هواپیمای مسافربری بزرگ الجثه دیوار صوتی را می شکند!، عکس

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، همشهری آنلاین نوشت: هواپیمای مافوق صوتی طراحی شده است که می تواند 300 مسافر را با سرعت 1850 کیومتر در ساعت جابه جا کند.

هواپیمای مسافربری بزرگ الجثه دیوار صوتی را می شکند!، عکس

این هواپیمای فوق مدرن دارای بال های جمع شونده و سقفی شفاف و طراحیش بسیار شبیه به فضاپیماهای جنگ ستارگان است و اسکار وینالز از بارسلونا آن را طراحی نموده است. این هواپیمای مافوق صوت، در هر پرواز فوق لوکس خود می تواند 300 مسافر را جابه جا کند.

این هواپیما که اسکای اووی (Sky OV) نام دارد می تواند به حداکثر سرعت 1.5 ماخ (حدود 1850 کیومتر در ساعت) برسد. بعلاوه با برق کار می نماید و آسیبی به محیط زیست نمی رساند.

اسکار وینالز، طراح این هواپیما می گوید: طراحی این هواپیما بر پایه ترکیبی از پروژه های تجاری و نظامی آینده اجرا شده است و فرم های نو بدنه های هواپیما، موتورها و مصالح نو ساخت در این طراحی در نظر گرفته شده است.

این طراح اسپانیایی که کارش طراحی هواپیماهای آینده نگر است، می گوید که قصدش از طراحی این جت، اضافه کردن سلیقه شخصیش به طراحی مفهومی هواپیماها و فضاپیماها است.

این هواپیما بدون سر و صدا کار می نماید، از هواپیماهای فعلی بسیار سریع تر است، کاملا دوستدار محیط زیست است و می تواند مسافت های طولانی را پرواز کند.

اسکار می گوید که قبلا نسخه نظامی Sky OV را به صورت پیش نویس طراحی نموده، اما هنوز بسیار دور از واقعیت است. این نوع پروژه های مفهومی احتیاج به منابع مالی و فناوری های پیشرفته دارد و امروزه فقط می توان از آن ها نمونه های آزمایشی ساخت.

اسکای اووی، نوترین اثر طراحی است که قبلا سوپرجتی طراحی نموده که کنکورد افسانه ای را در سرعت و ابعاد جا می گذاشت. هایپر استینگ یک هواپیمای مفهومی است که می تواند در آینده نزدیک تنها در مدت 80 دقیقه مسافران را از لندن به نیویورک جابه جا کند. این هواپیما با سرعت حدود 4000 کیلومتر در ساعت یعنی دو برابر سریع تر از کنکورد پرواز می نماید و با ابعاد 100 و 51 متر، تقریبا دو برابر کنکورد است. این هواپیما به میزان 170 مسافر ظرفیت دارد.

  • مشخصات زیردریایی نوی که آمریکا به خاورمیانه فرستاد/ عکس

  • خرس های غول پیکر عجیب در منطقه ها شمالی دیده شدند/ عکس

  • معروفیت جهانی باورنکردنی پراید و ال 90 / عکس

اسکار می گوید: کنکورد یک هواپیمای فوق العاده بود، اما آسیبش به محیط زیست و سر و صداهای زیادش، نگرانی هایی ایجاد می کرد. احتمالا دوره نوی از پروازهای مافوق صوت در راه است، اما هنوز چالش هایی وجود دارد که باید بر آن ها غلبه کرد.

در سال 2018، اسکار بعلاوه ابرهواپیمای مگناوم را طراحی کرد که می تواند مدت زمان پرواز لندن به نیویورک را به نصف کاهش دهد. بعلاوه دارای یک سیستم پاک کننده CO2 برای حفاظت از محیط زیست است.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "هواپیمای مسافربری بزرگ الجثه دیوار صوتی را می شکند!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیمای مسافربری بزرگ الجثه دیوار صوتی را می شکند!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید