دکترای خدمت به اسلام در دست حامی تکفیری ها

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی دیروز، 10 اسفندماه، بدون توجه به خیانت های شاه سعودی در حق امت اسلام و حمایت وی از جنایات تکفیری ها، دکترای افتخاری این دانشگاه را به وی اعطا کرد.

دکترای خدمت به اسلام در دست حامی تکفیری ها

به گزارش گروه رسانه های وبلاگ جعبه گیگابایتی ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان روز یکشنبه، 8 اسفندماه، در ابتدای تور آسیایی خود که حدود یک ماه طول می کشد، وارد کوالالامپور، پایتخت مالزی شد و مورد استقبال محمد نجیب عبدالرزاق، نخست وزیر، هشام الدین حسین، وزیر دفاع و تعدادی از مسئولان مالزی نهاده شد.

پادشاه عربستان سپس با خودرویی رسمی به مقر مجلس مالزی منتقل شد که در میان استقبال کنندگان از ملک سلمان، سلطان محمد پنجم، پادشاه مالزی نیز حضور داشت.

اما به همین دلیل، دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی دیروز با برگزاری مراسمی در مقر این دانشگاه، دکترای افتخاری علوم سیاسی را به خاطر آنچه خدمت پادشاه عربستان به اسلام و میانه روی(!) خواند به وی اعطا کرد، این در حالی است که بر همگان واضح و آشکار است که عربستان سعودی خاستگاه وهابیت بوده که بن مایه افکار و اعتقادات جریان های تکفیری و افراطی را تشکیل می دهد.

دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی همچنین، جایزه دستاورد ممتاز منحصربه فرد را به خاطر کوشش های پادشاه عربستان در زمینه خدمت به اسلام و مسلمانان به وی اعطا کرد(!)، این در حالی است که ملک سلمان از زمان تکیه بر قدرت در سال 2015 میلادی تاکنون، نقش بسیار مخربی در دنیا اسلام ایفا نموده و با حمایت مالی و تسلیحاتی از جریان های تکفیری در سوریه و حمله وحشیانه و غیرانسانی به یمن، سهم زیادی در نابودی تأسیسات زیربنایی بخش هایی از دنیا اسلام و آواره شدن مسلمانان داشته است.

همچنین، دانشگاه مالایا در شهر کوالالامپور، پایتخت مالزی روز دوشنبه نیز طی مراسمی، دکترای افتخاری این دانشگاه را در تقدیر از آنچه کوشش های ملک سلمان در زمینه خدمت به علم خواند(!) به وی اعطا کرد.

ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در سفرش به مالزی همچنین در مراسم شامی که سلطان محمد پنجم، پادشاه این کشور در کاخ پادشاهی در کوالالامپور ترتیب داده بود، شرکت کرد و پادشاه مالزی در این ملاقات، بالاترین نشان این کشور را به وی تقدیم کرد.

قرار است پادشاه عربستان در سفرهای آسیایی خود به اندونزی، برونئی، ژاپن، چین، مالدیو و اردن نیز سفر کند که وی صبح امروز وارد اندونزی شد.

ملک سلمان به مدت سه روز با مقامات اندونزی ملاقات خواهد داشت و در ادامه، وی و هیئت همراه 1500 نفره اش قرار است به مدت شش روز به تعطیلات در جزیره بالی بروند.

اگرچه اهدف این سفر ها، تقویت و توسعه روابط عربستان با کشورهای آسیایی و آنالیز روابط دوجانبه و پاره ای مسائل منطقه ای و بین المللی عنوان شده است، اما بحران مالی عربستان در نتیجه کاهش شدید قیمت نفت و کوشش برای گسترش دامنه نفوذ اندیشه ضاله وهابیت در مراکز علمی، دینی و فرهنگی این منطقه اهداف اصلی سفر شاه سعودی و هیئت همراه به این منطقه از آسیا است.

از دیگر اهدافی که پادشاه عربستان در سفر به منطقه شرق آسیا دنبال می نماید، جلب نظر سرمایه گذاران آسیایی برای خرید 5 درصد از سهام شرکت دولتی نفت عربستان(آرامکو) است تا از این طریق از مسائل مالی این کشور کاسته گردد، چرا که عربستان که به دلیل هزینه بالای تجاوز نظامی به یمن و همچنین کاهش بهای نفت با کسری شدید بودجه روبرو است، در نظر دارد در سال 2018 میلادی بخشی از سهام آرامکو را در بازارهای بورس مطرح دنیا به فروش بگذارد.

سفر ملک سلمان به منطقه شرق آسیا در حالی صورت می گیرد که عربستان در سال های اخیر متحمل شکست های سیاسی سنگینی در منطقه شده و توطئه های این کشور برای ایجاد فتنه انگیزی و تفرقه افکنی در عراق، سوریه، یمن و ...با شکست روبرو شده است.

رژیم سعودی همچنین، طی سال های اخیر با توجه به درآمد نفتی سرشاری که نصیب این کشور می شد، سرمایه گذاری زیادی در مراکز علمی، دینی، اجتماعی، مالی کشورهای شرق آسیا به ویژه اندونزی و مالزی انجام داده که ترویج اندیشه های ضاله وهابیت و ایجاد فتنه و تفرقه میان مسلمانان هدف اصلی آل سعود از نفوذ در شرق آسیا بوده است.

پادشاه عربستان سفرش به هفت کشور آسیایی را با حضور در بیست وهشتمین نشست سران اتحادیه عرب که قرار است نهم فروردین ماه 96 در اردن برگزار گردد، سرانجام می دهد.

منبع:ایکنا

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم

به "دکترای خدمت به اسلام در دست حامی تکفیری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکترای خدمت به اسلام در دست حامی تکفیری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید