حفاظت از منابع طبیعی نیازمند آموزش فراگیر و فرهنگ سازی است

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، رییس اداره آموزش، ترویج و جلب مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان گفت:هر چقدر آموزش های مرتبط با عرصه های طبیعی به ویژه در بخش جنگل ها و مراتع افزایش پیدا کند می توانیم شاهد حفظ این داشته های با ارزش باشیم.

حفاظت از منابع طبیعی نیازمند آموزش فراگیر و فرهنگ سازی است

غلامرضا الهیاری گفت: هر چقدر آموزش های مرتبط با عرصه های طبیعی به ویژه در بخش جنگل ها و مراتع افزایش پیدا کند می توانیم شاهد حفظ این داشته های با ارزش باشیم.

او ادامه داد: در کشور های پیشرفته از همان ابتدا در خصوص منابع طبیعی و اهمیت حفاظت از آن ها آموزش های لازم به دانش آموزان داده می گردد، اما در کشورمان چنین موضوعاتی کمتر در کلاس ها و مدارس به چشم می خورد، لذا باید در کتاب های درسی فصل هایی به این زمینه اختصاص یابد.

رییس اداره آموزش، ترویج و جلب مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان گفت: از آنجا که مردم بیشترین حضور در عرصه های طبیعی و بهره برداری از آن ها را دارند بنابراین فرهنگ سازی و رفتار صحیح با طبیعت و ترویج مقوله های علمی در این ارتباط ضروریست.

الهیاری گفت: ساکنان منطقه ها جنگلی و بهره برداران مراتع نیز باید به صورت اصولی از این مواهب استفاده نمایند بطوریکه سبب تخریب آن ها نشوند.

او ادامه داد: برنامه های آموزشی این نهاد سال جاری در مقایسه با سال قبل افزایش یافته است و با موضوع مدارس و بچه ها و نوجوانان پیش می رود.

نگاهی به شرایط عرصه های طبیعی اصفهان حاکیست که این خطه با 28 شهرستان، مساحتی معادل 10.7 میلیون هکتار دارد که بیش از 90 درصد از آن معادل حدود 9.8 میلیون هکتار را عرصه های منابع طبیعی و ملی و از این اندازه حدود 403 هزار هکتار را جنگل (معادل چهار درصد)، 6 میلیون هکتار مرتع (معادل 64 درصد) و سه میلیون هکتار بیابان (معادل 32 درصد) در بر گرفته است.

منبع:ایرنا

وبلاگ جعبه گیگابایتی اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "حفاظت از منابع طبیعی نیازمند آموزش فراگیر و فرهنگ سازی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفاظت از منابع طبیعی نیازمند آموزش فراگیر و فرهنگ سازی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید