پخش بازی های کال آو دیوتی و اورواچ به انحصار یوتیوب درآمد

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، به تازگی دو شرکت اکتیویژن بلیزارد و گوگل طی قراردادی اعلام کردند که از این پس تمامی مسابقات ورزشی این شرکت مثل لیگ اورواچ، لیگ کال آو دیوتی و Hearthstone Esports به صورت زنده فقط از یوتیوب پخش خواهند شد. پیش از این، بلیزارد طی قراردادی مسابقات ورزش های الکترونیکی خود را تنها از شبکه توییچ استریم می کرد.

پخش بازی های کال آو دیوتی و اورواچ به انحصار یوتیوب درآمد

در بخشی از این قرارداد آمده است که بازی های آنلاین اکتیویژن بلیزارد به منظور ارائه یک تجربه فوق العاده و بدون مشکل برای بازی کنندگان، از سرویس Google Cloud استفاده خواهند کرد. قطعا استفاده از سرورهای زیرساخت گوگل می تواند تجربه بهتری برای هواداران این بازی ها در بخش آنلاین فراهم کند.

سونیل رایان، از گوگل کلاود، درباره این همکاری گفت: طی چند سال گذشته ما با اکتیویژن به منظور بهبود تجربه بازی کنندگان روی تعدادی از بازی های موبایلی همکاری نزدیکی داشته ایم. حالا هم بسیار هیجان زده ایم تا روابط خود را با یکی از بزرگ ترین و مشهورترین شرکت های جهان گسترش دهیم.

چنین موضوعی نشان از این دارد که گوگل می خواهد روابط خود را با شرکت های سازنده و تهیه کنندگان بازی ها بهتر کند. گوگل همواره در چنین فضایی حضور داشته، اما در جهانی بازی ها بیشتر سرویس هایی مثل Amazon Web Services و Microsoft Azure برای هاست ها استفاده می شدند. پیش از این، اکتیویژن با آمازون برای تعدادی از آثار خود مثل کال آو دیوتی همکاری می کرد که احتمالا از این به بعد فرایند تازه ای را در پیش خواهد گرفت.

شرکت اکتیویژن هم درباره این همکاری چنین گفت: از همکاری با گوگل بسیار خوشحالیم و می خواهیم نسل بعدی نوآوری بازی ها را برای صنعت فراهم آوریم. زیرساخت بی نظیر و درجه یک Google Cloud این اطمینان را به ما می دهد تا بتوانیم سرگرمی های مناسبی را برای تمامی هواداران مان به وجود آوریم.

لازم به ذکر است که اکتیویژن بلیزارد یکی از پیشرفته ترین و بهترین مسابقات ورزشی بازی ها را دارد که در این بین، لیگ اورواچ یکی از بهترین نمونه های آن ها است. این لیگ در سال 2018 طی یک قرارداد انحصاری با توییچ کار خود را شروع کرد. شبکه توییچ برای دریافت حق پخش رسمی این مسابقات 90 میلیون دلار هزینه کرد. با این حال این قرارداد در حال حاضر به سرانجام رسیده و توییچ هم برای دور بعدی مسابقات علاقه ای نشان نداده است.

قطعا پخش چنین مسابقاتی و در اختیار داشتن چنین محتوایی آن هم به صورت انحصاری می تواند برای یوتیوب حسابی سودآور باشد و حجم زیادی از بازی کنندگان را به سمت این پلتفرم بکشاند.

منبع: Venturebeat

منبع: دیجیکالا مگ

به "پخش بازی های کال آو دیوتی و اورواچ به انحصار یوتیوب درآمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پخش بازی های کال آو دیوتی و اورواچ به انحصار یوتیوب درآمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید