انتقاد از تعداد کم موزه های علم و فناوری

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، انتقاد از تعداد کم موزه های علم و فناوری صورت گرفت.

انتقاد از تعداد کم موزه های علم و فناوری

قضیه چیست؟

دکتر سیف الله جلیلی، رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران اظهار کرد: موزه ملی علوم و فناوری ایران به عنوان یک موسسه پژوهشی تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در طی پنج ساله گذشته توانسته است گام های بزرگی در توسعه بخش های مختلف ترویجی، مدیریتی، اداری و نمایشگاهی بردارد.

وی با بیان اینکه موزه های علوم و فناوری مراکز تعاملی هستند و این موزه ها هم راستا با مراکز آموزشی و پژوهشی فعالیت می کنند، گفت: امروزه حتی موزه های سنتی را هم در قالب آموزش و پژوهش می برند و باید توجه کرد که موزه های علوم و فناوری به منظور آموزش و فرهنگ سازی طراحی شده اند تا بتواند علم و فناوری های جدید، قدیم و حتی آینده را به میان مردم بیاورند.

براساس اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر جلیلی شرح داد: امروزه یکی از معیارهای چندگانه پیشرفت جوامع و توسعه پایدار، تعدد موزه های علوم و فناوری است و این موزه ها به عنوان معیار توسعه یافتگی مطرح هستند، اما متاسفانه در کشور ما تعداد موزه های علم و فناوری به معنای واقعی کم است.

منبع: همگردی

به "انتقاد از تعداد کم موزه های علم و فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از تعداد کم موزه های علم و فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید