6 علت برای خریدن ردمی نوت 13 پرو 4G (و 4 علت برای نخریدن)6 علت برای خرید ردمی نوت 13 پرو 4G4 علت برای نخریدن ردمی نوت 13 پرو 4G

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، ردمی نوت 13 پرو 4G یکی از مجذوب کننده ترین میان رده های بازار به شمار میرود که به تازگی شیائومی آن را راهی بازار جهانی نموده است. این گوشی به همراه 4 عضو دیگر از خانواده ردمی نوت 13 در بازار چین در دسترس قرار داشتند اما حالا مدتی است که در بازار جهانی هم شاهد آن ها هستیم. در بازار چین که استقبال بی نظیری از این سری شد؛ به خصوص از مدل های پرو 5G. اما آیا ردمی نوت 13 پرو 4G هم ارزش خرید بالایی دارد؟ در این مطلب به آنالیز 6 علت برای خرید ردمی نوت 13 پرو 4G و 4 علت برای نخریدن آن می پردازیم تا ببینیم آیا این گوشی ارزش خرید دارد یا خیر.

6 علت برای خریدن ردمی نوت 13 پرو 4G (و 4 علت برای نخریدن)6 علت برای خرید ردمی نوت 13 پرو 4G4 علت برای نخریدن ردمی نوت 13 پرو 4G
نام گوشیردمی نوت 13 4G
تاریخ رونمایی و عرضه15 ژانویه 2024 (25 دی 1402)
ابعاد و وزن8 × 75 × 161.1 میلی متر - 188 گرم
کیفیت ساخت - استاندارد مقاومتیتمام پلاستیکی - IP54 مقاوم در برابر پاشش آب
نوع نمایشگرAMOLED با بیشینه روشنایی 1300 نیت و رفرش ریت 120 هرتزی
مقدار و ابعاد صفحه6.67 اینچی با پوشش 88.9٪ پنل جلو
فناوری های نمایشگر1080 × 2400 پیکسل، تراکم پیکسلی 395 پیکسل بر هر اینچ، پوشش گوریلاگلس 5
سیستم عامل و رابط کاربریاندروید 13 / MIUI 14
مدت زمان پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی3 سال نرم افزاری و 4 سال امنیتی
پردازنده و پردازشگر گرافیکیمدیاتک هلیو G99 اولترا - هشت هسته ای با 2 هسته از نوع Cortex-A76 با فرکانس 2.2 و 6 هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز - پردازشگر گرافیکی Mali-G57 MC2
ترکیب رم و حافظه داخلی256/8 و 512/12 گیگابایتی - حافظه از نوع UFS 2.2
دوربین اصلی200 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/1.7 و لرزشگیر اپتیکال
دوربین دوم8 مگاپیکسلی فوق عریض
دوربین سوم2 مگاپیکسلی ماکرو
کیفیت فیلم برداری1080P@30/60
دوربین سلفی16 مگاپیکسلی
کیفیت فیلم برداری1080P@30/60
اسپیکر استریودارد
جک 3.5 میلی متریدارد
حسگر اثر انگشتدارد - زیر نمایشگر
باتری و شارژر - شارژر درون جعبه5000 میلی آمپر ساعتی / 67 واتی - درون جعبه واقع شده است
رنگ بندیمشکی، بنفش، سبز

6 علت برای خرید ردمی نوت 13 پرو 4G

1. طراحی زیبا و حواشی بسیار کم در اطراف صفحه

یکی از دلایلی که شاید شما را به خرید گوشی ردمی نوت 13 پرو 4G علاقه مند کند، ظاهر زیبا و چشم نواز آن باشد. بسیاری از کاربران هنگام خرید یک گوشی مالی به ظاهر آن توجه ویژه ای دارند. چرا که این دست محصولات نه خیلی قدرتمند هستند و نه مجهز به امکانات خوب. در نتیجه فقط ظاهرشان می تواند عاملی ترغیب نماینده برای کاربران باشد. ردمی نوت 13 پرو 4G هم از این حیث یک انتخاب ایده آل محسوب می گردد. این گوشی روی پنل پشتی خود از سه رنگ بهره می برد که باعث شده نمای پشت از سادگی خارج شده و بسیار زیبا به نظر برسد. البته رنگ مشکی آن ساده است اما بنفش و سبز، خیلی دلربا و چشم نواز به نظر می رسند.

به این زیبایی، باید ضخامت کن، فریم تخت و زیبا و بعلاوه حواشی بسیار کم اطراف صفحه را هم اضافه کنید. آن وقت می فهمید چقدر این گوشی در مقایسه با همرده های خود زیباتر است. شاید باورش سخت باشد اما نمایشگر این گوشی مالی، تقریبا 90٪ پنل جلو را به خود اختصاص داده است که حتی بعضی از پرچم دارها هم چنین نسبتی را ارائه نمی نمایند. بنابراین با خرید ردمی نوت 13 پرو 4G، یکی از زیباترین گوشی های میانرده مقرون به صرفه قیمت تاریخ را دریافت خواهید کرد.

2. نمایشگر OLED روشن با رفرش ریت 120 هرتزی

نمایشگر در گوشی های مالی و میانرده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چون کاربران پول زیادی برای این گوشی ها نمی پردازند، معمولا باید قید یک سری از امکانات را هم بزنند که در گوشی های مقرون به صرفه قیمت، این امکانات گاهی اوقات به نمایشگر هم مربوط می گردد. اما خوشبختانه شیائومی تصمیم گرفت هوای کاربران با بودجه کم را داشته باشد و مالی خود را از لحاظ نمایشگر، کم نظیر طراحی کند.

این گوشی از پنل 6.67 اینچی OLED بهره می برد که وضوح آن +FHD و رفرش ریتش 120 هرتزی است. بدین ترتیب نه تنها تماشای محتوای بصری درون این گوشی لذت بخش است بلکه گشت و گذار در آن به لطف رفرش ریت 120 هرتزی نرمی و روانی خاصی دارد. علاوه بر این ها، با بیشینه روشنایی 1047 نیت در حالت اتوماتیک، زیر نور آفتاب هم نباید مشکل زیادی از بابت خوانایی صفحه داشته باشید.

3. کیفیت خوب اسپیکر

اگر کیفیت اسپیکر برایتان در یک گوشی مالی اهمیت دارد، ردمی نوت 13 پرو 4G از این حیث اصلا شما را ناامید نمی نماید. این محصول عملکرد خوبی از لحاظ بلندی صدا دارد و می تواند محتوای صوتی را بدون دردسر، با صدای بسیار خوبی به گوشتان برساند.

از لحاظ تعادل صدا، این گوشی عملکرد بسیار خوبی داشته و می تواند صدا را به لطف قابلیت هایی از جمله دالبی اتموس، با کیفیت مثال زدنی در حد و مقدار های خودش به گوشتان برساند. از شفافیت و وضوح صدا گرفته تا پخش عالی صدا در فرکانس های بالا و پایین. حتی بیس صدا هم کیفیت خوبی دارد. البته اگر انتظارات خود را در حد و مقدار های یک گوشی 12 میلیونی محدود کنید.

4. باتری بادوام و شارژر بسیار سریع

ردمی نوت 13 پرو 4G از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که می تواند تا تقریبا 40 ساعت انجام مکالمه، 13 ساعت پخش ویدیو، 10 ساعت وب گردی و 7 ساعت انجام بازی شما را همراهی کند. این یعنی شما با استفاده از این گوشی قطعا به راحتی تا 1.5 روز می توانید به کارهای معمولی خود رسیدگی کنید.

اما دوام عالی باتری فقط یک طرف داستان است. در صورت اتمام شارژ، یک آداپتور 67 واتی بسیار سریع هم دم دستتان خواهد بود که فقط کافی است 15 دقیقه گوشی را شارژ کند تا برای یک نصف روز بتوانید از دستگاه بهره ببرید. این شارژر سریع در مدت 15 دقیقه گوشی را تا 42٪ شارژ می نماید. اگر هم خیلی عجله نداشته باشید و اجازه دهید گوشی 15 دقیقه دیگر هم زیر شارژ باقی بماند، تا 73٪ شارژ می گردد که عالی است. به صورت کلی هم حدودا 49 دقیقه طول می کشد تا ردمی نوت 13 پرو با آن باتری پرظرفیتش به صورت کامل از 0 تا 100٪ شارژ گردد.

5. عملکرد خوب دوربین اصلی در نور روز

دوربین گوشی های مالی یا میانرده های مقرون به صرفه قیمت، همواره در نور روز عملکرد خوبی از خود به نمایش می گذارد. ردمی نوت 13 پرو با دوربین 200 مگاپیکسلی خود هم از این قاعده مستثنی نیست و یکی از برترین گوشی های بازار در محدوده قیمتی خودش محسوب می گردد. در عکاسی، این دوربین عالی است و در فیلمبرداری هم به لطف لرزشگیر اپتیکال، شاهد ضبط ویدیوهای خوبی در وضوح FHD خواهید بود. اما به صورت کلی این گوشی در نور روز می تواند توانایی هایش را به رخ شما بکشد. بنابراین اگر عاشق عکاسی از منظره ها طبیعی یا عکاسی در نور روز هستید، می توانید روی عملکرد خوب این گوشی حساب ویژه ای باز کنید.

6. پشتیبانی از جک 3.5 میلی متری و درگاه کارت حافظه

آخرین مزیت ردمی نوت 13 پرو 4G به عنوان یک میانرده، پشتیبانی آن از جک 3.5 میلی متری و درگاه کارت حافظه است. دو قابلیتی که در بسیاری از میانرده ها از جمله نسخه 5G خود این گوشی هم شاهد آن نیستیم. بنابراین شما با خرید این گویش نه تنها امکان افزایش حافظه بیشتر از 256 یا 512 گیگابایت را خواهید داشت بلکه جک 3.5 میلی متری هم دارید تا همچنان هندزفری های سیمی هم در بین انتخاب تان هنگام خرید هندزفری یا هدفون بی سیم باشند.

تنها ضعفی که می توان از این نقطه قوت خارج کرد این است که سیم کارت دوم با درگاه کارت حافظه مشترک است. این یعنی فقط در صورتی امکان ارتقای حافظه به وسیله کارت حافظه وجود دارد که سیم کارت دومی در کار نباشد. یک محدودیت بزرگ اما ارزشمند برای کسانی که یک سیم کارت دارند.

4 علت برای نخریدن ردمی نوت 13 پرو 4G

1. عدم پشتیبانی از اینترنت 5G

یکی از بزرگ ترین ضعف های ردمی نوت 13 پرو این است که از اینترنت 5G پشتیبانی نمی نماید. درک می کنیم که شیائومی برای علاقه مندان به این فناوری پرسرعت، مدل 5G این گوشی را هم در دسترس قرار داده اما هم تفاوت قیمتی بین شان بسیار زیاد است و هم از لحاظ قدرت و کیفیت سخت افزاری خیلی با هم فاصله دارند. بنابراین اصلا خرید مدل 5G این گوشی به جای 4G صرفه مالی ندارد و کار ساده ای نیست.

2. عرضه به همراه اندروید 13 و نه 14

ردمی نوت 13 در ماه سپتامبر 2023 رونمایی و راهی بازار چین شد. زمانی که اندروید 14 هنوز رسما روی گوشی های مختلف وجود نداشت. اما این گوشی ها در ژانویه 2024 وارد بازار جهانی شدند. این یعنی انتظار داشتیم شیائومی آن ها را با جدیدترین اندروید موجود یعنی اندروید 14 به دست مشتریان برساند. نه با اندروید 13. حداقل رابط کاربری اگر HyperOS بود باز هم می شد از این ضعف چشم پوشی کرد اما متأسفانه MIUI 14 با کلی تبلیغات و اپ های از پیش نصب شده بلااستفاده را شاهد هستیم.

3. محدود بودن وضوح فیلم برداری به 1080P و عملکرد ضعیف دوربین سلفی و فوق عریض

شاید انتظار کیفیت بالا داشتن از دوربین یک گوشی مقرون به صرفه کار درستی نباشد اما در محدوده قیمتی کمتر از 14 میلیون تومان، گوشی های زیادی از جمله گلکسی A34 هستند که وضوح فیلم برداری در آن ها 4K است. اما ردمی نوت 13 پرو 4G فقط در وضوح FHD فیلمبرداری می نماید و این اصلا برای یک گوشی با این قیمت و مشخصات فنی قابل قبول نیست. می شد این ضعف را راجع به دوربین سلفی پذیرفت که سنسوری 16 مگاپیکسلی دارد اما نه دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی.

4. قدرت سخت افزاری نه چندان بالا در ازای قیمت

در نهایت می رسیم به آخرین ضعف ردمی نوت 13 پرو 4G یعنی قدرت سخت افزاری پایینش. از یک محصول پرو اصلا انتظار نمی رفت با پردازنده ای عرضه گردد که در حد و مقدار های مالی های 4 یا 5 میلیون تومانی است. شما اگر کمی بیشتر هزینه کنید، گوشی هایی از پوکو یا سامسونگ می توانید خریداری کنید که امکان اجرای بازی های سنگین را هم دارند. حتی در همین محدوده قیمتی هم گوشی های بهتری از ردمی نوت 13 پرو هستند مثل گلکسی A34 که اگرچه یک سال قبل عرضه شدند اما همچنان اندروید 13 را به صورت پیش فرض در خود دارند و بیشتر هم آپدیت می شوند.

سخن پایانی؛ آیا ردمی نوت 13 پرو 4G ارزش خرید دارد؟

به صورت کلی، ردمی نوت 13 پرو 4G گوشی ارزشمندی است. البته اگر ظاهر برایتان اهمیت داشته باشد، آن وقت است که دیگر گوشی خاصی روی دست این محصول وجود نخواهد داشت. شاید عملکرد رقبایی نظیر گلکسی A34 در بخش هایی نظیر دوربین، کیفیت ساخت و… بیشتر باشد اما از قلم نیاندازید که این گوشی با شارژر 67 واتی، کیس سیلیکونی درون بسته بندی و ظاهری بسیار مدرن تر و زیباتر عرضه شده است. در نتیجه 1 تا 2 میلیون تومان از همان ابتدا شما را پیش می اندازد.

منبع: وبلاگ جعبه گیگابایتی مگ

منبع: دیجیکالا مگ

به "6 علت برای خریدن ردمی نوت 13 پرو 4G (و 4 علت برای نخریدن)6 علت برای خرید ردمی نوت 13 پرو 4G4 علت برای نخریدن ردمی نوت 13 پرو 4G" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 علت برای خریدن ردمی نوت 13 پرو 4G (و 4 علت برای نخریدن)6 علت برای خرید ردمی نوت 13 پرو 4G4 علت برای نخریدن ردمی نوت 13 پرو 4G"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید