راهنمای سفر به بورکینافاسو

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، راهنمای مسافرتی به بورکینافاسو

بورکینافاسو، کشوری که در غرب قاره آفریقا واقع شده است. این کشور از لحاظ مالی در بین دیگر کشورهای دنیا از پایین ترین رتبه برخوردار بوده و در دو دهه گذشته خشکسالی شدیدی در این کشور اتفاق افتاده است. بورکینافاسو در گذشته جزء مستعمره های فرانسه بوده و در دوران استعمار این کشور نقش ذخیره نیروی کار برای مستعمرات پیشرفته تر جنوب را داشته است. این کشور به علت فرهنگ توریست دوستی که بین مردمش وجود دارد، در سال های اخیر به یک مقصد مقرون به صرفه توریستی دنیا تبدیل شده است. حال برای مسافرانی که بورکینافاسو را به عنوان مقصد سفری خودشان انتخاب نموده اند، خبرنگاران اقدام به جمع آوری اطلاعاتی نظیر جاذبه های دیدنی، هزینه هایی که برای خورد و خوراک و حمل و نقل باید بپردازید، نیز نموده است. با ما در راهنمای سفر به بورکینافاسو کشوری در غرب آفریقا، همراه باشید.

راهنمای سفر به بورکینافاسو

موقعیت جغرافیایی

کشور بورکینافاسو، در بین خشکی ها غرب آفریقا محصور شده است. مرکز این کشور اوآگادوگو بوده و طبق سرشماری که در سال 2017 اجرا شده، جمعیت بورکینافاسو 20,107,509 نفر بوده است. مساحت کشور بورکینافاسو 274,200 کیلومتر مربع می باشد و با توجه به فرهنگ غنی و بهره برداری از موسیقی های مجذوب نماینده کارشناسان بر این باروند که در سال های آینده به یکی از مقاصد گردشگری در قاره آفریقا تبدیل خواهد شد.

مختصری از تاریخ کشور بورکینافاسو

تاریخ بوکینافاسو کمی در گذر تاریخ فراز و نشیب های متعددی داشته است، این کشور در گذشته مستعمره فرانسه بود و در دوران مستعمراتی، این کشور نقش ذخیره نیروی کار برای مستعمرات پیشرفته جنوب را بر عده داشت. این کشور در سال 1960 به استقلال رسید و در سال 1984 در نخستین سالگرد به قدرت رسیدن توماس سانکارا نامش به بورکینافاسو تغییر یافت تاریخ سیاسی متلاطمی با یک سری کودتاهای نظامی داشته است. پس از فشار برای آزادی در سال های .1990 و 1991، قانون اساسی وضع و در سال 1992 نظام چند حزبی دوباره برقرار گشت

اطلاعات کلی کشور بورکینافاسو

زبان رسمی: فرانسوی

واحد پول: فرانک (CFA)

ولتاژ برق شهری: 220 ولت

پیش شماره: +226

فرودگاه بورکینافاسو: فرودگاه اوآگادوگو

آب و هوای بورکینافاسو

آب و هوای کشور بورکینافاسو بسیار گرم و خشک می باشد و تنها در منطقه ها علفزار استوایی گاهی بارندگی رخ می دهد. شمال این کشور نیز نیمه کویری می باشد.

هزینه خورد و خوراک در بورکینافاسو

در کشور بورکینافاسو به منظور تهیه غذا در یک رستوران خوب باید 2,500 CFAرا بپردازید. بعلاوه اگر بخواهید در یک رستوران میانه با سرویس میز یک غذای دو نفره میل کنید، باید مبلغ 25,000 CFAهزینه نمایید. شما برای تهیه یک همبرگر مک دونالدز می بایست 3,500 CFA بپردازید. قیمت یک بطری آب معدنی 500 CFA می باشد. بعلاوه اگر اهل خوردن قهوه هستید به ازای هر لیوان قهوه مبلغی معادل 1,666 CFA پرداخت بنمایید.

هزینه اقامت در هتل های کشور بورکینافاسو

همواره هزینه اقامت یکی از مهمترین هزینه های در سفر می باشد، به خصوص کشوری مثل بورکینافاسو که بین مقاصد گردشگری ناشناخته تر است به همین علت در ادامه چند هتل و حدودی از قیمت های رزرو هتل ها در کشور بورکینافاسو را توضیح می دهیم، بعلاوه گفتنی است که تمامی قیمت های گفته شده در تاریخ 14 بهمن 96 بوده است.

هتل های سه ستاره 280,000 تا 420,000 تومان

هتل های چهار ستاره 400,000 تا 600,000 تومان

هتل های پنج ستاره 1,186,000 تومان به بالا

هتل های پیشنهادی در بورکینافاسو

  • هتل Laico Ouaga 2000

هتلی 5 ستاره در شهر اوآگادوگو، بوکینافاسو می باشد که تمامی امکانات رفاهی برای شما را فراهم آورده است. از جمله امکانات رفاهی در این هتل سیستم وای فای، پارکینگ، صبحانه و بعلاوه لغو رایگان هتل می باشد.

تلفن: 0022625499800

وب سایت: www.laicohotels.com

آدرس: 01 bp 1603 01 (formerly Sofitel), Ouagadougou 01, Burkina Faso

  • هتل Le Silmande Ouagadougou

دیگر هتل که در این شهر می توانید در اقامت داشته باشید، هتل 4 ستاره Le Silmande می باشد. از جمله امکانات رفاهی در این هتل سیستم وای فای، پارکینگ، صبحانه و بعلاوه لغو رایگان می باشد.

آدرس: Route de Kaya BP 4733, Ouagadougou 01, Burkina Faso

  • هتل Elite

این هتل 3 ستاره در شهر اوآگاردو واقع است، و از امکاناتی نظیر صبحانه رایگان، پارکینگ رایگان، رستوران و سیستم تهویه برای اتاق های بهره می برد.

آدرس: Ave Yennenga, Ouagadougou, Burkina Faso

هزینه حمل و نقل در بورکینافاسو

سیستم حمل و نقل این کشور شامل اتوبوس، تاکسی و قطار می گردد. البته می توانید دوچرخه و موتور هم در شهرهای این کشور اجاره کنید که هزینه اجازه برای دوچرخه حدود 3000CFA و موتور 6000CFA می باشد. سیستم اتوبوس رانی و بعلاوه تاکسی در کشور بورکینافاسو شهرهای بنین، ساحل عاج، غنا، اقتصادی، نیجر و توگو را به یکدیگر متصل می کند، هزینه بلیط اتوبوس در این کشور 400CFA و هزینه تاکسی 300CFA می باشد. اگر خواستید در کشور بورکینافاسو ماشین اجاره کنید هزینه یک لیتر بنزین 616 CFA است.

شهرهای کشور بورکینافاسو

اوآگادوگو مرکز و بزرگ ترین شهر کشور بورکینافاسو می باشد.

Bobo-Dioulasso دومین شهر بررگ کشور بورکینافاسو است که در جنوب غربی این کشور واقع شده است.

Gaoua از شهرهای تاریخی و به ثبت رسیده در میراث جهانی یونسکو می باشد.

از دیگر شهرهای بورکینافاسو Banfora، Dédougou، Koudougou، Ouahigouya می باشند.

جاذبه های مهم گردشگری بورکینافاسو

  • پارک ملی آرلی Arli National Park

یکی از تماشای ترین جاذبه های گردشگری در بورکینافاسو پارک ملی آرلی است، شما در این پارک می توانید از نزدیک حیواناتی مثل شیر، فیل، بوفالو، میمون و گراز را مشاهده کنید. برترین زمان برای تماشا حیوانات و گردش در پارک، فصول گرم می باشد چون در این زمان حیوانات داخل آب رفته و به راحتی دیده می شوند.

  • پارک Parc Bangr Weogo

این پارک، یکی از زیباترین پارک ها در قلب مرکز کشور بورکینافاسو است. پارک وگو حیوانات و گیاهان بسیاری در آن زندگی می نمایند. این پارک خانه موزه ای است که حسابی می توانید در آن سرگرم شوید، انواع رستوران ها و فضاهای مناسب برای ورزش و بازی بچه ها در آن وجود دارد.

  • پارک ملی Deux Balés National Park

پارک ملی Deux Balés National Park که نزدیکی شهر بوبو دیولاسو قرار گرفته است و اغلب به عنوان یک محیط ذخیره شده در شرق کشور معرفی می گردد. در این پارک ملی فیل های آفریقایی دیده می شوند. سایر حیوانات موجود در پارک گاو، بوفالو، تمساح می باشد. البته وجود شکارچیان غیر قانونی باعث کاهش حیوانات در این پارک شده است. دسترسی به این پارک تنها چند ساعت رانندگی از مرکز می خواهد. برترین مکان برای بر پا کردن کمپ می باشد.

فستیوال های بورکینافاسو

جشنواره جاز در ماه های اردیبهشت و خرداد برگزار می گردد.

جشنواره ماسک و هنرهای تجسمی در ماه فروردین برگزار می گردد.

بایدها و نبایدهای بورکینافاسو

  • بورکینافاسو یکی از امن ترین کشورهای غرب آفریقا می باشد اما به هر حال مراقب افراد سودجو جیب برها در شهرهای بزرگ باشید. از حمل اشیا گران قیمت و پول زیاد به شدت خودداری کنید.
  • واکسیناسیون جهت تب زرد ضروری است. همین طور بیماری مالاریا را جدی بگیرید و قبل از سفر اقدامات لازم را جهت پیشگیری انجام دهید. مننژیت نیز مسئله ای بسیار جدی است و انجام واکسیناسیون آن نیز توصیه می گردد.
  • آب لوله کشی قابل شرب نیست و حتما باید آب های معدنی بخرید. اگر قصد بازدید از روستا داشتید حتما بطری آب همراه خود داشته باشید.
  • تمامی ادارات و مراکز دولتی ساعت 15 بسته می گردد، و بعد از این ساعت هیچ کاری انجام نمی گردد.
منبع: الی گشت

به "راهنمای سفر به بورکینافاسو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به بورکینافاسو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید