تاریخ معرفی گوشی های تاشو گلکسی زد فولد 5 و زد فلیپ 5 فاش شد

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، با توجه به تاریخ معرفی گوشی های گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4، در ابتدا به نظر می رسید سامسونگ میخواهد در همان محدوده زمانی از نسل نو این گوشی ها رونمایی کند. اما حالا بر اساس نوترین گزارش ها، به نظر می رسد این گوشی ها زودتر از حد انتظار از راه می رسند. به طور معین گوشی های گلکسی زد فولد 5 و زد فلیپ 5 قرار است در تاریخ 4 مرداد معرفی شوند و در تاریخ 20 مرداد راهی بازار جهانی خواهند شد.

تاریخ معرفی گوشی های تاشو گلکسی زد فولد 5 و زد فلیپ 5 فاش شد

بنابراین اگر این تاریخ های مطرح شده صحت داشته باشند، سامسونگ تصمیم گرفته عرضه این گوشی ها را حدود دو هفته جلو بیندازد. اگرچه در نگاه اول تغییر دو هفته در محدوده زمانی چندان مهم به نظر نمی رسد، اما همین موضوع ممکن است خط فراوری گوشی های موردنظر را با فشار زیادی روبرو کند. در این میان طبیعتا سامسونگ برای افزایش آمار فروش می خواهد دست به انجام چنین کاری بزند زیرا بعد از معرفی گوشی های سری آیفون 15، گوشی های تاشو سامسونگ هم تا حدی زیر سایه آیفون های نو قرار می گیرند.

بر اساس تحلیل های انجام شده، سال گذشته سری آیفون 14 نقش مهمی در کاهش فروش گوشی های تاشو سامسونگ ایفا نموده اند و بنابراین سال جاری سامسونگ می خواهد فاصله بین عرضه گوشی های تاشو خود و آیفون های نو را بیشتر کند. در رابطه با مراسم رونمایی از این گوشی ها گفته می گردد که به جای سان فرانسیکو یا نیویورک که معمولا در این شهرها رویداد خود را برگزار می کرد، سال جاری رویداد رونمایی از گلکسی زد فولد 5 و زد فلیپ 5 را در مرکز کره جنوبی برگزار خواهد نمود. در این زمینه علت واضحی ارائه نشده ولی احتمالا سامسونگ برای کاهش هزینه ها دست به انجام چنین کاری زده است.

در خصوص این گوشی ها هم باید بگوییم که گلکسی زد فولد 5 در حالت بسته شده، باریک تر از نسل قبلی خود است ولی از همان نمایشگر بیرونی 6.2 اینچی و نمایشگر داخلی 7.6 اینچی بهره می برد. در خصوص زد فلیپ 5 هم باید بگوییم که قرار است با نمایشگر بیرونی بزرگ تر با اندازه 3.4 اینچ روبرو شویم. هر دو گوشی دارای لولای نوی هستند که اندازه چین خوردگی نمایشگر را کاهش می دهند و بعلاوه باید به بهره گیری از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 هم اشاره کنیم.

در هر صورت در بازار گوشی های تاشو روز به روز رقبای نوی معرفی می شوند و حالا سامسونگ برای نگه داشتن سهم بازار خود با چالش های زیادی روبرو می گردد. باید ببینیم آیا آمار فروش گوشی های تاشو سامسونگ در سال 2023 به طور قابل توجهی بیشتر خواهد شد یا نه.

با وجود اینکه چند ماه تا معرفی نسل نو گوشی های سامسونگ فاصله داریم، در حال حاضر می توانید هر دو گوشی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 را از وبلاگ جعبه گیگابایتی بخرید.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "تاریخ معرفی گوشی های تاشو گلکسی زد فولد 5 و زد فلیپ 5 فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ معرفی گوشی های تاشو گلکسی زد فولد 5 و زد فلیپ 5 فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید