دراکولا، قسمت اول؛ کامروایی بی شرافت ها

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، قسمت اول سریال دراکولا به تهیه کنندگی و کارگردانی مهران مدیری، طراحی پیمان قاسم خانی و نویسندگی امیر برادران روز سه شنبه 3 فروردین 1400 وارد شبکه نمایش خانگی شد.

دراکولا، قسمت اول؛ کامروایی بی شرافت ها

سریال دراکولا ادامه ای بر سریال هیولا ساخته پیشین مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی است و فصل دوم آن محسوب می گردد. داستان سریال هیولا با موضوع شخصیت آقای شرافت معلمی شریف و کم توقع بود؛ اما دراکولا با موضوع شخصیت آقای کامروا شخصیت فاسد سریال هیولا پیش خواهد رفت.

گروه فراوری دراکولا کم و بیش مانند هیولاست؛ اما در میان بازیگران سریال تغییرات زیادی اتفاق افتاده است. محمد بحرانی، سیما تیرانداز، نیما شعبان نژاد و مهران مدیدی که در فصل اول نیز حضور داشتند، در این فصل هم به ایفای نقش می پردازند و ویشکا آسایش، بهنام تشکر، گلاره عباسی، اندیشه فولادوند و... نیز به این گروه اضافه شده اند. مهران ممدوح مدیریت فیلمبرداری، امیر توسلی موسیقی و امیر ادیب پرور نیز تدوین این مجموعه را برعهده دارند.

در خلاصه داستان این قسمت آمده است: ژاله کبیری همسر جدید کامران کامروا که حدود 3 سال پیش با او ازدواج نموده است، برای او جشن تولد گرفته و همه دوستان و آشنایان را دعوت نموده است تا ثروت خود را برای دیگران به نمایش بگذارد. کامران کامروا هم موسسه خیریه جدیدی برای بچه ها کار راه اندازی نموده است و مانند گذشته به پول شویی مشغول است و مهیار مهرافزون را به استخدام خود درآورده است. مهمانی با شکوهی برپاست و ما با دوستان و خانواده جدید کامروا آشنا می شویم.

به جز خود کامران کامروا (مهران مدیری)، غضنفر چمچاره یا همان مهیار مهرافزون (محمد بحرانی) و همسرش (سیما تیرانداز) تنها کسانی هستند که خبر و بویی از فصل پیشین سریال دارند که جملگی هم می خواهند آن را فراموش نمایند. در میان صحبت های مهرافزون است که متوجه می شویم چیزی از خانواده آقای شرافت باقی نمانده است. او همه چیزش را از دست داده و خودش با یک بند انگشت شرافتش باقی مانده است. و اما دراکولا در شرایطی آغاز می گردد که کامروا با ژاله (ویشکا آسایش) ازدواج نموده و به ثروتی به مراتب هنگفت تر از گذشته دست یافته است. کامروا که همواره برای پیش بردن کارهایش به یک آدم کم هوش در کنار خود احتیاج دارد، این بار مهیار را اسیر خودش نموده است. او هم که برای تامین خواسته های مینا هر کاری می نماید، دائم سعی می نماید خودش را به مهرافزون و سبک زندگی اش نزدیک تر کند.

هوشمند که در خارج از کشور مشغول لایو گذاشتن از زندگی لاکچری اش است، به دست پلیس بین الملل دستگیر و به ایران بازگردانده می گردد. همین آغاز گره افکنی در داستان است. هیولا با تصویر تلخ تنهایی آقای شرافت به انتها رسید. تصویری نمادین. دراکولا هم با نبود آقای شرافت و کامروایی کامران کامروا سه سال بعد از وقایع هیولا آغاز می گردد که باز هم تصویری نمادین است. دراکولا کم و بیش الفبا و امضای کار های دیگر مهران مدیری را با خود دارد. تیپ های شخصیتی اغراق شده و داستانی که در هیچ جزئیاتی از عظیم نمایی ابایی ندارد. ویژگی دیگری هم که معمولاً سریال های مهران مدیری دارند، آغاز بد آن هاست.

دراکولا هم آغاز ضعیفی دارد. با این تفاوت که این آغاز ضعیف کمی نگران نماینده تر از همواره است. صحنه آواز خواندن و صحنه بزن و بپایکوبی در مهمانی چیز هایی است که بیننده حداقل در سریال مهران مدیری توفع دیدنش را ندارد. چطور مهران مدیری راضی می گردد یک ترانه کامل را در یک سکانس کامل اجرا کند، درحالی که وانمود می نماید درحال پیانو زدن است؟ چه لزومی دارد پشت پیانو بنشیند؟ و اجرای کامل این ترانه چه کارکردی در سریال دارد؟ برای بر هم زدن آرایش مهمانان یک چهارم این ترانه هم کافی بود. آیا واقعا مهران مدیری در این سکانس در پی برآورده کردن احتیاج خودش به خواندن است؟ بعید به نظر می رسد! اما دلیل سکانس دو دقیقه ای بزن و به پایکوبی چیست؟ آیا چنین سکانس هایی در کار های دیگر مدیری هم سابقه داشته است؟

منبع: فرارو

به "دراکولا، قسمت اول؛ کامروایی بی شرافت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دراکولا، قسمت اول؛ کامروایی بی شرافت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید