دارالولایه میهمان یک ماه یک کتاب شد

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در آذربایجان شرقی، نشست نقد و آنالیز کتاب دارالولایه نوشته مهدی نعلبندی پنجشنبه شب (13 آذر 1399) به صورت وبینار برگزار گردید.

دارالولایه میهمان یک ماه یک کتاب شد

این کتاب که به همت انتشارات آب و آبگینه در سال 1398 به چاپ رسیده است، شامل یادداشت های مهدی نعلبندی در فضای مجازی درخصوص مسائل مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است.

آنالیز نحوه حمایت از کتابفروشی ها در شورای شهر تبریز

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز در نشست یک ماه یک کتاب، موضوع کتاب و کتابخوانی را یکی از اصلی ترین و محوری ترین برنامه های در سازمان طی امسال دانست.

احمد حمیدی عنوان نمود:حوزه فرهنگی شهرداری تبریز در حال پیگیری طرحی در شورای اسلامی شهر است تا بتواند زمینه حمایت از کتابفروشی ها را فراهم نموده و در افزایش سرانه مطالعه استان گام های اساسی بردارد.

وی با تاکید بر استمرار فعالیت های فرهنگی در شرایط نامطلوب و ناخواسته از کرونا اضافه کرد: هرچند فعالیت های میدانی ما بنا به ضرورت تعطیل شده اند، اما کوشش نموده ایم در راستای موضوع کتاب و کتابخوانی فعالیت های خود را دنبال نموده و استمرار بخشیم.

حمیدی برگزاری چندین مسابقه کتاب و کتابخوانی بین شهروندان در فضای مجازی را ار جمله این فعالیت ها عنوان نمود و اضافه کرد: در حال حاضر جلسات نقد و آنالیز کتاب از سوی فرهنگسراهای وابسته به شهرداری در حال برگزاری است و امیدواریم این برنامه ها بتوانند گامی هر چند کوچک در ارتقای سرانه مطالعه شهروندان داشته باشند.

دارالولایه چهره مغفول هویت تبریز را به تصویر می کشد

مهدی نعلبندی، نویسنده کتاب دارالولایه در نشست نقد و آنالیز این کتاب در فضای وب با قدردانی از عوامل برگزاری این نشست، تجربه برگزاری و نقد شدن یک کتاب در چنین بستری را اقدامی جدید و خلاقانه دانست و ابراز امیدواری کرد: چنین برنامه هایی استمرار داشته باشد.

وی گفت: کتاب دارالولایه مجموعه یادداشت های من بین سال های 85 تا 98 است که در رسانه ها منتشر شده و شامل موضوعاتی از قبیل شعر عاشورا، آداب و رسوم و آئین های عزاداری مردم تبریز و حیات بزرگان فسلفه کلام و عرفان تبریزی می گردد.

نعلبندی اظهار کرد: تبریز هویت دیرینه و گسترده ای دارد و بازتاب دادن مطلوب آن، احتیاجمند عزم همگانی است.

وی اضافه کرد: در این یادداشت ها کوشش شده است تا جنبه های مختلفی از هویت تبریز که مغفول مانده است، مورد توجه و اشاره قرار گیرد.

این نویسنده اظهار داشت: نشست یک ماه یک کتاب رویدادی بود که کرونا از ما گرفت که البته همین که دوباره به صورت وبینار برگزار می گردد، فرصت مغتنمی برای اهالی ادب و هنر استان است.

نعلبندی گفت: معرفی کتاب و تشویق نویسنده با اندک چاشنی نقد، احتیاج امروز ساحت فرهنگ و حوزه کتاب در تبریز است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "دارالولایه میهمان یک ماه یک کتاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دارالولایه میهمان یک ماه یک کتاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید