امکان تولید محتوا در کتابخوان های جدید فروشگاه بارنزاندنوبل

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی به نقل از گودریدر، فروشگاه زنجیره ای کتاب بارنزاندنوبل تقریباً بزرگترین کتابفروشی در آمریکا محسوب می شود که در کنار کتابفروشی خدمات دیگری نیز از جمله تولید کتابخوان های الکترونیکی نیز ارائه می کند. کتابخوان نوک (Nook) این فروشگاه از سال های گذشته یکی از پرطرفدارترین دستگاه های مناسب برای مطالعه کتاب های الکترونیک بوده است.

امکان تولید محتوا در کتابخوان های جدید فروشگاه بارنزاندنوبل

بارنزاندنوبل سال ها از بازار تبلت ها دور بود و بیشتر روی تولید صرف کتابخوان ها تمرکز کرده بود؛ ولی حالا اعلام کرده است که ماه آوریل امسال با تبلت نسخه 10 خود قصد دارد دستگاهی همزمان برای مطالعه کتاب و مصارف دیگر به بازار عرضه کند. تبلت جدید (Nook Tablet 10.1) همان طور که از نامش پیداست دارای صفحه نمایش بزرگتر از 10 اینچ است که با داشتن وضوح 1200×1920 پیکسلی کیفیت اچ دی ارائه می کند.

خصوص وقتی که بدانید قیمت تبلت Nook تنها 130 دلار است که این حتی از نزدیک ترین رقیب آن یعنی آمازون Fire HD 10 با قیمت 150 دلاری نیز ارزان تر است. این تبلت با همکاری شرکت لنوو آمریکا طراحی شده است و قرار است رقیب جدی دستگاه های کتابخوان کیندل باشد. نکته قابل توجه این تبلت قیمت کمتر از 130 دلاری آن است که در مقایسه با تبلت 150 دلاری آمازون از هم اکنون پیش فروش های بسیاری را آغاز کرده است.

تبلت Nook برخلاف رقیب آن دارای نسخه استاندارد اندروید است و بدین ترتیب کاربران می توانند به آسانی به برنامه ها و اپلیکیشن های ارائه شده در فروشگاه گوگل یا همان پلی استور (Play Store) دسترسی داشته باشند.

این تبلت برای استفاده در خانواده طراحی شده و هر فرد به لطف حساب های کاربری مختلف در اندروید می تواند کتاب های دلخواه خود و البته برنامه های مورد نظرش را در دستگاه بارگذاری نماید. همراه این تبلت یک صفحه کلید جداگانه جانبی به تبلت متصل می شود که امکان نوشتن و تولید محتوا را به کاربران می دهد.

حافظه داخلی دستگاه 32 گیگابایت است و اطلاعات حافظه خارجی آن نیز تا 256 گیگابایت امکان ارتقاء دارد. رادیو، دوربین 5مگاپیکسلی در جلو و 8 مگاپیکسلی در پشت دستگاه، بلوتوث و اسپیکر دالبی از دیگر امکانات این دستگاه کتابخوان شرکت و فروشگاه کتاب آمریکایی اعلام شده است.

فروشگاه کتاب آمریکایی پیش از این برای تولید دستگاه های کتابخوان خود با شرکت های چینی قرارداد می بست ولی در تولید این دستگاه برای اولین بار با شرکت آمریکایی لنوو همکاری کرده است. فروشگاه گفته بود تابستان گذشته فروش دستگاه هایش ناامیدکننده بوده و به خاطر همین تصمیم گرفته با شرکت آمریکایی قرارداد منعقد کند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "امکان تولید محتوا در کتابخوان های جدید فروشگاه بارنزاندنوبل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان تولید محتوا در کتابخوان های جدید فروشگاه بارنزاندنوبل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید