پلی استیشن 5 پرو احتمالا در سال 2024 عرضه می شود

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، به گفته تحلیلگران صنعت، انتظار می رود که سونی در اواخر سال جاری نسخه تازه پلی استیشن 5 را عرضه کند.

پلی استیشن 5 پرو احتمالا در سال 2024 عرضه می شود

گفتنی است که یک گزارش نو از CNBC اشاره می کند که بسیاری از منابع در صنعت بازی بر این باورند که سونی در حال آماده سازی انتشار پلی استیشن 5 پرو در نیمه دوم سال 2024 است. با این حال، این گزارش همچنین هشدار می دهد که بعید است سونی شاهد افزایش فروش سالیانه پلی استیشن 5 در نتیجه عرضه نسخه پرو باشد و همچنین احتمال کاهش قیمت نسخه معمولی پلی استیشن 5 در نتیجه این اتفاق بسیار کم خواهد بود. سونی در مورد این گزارش اظهار نظری نکرده است. طبق گفته ها سونی می خواهد هنگام عرضه جی تی ای 6 در سال 2025، مطمئن شود که یک سخت افزار عالی را آماده خواهد داشت.

خبر عرضه پلی استیشن 5 پرو در سال جاری چیز نوی نیست چرا که شایعاتی در تابستان گذشته منتشر شد که رسانه دیجیتال فانادری در آن زمان بر اساس گزارش روزنامه نگاری با نام تام هندرسون که به درستی هم Project Q سونی و هم نسخه اسلیم با دیسک درایو جداشدنی را پیش بینی کرده بود، آن را تحلیل کرد. با این حال، به طور دقیق معین نیست که پلی استیشن 5 پرو چه افزایشی در قدرت سخت افزاری خود و بهبودهای به همراه خواهد داشت.

رئیس دیجیتال فاندری در آن زمان گفت که بخش محاسباتی مورد بحث برای پلی استیشن 5 پرو با نام رمز Viola ظاهرا دارای 60 واحد محاسباتی است که احتمالا چهارتای آن غیرفعال است. این فقط چهار واحد محاسباتی بیشتر از ایکس باکس سری ایکس را تشکیل می دهد، بنابراین از نظر هزینه اندکی مقرون به صرفه به نظر می رسد. حرکت به سمت فرآیند احتمالی تولید 5 نانومتری همچنین به این معنی است که بخش محاسباتی می تواند با سرعت کلاک بالاتری کار کند.

در این میان مایکروسافت نیز اخیرا تایید کرده که قصد دارد کنسول ایکس باکس نو را در اواخر سال جاری عرضه کند. اگرچه باید دید که آیا این سخت افزار از نسخه اصلی ایکس باکس سری ایکس/اس بهتر خواهد بود یا شبیه به بازطراحی هایی خواهد بود که سال گذشته شاهد لو رفتن آن ها بودیم. فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، سال گذشته گفت که تغییرات مکرر در معینات سخت افزاری به معنای پیچیدگی بیشتر برای سازندگان و بازیکنان در چیزی است که قبلا بسیار ساده بوده است. در نهایت نینتندو نیز در حال آماده سازی سخت افزار نو خود است و سوییچ 2 را احتمالا در سال 2025 در دسترس بازیکنان قرار خواهد داد.

منبع: Eurogamer

منبع: دیجیکالا مگ

به "پلی استیشن 5 پرو احتمالا در سال 2024 عرضه می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلی استیشن 5 پرو احتمالا در سال 2024 عرضه می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید