چه می گردد که جمعیت واکسن نزده افزایش می یابد؟

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، خبرنگاران/خوزستان دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به شرایط واکسیناسیون در اهواز گفت: زمانی واکسیناسیون پیروز است که 80 درصد جمعیت هدف در بازه زمانی شش ماهه دو دوز واکسن را دریافت نمایند در حالی که اکنون حدود 10 درصد جمعیت بالای 18 سال واکسن نزده اند و 35 درصد نیز هنوز مرحله دوم را دریافت نکرده اند.

چه می گردد که جمعیت واکسن نزده افزایش می یابد؟

دکتر مهران احمدی بلوطکی در گفت وگو با وبلاگ جعبه گیگابایتی، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 90 درصد جمعیت بالای 18 سال اهواز حداقل یک مرحله واکسن دریافت نموده اند اما تنها حدود 65 درصد این جمعیت، دو مرحله واکسن را تزریق نموده اند.

وی اضافه نمود: حدود 35 درصد جمعیت بالای 18 سال اهواز هنوز مراحله دوم واکسن را دریافت ننموده اند. 10 درصد جمعیت بالای 18 سال اهواز نیز هنوز واکسن تزریق ننموده اند بنابراین هنوز 70 تا 80 هزار نفر از بالای 18 ساله های اهواز واکسن دریافت ننموده اند.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: زمانی واکسیناسیون پیروز است که 80 درصد جمعیت هدف در بازه زمانی شش ماهه دو دوز واکسن را دریافت نمایند در حالی که اکنون حدود 10 درصد جمعیت بالای 18 سال واکسن نزده اند و 35 درصد نیز هنوز مرحله دوم را دریافت ننموده اند.

وی اضافه نمود: کسانی که هشت تا 9 ماه از تزریق دوز اول واکسن شان گذشته، اکنون آنتی بادی ندارند و مانند این است که واکسنی دریافت ننموده اند بنابراین این جمعیت در حال اضافه شدن به جمعیت واکسن نزده ها هستند.

احمدی بلوطکی گفت: این موارد موجب می گردد فرایند کنترل کرونا بر اساس واکسیناسیون با مشکلاتی روبه رو گردد.

وی اعلام کرد: در صورتی که افرادی که تا به امروز واکسن دریافت ننموده اند و افرادی که نوبت دوز دوم شان فرا رسیده است، واکسن خود را دریافت نمایند و بعلاوه جمعیت هدف دوز بوستر این دوز را دریافت نمایند، واکسیناسیون پیروز است بنابراین با این شرایط، حالا حالاها کنترل بیماری امکان پذیر نیست.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: کنترل بیماری چند وجه دارد و شامل رعایت دستورالعمل های بهداشتی، انجام فرآیند غربالگری و بیماریابی فعال و واکسیناسیون است.

وی با اشاره به تاثیر واکسیناسیون در کاهش مراجعات اعلام کرد: اگر قرار باشد 10 درصد بالای 18 ساله ها واکسن نزنند و از طرفی تاخیر در تزریق دوز بوستر نیز ایجاد گردد، یک باره بیماری فعال می گردد و ممکن است ناگهان در آذرماه طغیانی از بیماری رخ دهد.

احمدی بلوطکی با بیان اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی کاهش یافته است، اضافه نمود: مردم به تدریج دارند ماسک را از خود دور می نمایند که این مساله زنگ خطر است. حتی اگر همه افراد جامعه در مدت شش ماه دو مرحله واکسن را دریافت نمایند، باید در شرایط پاندمی دستورالعمل های بهداشتی رعایت گردد زیرا هیچ کدام از واکسن های موجود در جهان ایمنی صددرصد ایجاد نمی کند. از طرفی خطر جهش بیماری و احتمال بروز واریانت واکسن گریز نیز وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "چه می گردد که جمعیت واکسن نزده افزایش می یابد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه می گردد که جمعیت واکسن نزده افزایش می یابد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید