طرز تهیه سالاد اندونزی و سالاد ماکارونی برای مهمانی های با کلاس

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، وقتی در خصوص سالادها صحبت می کنیم فکر همه ما به ترکیب چند ماده غذایی خلاصه می گردد، اما سالاد اندونزی و سالاد ماکارونی بسیار خاص تر و خوشمزه تر هستند.

طرز تهیه سالاد اندونزی و سالاد ماکارونی برای مهمانی های با کلاس

سالاد یکی از انواع غذاهایی است که معمولاً به صورت جانبی در کنار غذای اصلی سرو می گردد یا به عنوان یک وعده غذای سبک مصرف می گردد. مواد لازم برای سالاد اندونزی و سالاد ماکارونی سبزی های مختلفی مانند کلم، هویج، نخود و... همراه با کالباس، مرغ پخته و سایر مواد هستند.

سالاد اندونزی و سالاد ماکارونی به علت ترکیبات مجذوب کننده و طعم فوق العاده ای که دارند، در ایران محبوب بوده و یکی از خوشمزه ترین سالادهای بین المللی هستند و حتی می توانند به تنهایی به عنوان یک وعده غذای کامل و جایگزین برای وعده های غذایی دیگر مورداستفاده قرار گیرند. برای تماشا آموزش کامل و مرحله به مرحله تهیه این سالادها می توانید در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم و طرز تهیه سالاد اندونزی ویژه

درصورتی که تصمیم به تهیه سالاد اندونزی یا حتی تهیه سالاد اندونزی رستورانی دارید، در ابتدا ضروری است که این مواد را فراهم کنید. دقت داشته باشید که موارد ذکر شده برای چهار نفر است و می توانید حجم آن را بر اساس تعداد نفراتی که قصد تهیه این غذا برای آن ها را دارید بیشتر کنید.

سالاد اندونزی

به طور متداول، دستورات زیادی برای تهیه سالاد اندونزی وجود دارد، نباید فراموش کنید که هر کدام از آن ها یک سری کم وکاستی ها را ممکن است داشته باشند، ما سعی کردیم از یک دستور سالاد اندونزی کامل استفاده کنیم. برای تهیه سالاد اندونزی برای مهمانی، ابتدا هویج را آب پز یا بخارپز نموده و سپس به صورت خلالی بسیار نازک خرد کنید. سپس کلم قرمز و کلم سفید را به صورت رشته ای و یکدست خرد کنید. بعلاوه، خیارشور را نیز به شکل رشته ای نازک خرد نموده و با فشاردادن، آب اضافی آن را از بین ببرید. سپس کالباس را هم به صورت رشته ای نازک خرد کنید و تمام این مواد را در یک کاسه بزرگ و جادار قرار دهید.

برای نخودفرنگی و ذرت، می توانید از کنسرو آماده بهره ببرید. اگر از کنسرو استفاده می کنید، آب آن ها را تخلیه کنید و سپس آن ها را با سایر مواد در کاسه مخلوط کنید. سپس چند قاشق سس مایونز را با کمی نمک، فلفل سیاه و آبلیمو در یک کاسه کوچک مخلوط نموده و به آن آب اضافه کنید تا روان گردد. سپس سس مایونز را روی سالاد بریزید و با هم مخلوط کنید تا به تمام نقاط سالاد برسد.

سالاد را در ظرف موردنظر قرار داده و آن را با سلفون پوشانده و به مدت حداقل دو ساعت در یخچال قرار دهید تا سس به طور کامل به خوراکی های سالاد جذب گردد. در ادامه به طرز تهیه سالاد ماکارونی مخصوص می پردازیم.

سالاد ماکارونی

در اینجا قصد داریم به شما یک راهنمای کامل و جامع برای طرز تهیه سالاد ماکارونی بدهیم.

مواد مورد احتیاج برای سالاد ماکارونی:

  • مواد لازم:
  • ماکارونی: 3 پیمانه
  • تخم مرغ: 2 عدد
  • خیارشور: 1 پیمانه
  • کالباس: 200 گرم
  • مرغ گردانیده شده: 200 گرم
  • ماست: 1/2 پیمانه
  • مایونز: 1/2 پیمانه
  • سیب زمینی: 2 عدد
  • پیاز: 1 عدد
  • نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ:

  1. ابتدا ماکارونی را در یک قابلمه که در آن به شکلی که ماکارونی غوطه ور گردد، آب سرد و نمک وجود دارد، بریزید و 10-15 دقیقه بجوشانید. سپس آن در آب یخ بریزید تا خنک گردد و سپس آن را در ظرفی مجزا قرار دهید.
  2. تخم مرغ را در یک قابلمه آب جوش به مدت 10 دقیقه بپزید و سپس آن را خنک کنید. بعد از خنک شدن، آن را با چاقو خرد کنید.
  3. خیارشور، کالباس، مرغ گردانیده شده، سیب زمینی و پیاز را به میزان دلخواه خرد کنید.
  4. در یک کاسه، مایونز، ماست، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید.
  5. در ظرفی بزرگ، تمامی مواد را به همراه ماکارونی ریخته و با سس مایونزی که در مرحله 4 تهیه کردید، مخلوط کنید.
  6. سالاد ماکارونی را در یخچال قرار دهید تا خنک گردد و سپس سرو کنید.

دستور تهیه سالاد ماکارونی

در نهایت شما سالاد ماکارونی با مرغ را خواهید داشت بعلاوه می توانید به این مواد قارچ را نیز اضافه کنید تا در نتیجه سالاد ماکارونی با قارچ را داشته باشید. برای بهترشدن طعم در ادامه می توانید هدایت که در اختیارتان قرار می دهیم را مطالعه کنید تا نتیجه بهتری کسب کنید.

چطور سالاد ماکارونی خوش طعم تری داشته باشیم؟

فاکتورهای ریزودرشت زیادی برای تهیه سالاد ماکارونی وجود دارد که بر اساس آن، می توانید سالاد ماکارونی به مراتب خوش طعم تری را برای خود و دیگران آماده کنید. دقت کنید که گاهی صرفاً یک ادویه می تواند همه چیز را تغییر دهد و مزه غذای شما را دلنشین تر کند. برای داشتن سالاد ماکارونی خوش طعم تر و خوشمزه تر، می توانید از روش های زیر بهره ببرید:

  • استفاده از مواد باکیفیت بالا: انتخاب مواد باکیفیت بالا می تواند به شدت در بهبود طعم سالاد شما مؤثر باشد. برای مثال، ماکارونی باکیفیت و خوش طعم و بعلاوه انتخاب تخم مرغ تازه و کالباس باکیفیت بالا می تواند به طعم سالاد شما یاری کند.
  • استفاده از ادویه ها: استفاده از ادویه هایی مانند پودر سیر، پیاز خرد شده، فلفل سیاه و... به سالاد شما طعم و عطر خوبی می بخشد.
  • بهره گیری از سس خوشمزه: سس مایونزی که در این دستور آموزش داده شد، می تواند به طعم سالاد شما یاری کند. اما اگر می خواهید سالاد خود را خوشمزه تر کنید، می توانید به جای سس مایونزی، سس های دیگری مانند سس فلفلی، سس مخلوط سبزی ها و یا سس سویا بهره ببرید.
  • اضافه کردن مواد دیگر: شما می توانید به مواد سالاد ماکارونی خود، مواد دیگری مانند خیارشور، ذرت شیرین، زیتون و یا پنیر فرنگی اضافه کنید تا طعم و ظاهر آن را تغییر دهید.
  • خنک سروکردن: سالاد ماکارونی بهتر است خنک و سرد سرو گردد. این کار باعث می گردد که طعم و عطر آن بهتر حفظ گردد و میوه ها و سبزیجاتش تازه تر نگه داشته شوند.

چطور برترین سالادها را تهیه کنیم؟

همواره نکات ریزودرشت زیادی در خصوص تهیه برترین سالاد وجود دارد. سالادها ترکیبات غذایی هستند که به صورت رژیمی نیز استفاده می شوند، اما هیچ اشکالی ندارد اگر به عنوان غذای اصلی مورداستفاده قرار بگیرند. در نتیجه شما می توانید دستورات آن ها را به شرطی که دقیق اجرا گردد، به صورت رژیمی و یا یک وعده کامل با اضافه کردن سایر ترکیبات، سرو کنید.

از طرفی نباید فراموش کنید که سالاد اندونزی و سالاد ماکارونی یکی از خوش طعم ترین ها و برترین ها برای علاقه مندان به این سبک رسپی ها است. در سایت آشپزباشی، شما می توانید دستورات بیشتری را از خوراک های مجذوب کننده و انواع سالادها مطالعه و اجرا فرمایید.

منبع: همشهری آنلاین

به "طرز تهیه سالاد اندونزی و سالاد ماکارونی برای مهمانی های با کلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سالاد اندونزی و سالاد ماکارونی برای مهمانی های با کلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید