کشف مقبره گمشده محراب خورشید در ایرلند

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، بقایای یک مقبره گمشده متعلق به عصر برنز در ایرلند کشف شد.

کشف مقبره گمشده محراب خورشید در ایرلند

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، بقایای یک مقبره عصر برنز که پیش تر گمان می رفت در گذر زمان نابود شده باشد، در شهرستان کری واقع در ایرلند کشف شد.

گاردین در گزارشی نوشت این مقبره که در ایرلند با نام Altóir na Gréine به معنای محراب خورشید شناخته می شود، حدود 4000 سال روی تپه ای خارج از دهکده بلیفریتر (Ballyferriter) قرار داشت تا اینکه در اواسط قرن 19 میلادی ناپدید شد.

جورجیانا چترتون اشراف زاده و سیاح انگلستانی بود که از محل این مقبره بازدید نموده و تصویر آن را در سال 1838 میلادی طراحی نموده بود، اما 14 سال بعد بود که یک عتیقه شناس به نام ریچارد هیچکاک گزارش کرد این مقبره شکسته شده و احتمالا برای استفاده در ساخت و ساز به مکان دیگر منتقل شده است.

بیلی مگ فلویین، یک متخصص افسانه های قومی و اجدادی، اخیراً از این مکان بازدید و فیلمبرداری نموده است. او هنگام تبدیل ویدئو به یک اسکن سه بعدی، متوجه شد که سنگی در زیر درختان شبیه سنگی است که در طراحی دوران ویکتوریایی چترتون دیده می شود.

او این مطلب را به سازمان ملی آثار تاریخی دوبلین ارسال کرد و به این ترتیب یک باستان شناس به محل اعزام شد و تایید کرد که بقایای موجود به مقبرهای تعلق دارد که قدمت آن به اوایل عصر برنز یعنی 2500 تا 2000 پیش از میلاد باز می شود.

کارشناسان اعلام کردند اکنون یک سنگ قبر و چندین سنگ عمودی بزرگ وجود دارد که حدود یک چهارم از مقبره اصلی را تشکیل می دهد. این در حالی است که مردم تصور می کردند همه بخش های مقبره نابود شده است.

این مقبره اکنون به لیست بناهای تاریخی ملی ایرلند اضافه شده است.

در ایرلند چند صد مقبره مشابه وجود دارد که به وسیله مردم عصر برنز برای دفن اجساد و اجرای آیین ها تشریفاتی ساخته شده بود.

تعیین نیست که چه کسی و چرا مقبره را در هم شکسته است.

منبع: دنیای سفر

به "کشف مقبره گمشده محراب خورشید در ایرلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مقبره گمشده محراب خورشید در ایرلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید