چین خطاب به آمریکا: تفرقه افکنی در شرق آسیا را تمام کنید

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین سه شنبه از آمریکا خواست تا مانع از تفرقه افکنی میان کشورهای آسیا پاسیفیک گردد.

چین خطاب به آمریکا: تفرقه افکنی در شرق آسیا را تمام کنید

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ جعبه گیگابایتی به نقل از CGTN، اظهارات وانگ چندین ساعت پس از آن مطرح شد که آنتونی بلینکن نسبت به آنچه وی اقدامات تهاجمی چین در منطقه خوانده بود، ابراز نگرانی نموده بود.

بلینکن در همان روز گفته بود که دولت آمریکا در پی تنش در آسیا نیست و تضمین می نماید رقابت با چین به یک مناقشه فاجعه بار تبدیل نخواهد شد.

وانگ با اشاره به این اظهارات گفت که ادعاهای بلینکن و بازی با عبارتهای تهدید چین از یک سو و تاکید بر عدم مناقشه با چین از سوی دیگر ، ناقض یکدیگر هستند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه چین این اظهارات همراستا با روح جلسه مجازی ماه نوامبر میان رهبران دو کشور نیست و از طرف دیگر از سوی کشورهای منطقه نیز مورد قبول قرار نخواهند گرفت.

این مقام چینی در ادامه گفت آمریکا با این ادعا که نقش سازنده ای در توسعه صلح و ثبات در منطقه آسیا پاسیفیک ایفا می نماید، باید از ترسیم مرزهای ایدئولوژیک دست بردارد.

وی از آمریکا خواست تا به کوشش های چین و آسه آن برای توسعه صلح و ثبات در دریای چین جنوبی احترام گذاشته و با اعزام ناوها و هواپیماهای جنگی خود به منظقه از قدرت نمایی دست بردارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "چین خطاب به آمریکا: تفرقه افکنی در شرق آسیا را تمام کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین خطاب به آمریکا: تفرقه افکنی در شرق آسیا را تمام کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید