پیگیر ثبت ملی آبگوشت نذری استان کرمان هستیم

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به برگزاری جشنواره سفره ایرانی به میزبانی استان کرمان گفت: پیگیر ثبت ملی آبگوشت نذری استان کرمان در این جشنواره هستیم.

پیگیر ثبت ملی آبگوشت نذری استان کرمان هستیم

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی از کرمان، محمود وفایی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان گفت: جشنواره سفره ایرانی به میزبانی استان کرمان یکم تا سوم دی ماه در شهر کرمان برگزار می گردد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره سفره ایرانی منطقه پنج کشور به میزبانی کرمان برگزار می گردد گفت: استان های سیستان و بلوچستان و یزد در این جشنواره حضور دارند و غذاهای سنتی خود را در معرض دید عموم می گذارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه قبل از این استان یزد برای میزبانی این جشنواره معرفی شده بود اضافه نمود: با پیگیری های صورت گرفته و از آنجا که شواهد تاریخی گواه آن است که استان کرمان از دیرباز همواره مشخص جنوب کشور بوده است و مرکز تحولات سیاسی، اجتماعی و تاریخی جنوب شرق کشور است، مرکزیت این جشنواره به کرمان واگذار شد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در فضایی به مساحت دو هزار متر مربع در جوار یخدان مویدی کرمان برگزار می گردد اعلام کرد: به دلیل برودت هوا و احتمال بارندگی فضای نمایشگاهی سرپوشیده شده است و 80 غرفه ایجاد شده است.

وفایی با بیان اینکه استانهای سیستان و بلوچستان و یزد 40 درصد غرفه ها را پوشش می دهند و مابقی مربوط به معرفی غذاهای کرمانی است گفت: به دنبال ثبت ملی آبگوشت نذری مردم کرمان همزمان با برگزاری این جشنواره در کرمان هستیم.

وی با بیان اینکه آبگوشت نذری کرمان از معروف ترین غذاهای سنتی ایرانی است که با ارزش غذایی بالا در کرمان طبخ می گردد اضافه نمود: همچنین پیگیر ثبت شیرینی های پنجگانه کرمان از کلمپه، قوتو، کماچ سن، سوهان زرند و مسقطی سیرجان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه جشنواره سفره ایرانی در کرمان فرصت ارزشمندی برای معرفی غذاهای سنتی مردم استان کرمان است تصرین کرد: بحث غذا و اقامت دو موردی است که در انتخاب مقصد گردشگران اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه امروزه قشر جوان ما و بسیاری از خانواده ها به دلیل عدم معرفی مناسب غذاهای سنتی به غذاهای دارای فاقد ارزش غذایی و فست فود روی آوردند گفت: غذاهای فست فودی هیچ سنخیتی با فرهنگ اصیل ایرانی ندارند و جدای از این فاقد ارزش غذایی مناسب هستند و برلی سلامتی انسان نیز خطرآفرین است.

منبع: تسنیم

به "پیگیر ثبت ملی آبگوشت نذری استان کرمان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیر ثبت ملی آبگوشت نذری استان کرمان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید