افزایش تصاعدی بیماران مبتلا به کرونا در اهواز

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، دبیر شورای سلامت اهواز گفت: آمار بیماران کرونا در اهواز به صورت تصاعدی در حال افزایش است و اندازه مراجعات نیز به همین نسبت، افزایشی است.

افزایش تصاعدی بیماران مبتلا به کرونا در اهواز

وبلاگ جعبه گیگابایتی اهواز - مهران احمدی بلوطکی گفت: مراجعات بیماران به مراکز منتخب فرایند افزایشی گرفته است.

به گفته دبیر شورای سلامت اهواز مراکز منتخب شانزده ساعته نمونه گیری به نحوی مرجع تشخیص ورود و خروج بیماران علامت دار کرونا هستند که میزان مراجعات به این مراکز در اهواز نسبت به هفته گذشته دو برابر و میزان بیماران شناسایی شده نیز شدیداً افزایشی شده است.

او می گوید: در 24 ساعت گذشته، هم در حوزه بیمارستانی و هم در حوزه سرپایی آمار بیماران نسبت به روز قبل سه برابر شده است؛ روز گذشته 44 بیمار مثبت کرونا در غرب اهواز شناسایی شد در حالی که روز قبل از آن 18 بیمار شناسایی شده بود که نشان می دهد آمار بیماران کرونا در اهواز به صورت تصاعدی در حال افزایش است و میزان مراجعات نیز به همین نسبت، افزایشی است.

این مقام مسئول گفت: در این شرایط، بر انجام واکسیناسیون مخصوصاً دریافت دوز سوم واکسن تأکید جدی داریم.

به گفته احمدی بلوطکی در اهواز 95 درصد جامعه هدف یک نوبت واکسن و حدود 80 درصد جمعیت هدف نیز نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند.

او می گوید: در حال حاضر 15 درصد جمعیت تأخیری واکسیناسیون نوبت دوم در اهواز داریم و میزان پوشش واکسیناسیون نوبت سوم بالای 18 سال نیز حدود 25 درصد است.

دبیر شورای سلامت اهواز از شهفرایندان بالای 18 سال خواست حتماً در خصوص دریافت دوز سوم واکسن سریع تر اقدام کنند.

این مقام مسئول یکی از چالش ها و مسائل اساسی را رعایت شیوه نامه ها خصوصاً استفاده از ماسک مطرح نمود و گفت: استفاده از ماسک در اهواز به زیر 50 درصد رسیده است و این در حالی است که واکسیناسیون تنها در کنار رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک می تواند جلوی ابتلا و شیوع بیماری را بگیرد.

ی

وبلاگ جعبه گیگابایتی خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افزایش تصاعدی بیماران مبتلا به کرونا در اهواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تصاعدی بیماران مبتلا به کرونا در اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید