چگونه گوگل آهنگ ها را با یاری بیان ریتم و شعر آن ها پیدا می نماید؟

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، موتور جستجو و دستیار صوتی گوگل از جذاب ترین دستاوردهای غول جستجوی اینترنتی جهان هستند که گاهی اوقات با بروزرسانی های باورنکردنی حتی حرفه ای ترین کاربران را تحت تاثیر قرار می دهند.

چگونه گوگل آهنگ ها را با یاری بیان ریتم و شعر آن ها پیدا می نماید؟

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی از ایرنا، موتور جستجوی گوگل در جدیدترین بروزرسانی های خود قابلیت جدیدی را در اختیار کاربران قرار می دهد که تا همین چند وقت پیش شبیه به یک رویا به نظر می رسید. حالا فرصت آن را دارید تا با زمزمه یا بیان ریتم و شعر آهنگی که آن را دوست دارید یا به دنبال نام آن می شد، اطلاعات کامل آن را پیدا کنید. نکته جالب ماجرا این است که بسیاری از کاربران گوگل تا همین چند وقت پیش و با کوشش هایی مشابه در ویدیوهایی سرگرم نماینده کوشش می کردند تا نام آهنگ های موردعلاقه شان را پیدا نمایند و حالا این فناوری در اختیار آن ها واقع شده است. اما گوگل این فناوری خیره نماینده را چگونه توسعه داده است؟ آیا این موتور جستجو واقعا آهنگ ها را با یاری بیان ریتم و شعر آن ها پیدا می نماید؟

وقتی لری پیج و سرگئی برلین به عنوان دو دانشجوی علوم کامپیوتر در دانشگاه استنفورد تصمیم گرفتند کدهایی را برای رتبه بندی صفحات جستجوشده در اینترنت بنویسند احتمالا هرگز تصور نمی کردند محصول کار آن ها به یکی از غول های جهانی فناوری تبدیل گردد. اما این اتفاق رخ داد و حالا گوگل یکی از عظیمترین شرکت های تجاری جهان است. مجموعه ای که روزگاری قرار بود تنها جستجوی کاربران در جهانی مجازی را ساده تر از قبل کند حالا سیستم عامل های اختصاصی خودش را توسعه داده و با عرضه تلفن های هوشمند به بازار کوشش می نماید تا کاربران بیشتری را به خود جذب کند.

اگرچه حالا موتور جستجوی گوگل به حاشیه ده ها حوزه فعالیت این مجموعه غول پیکر رفته اما همه کاربران جهانی فناوری گوگل را به واسطه موتور جستجویش می شناسند. به همین دلیل غول فناوری هرگز گاهی دستی به چراغ جادو می کشد و بروزرسانی جدیدی برای موتور جستجویش ارائه می نماید که همه کاربران را تحت تاثیر قرار می دهد. در جدیدترین مورد، آن ها از قابلیتی در موتور جستجوی گوگل رونمایی نموده اند که می توانید با یاری زمزمه یا بیان ریتم و شعر آهنگی که به دنبال آن هستید، آن را پیدا کنید.

جستجوی موسیقی ها چگونه وارد موتور گوگل شد؟

فناوری های نرم افزاری جهانی دیجیتال هم احتیاج دارند همگام با نوآوری های سخت افزاری پیشرفت نمایند. بنابراین وقتی کامپیوترهای غول پیکر به اولترابوک های سبک تبدیل می شوند، موتور جستجوهای کند و نه چندان دقیق هم باید به دستیارهای صوتی سریع و متمرکز تغییر چهره دهند. بنابراین گوگل چند سال پیش از دستیار صوتی اختصاصی خود رونمایی کرد. این دستیار صوتی که در ابتدا قرار بود تنها رقیبی برای دستیار صوتی تلفن های هوشمند اپل (سیری) باشد به سرعت پیشرفت کرد و حالا یکی از بهترین و دقیق ترین دستیارهای صوتی در جهانی نرم افزار است.

این دستیار صوتی که با نام Google Assistant یا دستیار گوگل شناخته می گردد، آهسته آهسته بروزرسانی های جذابی را دریافت کرد. برای مثال در یکی از مهم ترین بروزرسانی های این دستیار صوتی شرایطی فراهم شد تا کاربران با پخش آهنگی که در حال گوش کردن به آن هستند، اطلاعات بیشتری درباره آن کسب نمایند. دستیار گوگل با یاری هوش مصنوعی خود، آهنگ را پردازش می کرد و جزییات آن را در اختیار کاربر قرار می داد.

اما این انتها کار نبود. با استقبال کاربران از این فناوری نوظهور، گوگل تصمیم گرفت تمرکز ویژه ای روی آن قرار دهد. بنابراین آن ها از ابزار ویژه ای به نام Sound Search یا جستجوی صدا رونمایی کردند که تنها یک وظیفه داشت؛ موسیقی مورد احتیاج کاربر دستیار گوگل را پیدا نموده و به او معرفی کند. این تکنولوژی که روزگاری تنها در اختیار کاربران تلفن های هوشمند سری پیکسل ساخت گوگل بود حالا در دسترس همه کاربران قرار داشت. این بخش مهم از دستیار گوگل به هوش مصنوعی آن اجازه می دهد تا موسیقی ای که در حال شنیدن آن هستند را با دقت بیشتری آنالیز کند. اما نه تنها حساسیت بلکه بانک اطلاعاتی دستیار گوگل هم با یاری بخش جستجوی صدا بروزرسانی شد.

چگونه می توانید با بیان ریتم و زمزمه شعر آهنگ ها آن ها را در گوگل پیدا کنید؟

همه چیز از یکی از رویدادهای نرم افزاری گوگل آغاز شد. جایی که این غول فناوری اعلام نمود به زودی هوش مصنوعی موتور جستجوی خود را بروزرسانی می نماید تا کاربران تنها با یاری بیان ریتم یا زمزمه آوازگونه یک آهنگ، نام و اطلاعات کامل آن را پیدا نمایند. این بروزرسانی از مدتی پیش در اختیار بسیاری از کاربران قرار گرفته است. این تنها بروزرسانی عظیم موتور جستجوی گوگل در روزهای اخیر نیست.

گوگل از مدتی پیش حساسیت بسیار بیشتری نسبت به غلط های نگارشی دارد. به عبارت دیگر، با اضافه شدن الگوریتمی جدید که با شبکه عصبی ای مجهز به 600 میلیون پارامتر کار می نماید، قدرت تشخیص گوگل در دو حوزه درستی نگارش و تشخیص موسیقی دو برابر شده است.

برای پیداکردن آهنگ با یاری ریتم و شعر آن در گوگل، باید دستیار گوگل را روی تلفن هوشمند خود نصب نموده باشید. این دستیار هوشمند در نسخه های جدیدتر اندروید و روی تلفن های هوشمند مدرن از پیش نصب شده و بعضی از پرچمداران گرانقیمت بازار دکمه اختصاصی آن را میزبانی می نمایند. پس از دسترسی به این دستیار صوتی، نشان میکروفون را لمس و گزینه Search for Song را انتخاب کنید. حالا می توانید آهنگی که به دنبال آن هستید را با بیان ریتم یا زمزمه آن پیدا کنید.

منبع: جام جم آنلاین

به "چگونه گوگل آهنگ ها را با یاری بیان ریتم و شعر آن ها پیدا می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه گوگل آهنگ ها را با یاری بیان ریتم و شعر آن ها پیدا می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید