فواید بی نظیر و جادویی پیله ابریشم برای حفظ سلامت و شادابی پوست

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، پیله های ابریشم که از دیرباز در ساخت لوکس ترین و برترین پارچه های دنیا مورد استفاده قرار می گرفته اند به جز ساخت پارچه در طب سنتی باستانی شرق آسیا هم نقشی بسیار مهم را ایفا می نموده اند یعنی حفظ سلامت پوست. پیله های ابریشم حاوی ترکیبات طبیعی مفید و پروتئین های غنی هستند و می توانند یک ماده ارگانیک معجزه گر برای حفظ سلامت و شادابی پوست محسوب شوند. در این مطلب قصد داریم ضمن پرداختن به فواید پیله ابریشم برای پوست، روش استفاده از این گلوله های برفی معجزه گر را هم توضیح دهیم؛ همراه ما باشید.

فواید بی نظیر و جادویی پیله ابریشم برای حفظ سلامت و شادابی پوست

فواید پیله ابریشم برای پوست صورت

سریسین (Sericin) و فیبروئین (Fibroïne) دو ترکیب پروتئینی در ساختار شیمیایی پیله ابریشم هستند. این دو ماده خاصیت چسبندگی و لطافت به نخ های ابریشم می دهند. فیبروئین، حاوی زنجیره ای از آمینواسیدهای قوی و قدرتمندی است که اثری جادویی بر زیبایی پوست دارد. سریسین دیگر ترکیب پروتئینی موجود در پیله ابریشم است که حاوی بیش از بیست نوع اسید آمینه و آنتی اکسیدان های طبیعی است.

ترکیب سریسین و فیبروئین با یکدیگر، موجب استحکام هر چه بیشتر الیاف پیله کرم ابریشم می شوند. ترکیب شیمیایی این پروتئین ها متشکل از آنزیم های قدرتمند و متنوعی است. این دو پروتئین معمولا در لوازم آرایشی در دوزهای بسیار کم استفاده می شوند اما با استفاده مستقیم از آن ها روی پوست خود می توانید از یکی از لوکس ترین روش های مراقبت از پوست کاملا طبیعی و ارگانیک بهره مند شوید.

با توجه به ترکیبات موجود در پیله ابریشم خواص پیله کرم ابریشم برای پوست شامل موارد زیر است.

لایه برداری و پاکسازی صورت و بهبود جوش و آکنه

لایه برداری ملایم پوست یکی از فواید استفاده از پیله ابریشم برای پوست است. فیبروئین موجود در پیله ابریشم ساختاری ساینده اما نرم دارد و با دارا بودن خاصیت لایه برداری می تواند پوست را کاملا تمیز نموده با جذب ناخالصی ها سلول های مرده پوست را پاکسازی کند. ماساژ صورت با این محصول طبیعی، منافذ پوست را به طور طبیعی و کاملأ ارگانیک پاکسازی و لایه برداری می نماید و برای انواع پوست هم مناسب است.

با توجه به خصوصیت فوق العاده این ماده طبیعی برای لایه برداری پوست ماساژ پوست صورت با پیله ابریشم یکی از ایده آل ترین روش ها در درمان و برطرف جوش سرسیاه و آکنه است. این ترفند ساده اثر خارق العاده ای در کاهش اثرات جوش روی صورت و شفاف و روشن شدن آن دارد.

مرطوب نماینده و نرم نماینده

سریسین موجود در پیله ابریشم خاصیت مرطوب نمایندگی فوق العاده ای دارد و زمانی که در آب داغ حل می گردد می تواند با دارا بودن ترکیبات به خصوصش، پوست را نرم و لطیف کند؛ بنابراین همراه با لایه برداری پوست شما در با وجود سریسین نرم و لطیف می گردد. این خاصیت پیله ابریشم باعث می گردد این گلوله های برفی جادویی برای پوست های خشک هم بسیار مناسب باشند.

جوانسازی پوست صورت و بدن

کلاژن سازی یکی از خواص پیله ی کرم ابریشم برای پوست است. پروتئین های موجود در پیله ابریشم می توانند تاثیر شگرفی در کلاژن سازی و در نتیجه جوانسازی و حفظ شادابی پوست ایفا نمایند. با مصرف پیله های ابریشم به صورت روتین می توانید چین و چروک و خطوط ریز صورتتان را به مرور زمان کاهش دهید. بعلاوه سریسین موجود در پیله کرم ابریشم، موقع شست وشو در آب حل شده و مواد ترمیمی را که ممکن است در اثر استفاده از سایر ابزارهای زیبایی از دست داده باشید، به پوست بازمی گرداند و بافت آن را سفت تر و صاف تر می نماید.

کاهش تیرگی و پف زیر چشم

کاهش تیرگی و پف زیر چشم از دیگر خواص پیله ابریشم برای پوست است. ویتامین A و E دو آنتی اکسیدان قوی موجود در پیله کرم ابریشم هستند که می توانند با افزایش جریان خون در کاهش تیرگی و پف زیر چشم تاثیر به سزایی داشته باشند.

چطور از پیله ابریشم استفاده کنیم؟

ماساژ پیله ابریشم روی پوست صورت متداول ترین روش استفاده از این ماده طبیعی فوق العاده است. ابتدا باید صورتتان را با یک شوینده ملایم و مناسب بشویید و اجازه بدهید خودش کمی خشک گردد. دو عدد پیله ابریشم را در آب داغ قرار دهید و اجازه بدهید حدودا 3 الی 4 دقیقه بمانند تا نرم شوند؛ سپس انگشتان اشاره تان را در درون سوراخ پیله قرار دهید و در حالی که پوست صورتتان مرطوب است پیله را به صورت دورانی (دایره های کوچک) روی پوست ماساژ دهید.

برای برطرف تیرگی و خستگی چشم می توانید پیله ها را دور چشم ها هم ماساژ دهید البته دقت کنید که برای نواحی دور چشم باید خیلی ملایم این کار را انجام دهید.

هر پیله را فقط دو بار می گردد استفاده کرد و برای استفاده بعدی آن را در معرض نور خورشید قرار دهید تا خشک گردد. شما می توانید هفته ای سه بار یا هر روز صورتتان را با پیله ابریشم ماساژ دهید. پس از ماساژ صورت با پیله ابریشم برترین فرصت برای این است که از کرم ها و سرم های درمانی پوست بهره ببرید چرا که در این حالت جذب این مواد روی صورتتان بیشتر خواهد شد.

علاوه بر ماساژ پوست با پیله های ابریشم شما می توانید از محصولاتی مانند ماسک های ورقه ای صورت و تونرهای ساخته شده با پیله ابریشم بهره ببرید.

روغن ابریشم هم یکی از مواد فوق العاده ای است که می توانید برای بهره مند شدن از اثرات جادویی پیله ابریشم به سراغش بروید. بعد از پاک کردن پوست مقدار کافی از روغن پیله ابریشم را بر روی کف دست اسپری نموده و به صورت دایره ای بر روی مکان مورد نظر ماساژ دهید. برای پوست چرب هفته ای 2 بار و برای پوست خشک و معمولی تا هفته ای 3 بار هم می توانید از روغن ابریشم بهره ببرید.

تشخیص پیله ابریشم اصل از تقلبی

پیله های ابریشمی که در بازار ارائه می شوند ممکن است مانند بسیاری از محصولات ارگانیک اصل نباشند. برای این که تشخیص دهید آیا پیله ابریشمی که خریداری نموده اید اصل است یا نه می توانید این موارد را در نظر بگیرید.

  • پیله های ابریشم طبیعی یک مقدار نیستند. یک مقدار بودن پیله ابریشم نشان دهنده این است که کارخانه ای و مصنوعی هستند.
  • پیله ابریشم را بسوزانید. بوی سوختن پلاستیک، یعنی پیله ابریشم اصل نیست و بویی همانند سوختن مو، اصل بودن این ماده را نشان می دهد.
  • پیله های ابریشم اصل و طبیعی نباید از خود رنگ پس دهند. چنانچه هنگام انداختن آن ها به آب داغ، رنگ پس داد و آب رنگی شد، آن پیله ابریشم مصنوعی است.

و در آخر

در این مطب فواید پیله ابریشم برای پوست و نحوه استفاده از آن برای پوست صورت و بدن را توضیح دادیم. این ماده جادویی در طب سنتی شرق آسیا جایگاه خاصی دارد و امروزه به عنوان یکی از مواد ارگانیک پاکسازی نماینده و لایه بردار در روتین های مراقبتی پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

به خاطر داشته باشید که طبق تحقیقات اجرا شده، حداقل دوره تاثیر پذیری پیله ابریشم 21 روز است و پس از استفاده مداوم در این زمان شما تاثیرات مثبت ترکیبات ابریشم را روی پوست خودتان مشاهده خواهید کرد؛ بنابراین برای بهره گیری از خواص پیله ی کرم ابریشم برای پوست صورت به صورت منظم و روتین عمل کنید و شکیبا باشید تا نتایج فوق العاده و جادویی این ماده را روی پوستتان ببینید.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با یک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت وبلاگ جعبه گیگابایتی مگ را بخوانید.

منابع: cosmeticsdesign، maisondelasoie

منبع: دیجیکالا مگ

به "فواید بی نظیر و جادویی پیله ابریشم برای حفظ سلامت و شادابی پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید بی نظیر و جادویی پیله ابریشم برای حفظ سلامت و شادابی پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید