قوچ گولو ؛بهشتی در ارسباران

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، عشایر آتمیانلو یکی بزرگترین عشایر منطقه ارسباران در ییلاق قوچ گولو شهرستان اهر آذربایجان شرقی می باشد که بیش از 100 خانوار در آن زندگی می نمایند که این تجمع هر ساله از اواسط خرداد در ییلاق قوچ گولو ساکن می شوند.

قوچ گولو ؛بهشتی در ارسباران

وبلاگ جعبه گیگابایتی: عشایر همسفران بهار هستند و از این بهار به بهار دیگر در حرکت . روزگارشان با کوشش و سختکوشی شروع می گردد و شبانگاهان زیر آسمان پر ستاره می آرمند. زندگی عشایر ارسباران آمیخته با زیبایی و سختی های فراوان است. عشایر پیش از آن که طلوعی بر زمین و زمان روشنایی بخشد قبل از خروس خوان صبح و همقدم با نسیم سحرگاهان روز خود را شروع می نمایند، طبیعت دل انگیز و روح نواز دشت ها و کوه های با صلابت مامن آنهاست و سادگی و صمیمیت پیشه آنها.

عشایر منطقه ارسباران در آذربایجان شرقی اواخر فصل بهار به دامنه های سرسبز قوشاداغ تا بلندترین قله آن با ارتفاع 3200متری که یای قاری برف تابستانی نام دارد کوچ می نمایند و تا اواخر فصل تابستان در این کوهستان زندگی می نمایند.

گردشگری عشایر را می توان به عنوان یکی از مجذوب کننده ترین زیرشاخه های گردشگری معرفی کرد، که این روزها هواداران بسیار زیادی را به خود جذب نموده است. در گردشگری عشایری سعی شده تا گردشگران بتوانند در کنار عشایران باشند و از نزدیک با سبک زندگی آنها آشنا شوند.

در گردشگری عشایر این امکان برای گردشگران ایرانی و خارجی وجود دارد که بتوانند با انواع غذای محلی، موسیقی، مراسم های سنتی و نحوه کوچ عشایر آشنا شوند. بعلاوه تجربه زندگی کردن در طبیعت می تواند یکی از مجذوب کننده ترین بخش های گردشگری عشایر باشد.

کشور ایران یکی از کشورهایی است که به علت داشتن آب و هوای متنوع، دارای پراکندگی بالایی در عشایر است. عشایر ایران اغلب در دو دسته جلگه ای و کوهستانی قرار می گیرند که هر کدام دارای فرهنگ و سنتی خاص هستند.

می توان گفت که گویش عشایر در ایران با یکدیگر فرق دارد، و تنها به این علت که در طبیعت زندگی می نمایند و دائم در حال کوچ هستند، به تمام آنها عشایر می گویند.بعضی از منطقه ها ایران زندگی به سبک عشایری رونق بیشتری دارد، به عنوان مثال استان های فارس، بوشهر، خوزستان و آذربایجان، بخشی از ایران هستند که گردشگری عشایری نیز در این منطقه ها راه اندازی شده است.

منبع: توریسم آنلاین

به "قوچ گولو ؛بهشتی در ارسباران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوچ گولو ؛بهشتی در ارسباران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید