خبرنگاران مازندران 188 میلیارد تومان بودجه مقابله با کرونا گرفت

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، ساری - خبرنگاران - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت که دولت تا به امروز برای مقابله با کرونا 188 میلیارد تومان بودجه به این استان تخصیص داده است.

خبرنگاران مازندران 188 میلیارد تومان بودجه مقابله با کرونا گرفت

مفید غلامی راد روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ جعبه گیگابایتی افزود : این اعتبار برای خرید تجهیزات حفاظتی کادر درمانی و بیماران ، تامین تجهیزات مورد احتیاج مراکز بیمارستانی محل بستری بیماران کرونایی و تکمیل و تجهیز مراکز درمانی و بیمارستانی نیمه تمام اختصاص داده شد.

وی شرح داد : دانشگاههای علوم پزشکی مازندران و بابل با بودجه تخصیص یافته تجهیزات حفاظتی مورد احتیاج برای کادر درمانی و بیماران و لوزام مورد احتیاج برای بیمارستان های کرونایی را خریداری و تامین نموده اند و برای تکمیل و تجهیز مراکز درمانی دارای پیشرفت فیزیکی بالا هم که بتوان در سال 99 تکمیل و بهره برداری کرد ، در حال کارشناسی هستند.

غلامی راد گفت : بخشی از اعتباراتی که دولت برای مقابله با کرونا به استان ها اختصاص می دهد باید صرف تکمیل پروژه های نیمه تمام بهداشتی و درمانی گردد و به همین دلیل هم ابتدا باید این مراکز از سوی دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل معرفی شوند.

وی افزود : یکی از ویژگی های این طرح ها باید تکمیل پذیری آنها در امسال باشد که پس از معرفی دانشگاه علوم پزشکی ، آنالیز های میدانی برای ارزیابی میزان پیشرفت فیزیکی آنها و چگونگی تکمیل و تجهیزشان در موعد مقرر شروع می گردد.

ویروس کرونا سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی 2 بیمار از سوی دانشگاه علوم پزشکی بابل در مازندران شیوع یافت و براساس آخرین آمار هم اکنون حدود 500 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان تحت درمان قرار دارند و تا به امروز بیش از سه هزار بیمار نیز پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

طبق غربالگری که از سوی دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل انجام شد، حدود 74 هزار بیمار دارای علایم ویروس کرونا در استان شناسایی شدند که این افراد و خانواده هاشان به مدت دو هفته تحت قرنطینه خانگی قرار گرفتند.

براساس آخرین گزارش تا به امروز بیشتر بیماران کرونایی دارای علایم به همراه اعضای خانواده شان از قرنطینه خانگی نیز پس از بهبود خارج شدند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مازندران 188 میلیارد تومان بودجه مقابله با کرونا گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مازندران 188 میلیارد تومان بودجه مقابله با کرونا گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید