کدام رشته های دانشگاهی در آمریکا محبوب شده است؟ ، رشد 78 درصدی فارغ التحصیلان مراقبت های بهداشتی

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، طی یک دهه (2011 تا 2021) 21 رشته دانشگاهی میان دانشجویان آمریکا رشد قابل توجه فارغ التحصیلی داشته و 17 رشته هم با کاهش متقاضی همراه شده است.

کدام رشته های دانشگاهی در آمریکا محبوب شده است؟ ، رشد 78 درصدی فارغ التحصیلان مراقبت های بهداشتی

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی،در جدیدترین رتبه بندی اعلام شده از محبوب ترین مقاطع کارشناسی ایالات متحده رشته های حوزه بهداشت و علوم کامپیوتر بیشترین محبوبیت را بین دانشجویان این مقطع به خود اختصاص داده و در انتهای جدول هم رشته های علوم انسانی، زبان های خارجی، تاریخ، هنرهای تجسمی و نمایشی فهرست شده اند.

بررسی های منتشر شده در سایت visualcapitalist نشان می دهد که مقطع لیسانس علوم کامپیوتر و اطلاعات از سال تحصیلی 2010 - 2011 با بیش از 100 هزار فارغ التحصیل رشد 144درصدی تا سال تحصیلی 2020-2021، داشته است. جذابیت رشد انفجاری بخش فناوری احتمالاً به محبوبیت این رشته در بین دانشجویان کمک کرده است.

رتبه دوم این افزایش فارغ التحصیلی هم به حرفه های بهداشتی تعلق دارد و طی یک دهه با رشد 87 درصدی نزدیک 260 هزار دانشجوی خروجی داشته است. این رشته 13 درصد از کل کلاس فارغ التحصیلان را به خود اختصاص داده است که نشان دهنده جذابیت رو به رشد بخش مراقبت های بهداشتی است.

از دیگر رشته های مورد علاقه فارغ التحصیلان در آمریکا می توان به علوم زیست پزشکی، روانشناسی، مهندسی، دانش کامپیوتری، ارتباطات، مطالعات اوقات فراغت و تناسب اندام، مدیریت دولتی، علوم فیزیکی، ریاضیات، علوم کشاورزی و... اشاره کرد.

در همین حال، 17 رشته تحصیلی، عمدتا علوم انسانی با کاهش در تعداد مدارک دانشگاهی تکمیل شده روبرو شدند که از مهم ترین این رشته ها زبان های خارجی و انگلیسی، معلمی و هنرهای لیبرال هستند. مدرک زبان انگلیسی در دهه 1970 محبوبیت زیادی داشت، در دهه 80 و 90 و حتی پیش از 2000 میلادی این محبوبیت را حفظ کرد. اما بین سال های 2010-2011 و 2020-2021، تعداد دانشجویان دارای مدرک زبان انگلیسی یک سوم کاهش یافته است.

اما کاهش علاقه مندی به رشته های معلمی هم قابل تامل است. این در حالی است که نه تنها آمریکا که بسکمک از کشورهای دنیا با کمبود نیروی انسانی به عنوان معلم روبه رو هستند و حالا با این شرایط به نظر نمی رسد کمبود معلم موجود در ایالات متحده مساله ای قابل حل باشد چون همین حالا هم تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی در آموزش و پرورش بین سال های 2011 و 2021 حدود 14درصد کاهش یافته است. با توجه به نگرانی ها در مورد دستمزدهای کم، فرسودگی شغلی و نبود حمایت و تسهیلات، بسکمک از دانشجویان شغل معلمی را یک شغل سخت تر از قبل در نظر می گیرند.

در دوران کلاسیک، هنرهای لیبرال شامل 7 زمینه مطالعاتی بود: بلاغت، دستور زبان، منطق، نجوم، ریاضیات، هندسه و موسیقی. اکنون، مدارک هنر لیبرال شامل چندین موضوع دیگر است: تاریخ، علوم سیاسی و حتی فلسفه. اما تحصیلات آکادمیک در دنیا به گونه ای پیش رفته که به تخصص گرایی پاداش بیشتری می دهد و مدرک هنرهای لیبرال با دامنه وسیع تر با کاهش 10درصدی در دانش آموزان فارغ التحصیل، جذابیت کمتری را به خود اختصاص داده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "کدام رشته های دانشگاهی در آمریکا محبوب شده است؟ ، رشد 78 درصدی فارغ التحصیلان مراقبت های بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام رشته های دانشگاهی در آمریکا محبوب شده است؟ ، رشد 78 درصدی فارغ التحصیلان مراقبت های بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید