ثبت بیش از 200 تقاضای سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، معاون اقتصاد و سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو از افزایش سرمایه گذاری های داخلی خبرداد و اضافه کرد: در حوزه سرمایه گذاری داخلی 206 تقاضا در سامانه سرمایه گذاری ماکو ثبت شده که 162 مورد آنالیز و تایید شده است.

ثبت بیش از 200 تقاضای سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو

حورسی با اعلام اینکه 80 درصد از تقاضا های تایید شده در مرحله صدور مجوز واقع شده است گفت: بعضی به مرحله واگذاری زمین رسیده که عمده آن در بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری است.

منطقه ها آزاد قوانین بخصوصی دارند که از آنها به عنوان مشوق یاد می گردد، مشوق های که در جذب سرمایه گذار نقش موثری دارند.

وی در این زمینه گفت: منطقه ها آزاد کشور براساس قانون مشوق های ذاتی دارند که علاوه بر آن مزیت هایی مانند کیفیت، تنوع و وسعت اراضی، ویژگی های منحصر به فرد آب و هوایی، منابع آبی فراوان، موضوع ترانزیت و لجستیک، ارتباط ماکو با کشور های آسیایی واروپایی به عنوان یک شاهراه ارتباطی و مزیت هایی همانند کشاورزی و دامپروری مشوق هایی است که به واسطه آن فرصت های ناب سرمایه گذاری در این منطقه ایجاد می نماید و ما از سرمایه گذاران برای حضور و سرمایه گذاری در این منطقه بکر و ناب دعوت می کنیم.

یکی از مهمترین جذابیت های منطقه ها آزاد، بازارچه های مرزی است.

ایجاد بازارچه باعث می گردد کالا های وارداتی و صادراتی در معرض دید قرار گیرند و جذابیت ویژه ای برای گردشگران و بازرگانان ایجاد کند.

به همین علت منطقه آزاد ماکو نیز این مهم را در دستور کار قرار داده است

معاون مالی منطقه آزاد ماکو با اشاره به ایجاد گیت گمرک با محصور سازی منطقه در اوایل سال آینده، از ایجاد بازارچه مشترک ساری سو بعد از سال های متمادی خبرداد و گفت: این بازارچه با طراحی تازه ظرف مدت 6 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: گردشبان

به "ثبت بیش از 200 تقاضای سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت بیش از 200 تقاضای سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید