ملاقات نوروزی با عروس بالا بند زاگرس

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، آبشار زیبای کمردوغ واقع در شهر قلعه رئیسی از توابع شهرستان کهگیلویه در زمره زیبایی های طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می رود.

ملاقات نوروزی با عروس بالا بند زاگرس

وبلاگ جعبه گیگابایتی: به کمردوغ می گویندعروس آبشارهای ایران . این عروس زیبا در تمام فصول سال دارای آب است وبا عرض بیش از 60 متر یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد است که نامش در لیست آثار ملی ایران واقع شده است.

آبشار زیبای کمردوغ واقع در شهر قلعه رئیسی از توابع شهرستان کهگیلویه در زمره زیبایی های طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می رود.

این آبشار تماشای پس از عبور از شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه به طول 70 کیلومتر تا شهر قلعه رییسی، مرکز بخش چاروسا و عبور از جاده های پرپیچ و خم زیبا و درختان و جنگل های رویایی بلوط نمایان می گردد.

این آبشار در تمام طول سال دارای آب است، ارتعاشات بلورین زرین و معلق آب آن در بلندا، رنگین کمان هفت رنگ را به طور واضح به تصویر کشیده است و این آبشار از ضلع شرقی کوه های قلعه رئیسی با ترکیب چشمه های متعدد سرچشمه می گیرد.

وجود امامزادگان سیدمحمود و میرسالار که از نوادگان امام هشتم هستند در نزدیکی این آبشار هرساله تعداد زیادی زائر را به این منطقه فرامی خواند و ارزش این اثر طبیعی را چند برابر نموده است.

این آبشار فوق العاده در فاصله 80 کیلومتری شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه، 15 کیلومتری شرق شهر قلعه رییسی و در کنار روستای به همین نام واقع شده که بواسطه آب سفید رنگش به کمر دوغ (به اصطلاح محلی کمردو) معروف شده و در طول سال بخصوص در فصل بهار و تابستان پذیرای مسافران، گردشگران و گردشگر ها از سراسر کشورمان است.

آبشار کمردوغ نخستین میراث طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد است که به عنوان اثر ملی ثبت شده است.

این آبشار دارای فضایی مناسب، راه دسترسی، کمپینگ اقامتی برای رفاه حال گردشگران و گردشگر ها است و سالانه هزاران نفر از آن تماشا می نمایند.

برای رفتن به چاروسا باید جاده های پرپیچ و خم کوهستانی را از میان جنگل های بلوط در شمال شهر دهدشت به طول 70 کیلومتر طی کرد.

آبشار کمردوغ در تمام فصول سال دارای آب است و به آن لقب عروس آبشارهای ایران را داده اند. این آبشار با عرض بیش از 60 متر یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد است که نامش در لیست آثار ملی ایران واقع شده است.

منبع: توریسم آنلاین

به "ملاقات نوروزی با عروس بالا بند زاگرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات نوروزی با عروس بالا بند زاگرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید