شباهت های اعتراضات این روزهای لبنان با تظاهرات مردم عراق

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، یک کارشناس مسائل خاورمیانه، می گوید: علت اصلی اعتراضات در لبنان بی عدالتی و تحمیل هزینه های زیاد از سوی دولت به افراد جامعه است در حالی که خود مقامات در رفاه به سر می برند.

شباهت های اعتراضات این روزهای لبنان با تظاهرات مردم عراق

صباح زنگنه، در گفت و گو با وبلاگ جعبه گیگابایتی، با بیان این که اعتراضات اخیر لبنان، بی شباهت به اعتراضات عراق نیست و منشا آن حجم عظیمی فسادی است که در دو کشور وجود دارد، گفت: در دو کشور امکانات و ثروت به صورت عادلانه و مناسب تقسیم نشده چنان که شاهد ویژه خواری و فساد در بین اعضای دولت و افراد منتسب به احزاب هستیم.

وی ادامه داد: بعضا خدمات ارائه شده به مردم در این دو کشور پایین تر از صفر است از جمله اینکه هر دو کشور با مشکل جمع آوری زباله و پسماند رو به رو هستند که البته این امر در لبنان نمود بیشتری دارد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا، با بیان این که وضع اقتصادیات بر سوخت و همچنین خدمات اینترنتی از جمله تماس با واتساپ یکی دیگر از عوامل اعتراضات اخیر در لبنان است گفت: بانک ها نیز در این کشور وضعیت مناسبی ندارند چرا که بعضا بهره های زیادی می گیرند و در تبادلات اقتصادی و ارزی نیز با محدودیت هایی رو به رو هستند.

زنگنه با بیان اینکه، منشا اعتراضات اتفاق افتاده، مسائل داخلی لبنان است، چنان که فقر، بی عدالتی و فساد عامل اصلی این اعتراض ها است، در پاسخ به این سوال که بعضی از شخصیت های لبنانی معتقدند که راه چاره وضعیت فعلی استعفای دولت و مقامات ارشد نیست چرا که معین جایگزین با توجه به سوابق موجود در لبنان امری زمان بر است، اضافه کرد: همانطور که بعضی از مقامات لبنانی مطرح نموده اند وقتی که مقامات ارشد در لبنان از جمله نخست وزیر، رئیس جمهور و یا تعداد زیادی از وزرا استعفا دهند، تعیین کردن جایگزین ها آنها با توجه به اختلافات موجود در احزاب این کشور، امری زمان بر است که حتی ممکن است یک یا دو سال طول بکشد و این باعث بدتر شدن وضعیت در لبنان خواهد شد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه خاطر نشان کرد: در حقیقت در حال حاضر تعویض افراد در لبنان مسئله ای را حل نمی کند و مهم این است که سیاست ها و رویه های دولت در ارائه خدمات به مردم تغییر کند، باید بر روی دولت و ارکان آن فشار آورد تا با تغییر بعضی از قوانین و رویه ها، خدمات بهتری به مردم ارائه دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شباهت های اعتراضات این روزهای لبنان با تظاهرات مردم عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شباهت های اعتراضات این روزهای لبنان با تظاهرات مردم عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید