید یا فایل هایی که از قبل روی دستگاهتان هستند، منتقل کنید. برای گرفتن عکس تازه روی گزینه Camera ضربه بزنید.

روی دکمه Files کلیک کنید تا عکس موجود یا فایل دیگری از گوشی انتخاب گردد. فایل هایی را که می خواهید کپی کنید انتخاب کنید. هر فایلی که انتقال می دهید در بخش ارسال شده در برنامه موبایل ظاهر می گردد.

عکس ها را از گوشی خود مشاهده کنید

برای مشاهده عکس ها در گوشی خود، روی نماد گالری در نوار کناری برنامه Unison در ویندوز کلیک کنید. می توانید گالری گوشی خود را بر اساس عکس ها، فیلم ها یا آلبوم های خاص مشاهده کنید.

بعد از اتصال گوشی به ویندوز 11برای بارگیری عکس ها، روی نماد دانلود در بالای صفحه کلیک کنید تا آن ها را در رایانه شخصی خود بارگیری کنید. Save As را انتخاب کنید تا بتوانید آن ها را در مکان دلخواه ذخیره کنید.

ارسال و دریافت پیغامک

می توانید با استفاده از برنامه Unison در رایانه، پیغام های متنی را به وسیله تلفن ارسال و دریافت کنید. روی نماد پیغام ها در نوار کناری کلیک کنید. برای آغاز یک مکالمه تازه یا انتخاب یک مکالمه موجود، روی نماد نوشتن پیغام تازه کلیک کنید. پیغام خود را تایپ نموده و پس از انتها روی نماد ارسال کلیک کنید.

تماس های تلفنی برقرار و دریافت کنید

برای برقراری و دریافت تماس در رایانه پس از اتصال گوشی به ویندوز 11، باید بلوتوث را فعال کنید و اگر قبلاً این کار را ننموده اید، به تلفن برای دسترسی به مخاطبین مجوز دهید. برای انجام این کار مراحل روی صفحه را دنبال کنید. سپس دیده می گردد که مخاطبین شما در صفحه تماس ها در برنامه Unison در رایانه ظاهر می شوند.

فردی را که می خواهید با آن تماس بگیرید از فهرست مخاطبین انتخاب و یا شماره را روی صفحه کلید وارد کنید. پس از برقراری تماس، روی فلش رو به پایین در کنار نماد قرمز کلیک نمایید. از آنجا می توانید تماس را بی صدا کنید، صفحه کلید را نمایش دهید و تنظیمات دلخواه را فعال کنید.

مشاهده اطلاعیه ها

برای مشاهده اعلان ها از تلفن خود در رایانه شخصی با اتصال گوشی به ویندوز 11، روی نماد اعلان ها در نوار کناری کلیک کنید. برای مشاهده آخرین نوتیفیکیشن ها به پایین بروید. روی نماد بیضی کلیک نموده و اعلان ها را مشاهده کنید.

تنظیمات را سفارشی کنید

برای تغییر دادن گزینه های خاص، روی نماد تنظیمات در نوار کناری کلیک نموده و تغییرات مورد نظر را اعمال کنید.

منبع: شبکه چی

به "اتصال گوشی به ویندوز 11 با برنامه های Phone Link و Intel Unison" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال گوشی به ویندوز 11 با برنامه های Phone Link و Intel Unison"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید