مکان هایی شگفت انگیز و خیالی در اطراف ما

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، در کره خاکی ما انسان ها همواره مناطقی وجود داشته اند که به طور شگفت انگیزی چشم نواز بوده اند؛ همه انسان ها دارای یک حس کنجکاو طلبانه هستند که آن ها را وادار می نماید تا به جاهایی قدم بگذارند که زمانی تنها یک رؤیا و آرزویی بیش نبوده؛ اما موضوع به همین جا ختم نمی شود…

مکان هایی شگفت انگیز و خیالی در اطراف ما

در کره زمین، خانه گذشته و حال ما مکان هایی هستند که انسان ها به آنجا دست نیافته اند و در این بین منطقه های نیز وجود دارند که بسیار دیدنی تر و واقعی تر از تخیلات ما می باشند، مناظری که با تمام رؤیایی بودنشان در حقیقت وجود دارند.

در این مطلب می خواهیم نگاهی به این حقیقت های رؤیایی سفری نموده و بیشتر از سفر به ستارگان در شگفتی غوطه ور شویم:

1. پارک Danxia

رنگین کمان زمینی! بااینکه عکس ها کاملاً باورنکردنی هستند اما در حقیقت وجود دارند، بله ما هم به سختی باور می کنیم. این کوه ها بخشی از Danxia در پارک زمین شناسی Zhangye در چین هستند؛ لایه های ماسه و سنگ با رنگ های مختلف و مواد معدنی متفاوت بیش از 24 میلیون سال باهم فشرده شده اند و به صورت صفحات تکنوتیکی درآمده و انسان ها را غرق در تماشای خود نموده اند.

2. معادن متروکه

بله شما هم به طورقطع باور دارید که این معادن وجود ندارند، این عکس ها از اعماق زمین و در معادن رهاشده در زیر یکاترینبورگ روسیه گرفته شده اند. لایه های کارنالیت (یک ماده معدنی مورداستفاده در کود) در دیواره های تونل، سبب فراوری این شاهکار رنگارنگ طبیعی شده است. درواقع می توان گفت یک نسخه قنات از کوه های موجود در چین است.

بخش کوچکی از این معادن برای عموم مردم قابل بازدید است و بخش عظیمی از طریق دولت بسته شده است. عکس های زیر از طریق Mishainik از این منطقه ها بسته شده است که از طریق مجوز رسمی از طرف دولت روسیه گرفته شده است.

3. غار یخی کامچاتکا

این غار یخ حقیقی؛ در شبه جزیره کامچاتکا در روسیه واقع شده است. تونل تقریباً یک کیلومتری با یک چشمه آب گرم در حال جریان و یخ هایی شبیه دوران یخبندان در کناره ها از آتش فشان Mutnovsky که در نزدیکی همین جاست تشکیل شده است. ازآنجاکه یخچال های طبیعی در آتش فشان کامچاتکا در سال های اخیر در حال ذوب شدن هستند، سقف این غار در حال حاضر بسیار نازک است که موجب شده نور خورشید به این غار یخی نفوذ نموده و چنین صحنه های زیبایی را به وجود بیاورد.

4. زمین های گل لاله

درهم آمیختگی گسترده ای از رنگ های رنگارنگ در مزارع گل لاله هلند از آسمان به نظر می رسد که یک کودک نوپای غول آسایی یک جعبه مداد رنگی فوق العاده بزرگی دارد.

گل های آبی، صورتی، قرمز و زردی که از طریق کشاورزان هلندی پرورش داده می شوند تا در گل فروشی ها و سوپرمارکت های سراسر دنیا به فروش برسند؛ فصل کاشت و پرورش گل لاله از ماه مارس (فروردین) آغاز و تا ماه اوت (شهریور) در سراسر کشور انجام می گیرد، اما دیدنی ترین زمان این شگفتی در ماه آوریل (اردیبهشت) است.

کشت پیازه گل لاله قدمتی بیشت از 400 سال در کشور هلند دارد، امروزه هلند بیش از نه میلیارد پیازه گل هرساله فراوری می نماید که دوسوم آن به خارج از کشور صادر می گردد. اگر این تعداد به صورت مساوی بین مردم توزیع گردد تقریباً به هر نفر دو عدد گل لاله می رسد!

5. پارک مُرده Namib-Naukluft

یک تابلوی نقاشی منحصر به فرد و رؤیایی و زیبا؛ کلمه ای بهتر از تابلوی نقاشی برای این منطقه از کره خاکی نمی توان یافت. مکانی زیبا که در کشور نامیبیا (آفریقای جنوبی) قرار گرفته است.

6. کانو کریستال

کانو کریستال (Caño Cristales) رودخانه کلمبیا واقع در استان Serrania است. رودخانه ای که معمولاً به نام های رودخانه پنج رنگ یا مایع رنگین کمان و به عنوان زیباترین رودخانه در دنیا با توجه بهرنگ های قابل توجه آن شناخته شده است. در این رودخانه بسیاری از رنگ ها ازجمله زرد، سبز، آبی، سیاه وسفید و به خصوص قرمز که از طریق clavigera Macarenia در پایین رودخانه ایجاد می گردد، قابل مشاهده است.

7. دریاچه Hillier

نه، این یک سراب نیست و ویرایش شده در فتوشاپ هم قطعاً نیست! دریاچه هیلیِر واقع در مجمع الجزایر Recherche استرالیا است که از بالا شبیه یک آدامس صورتی باد شده است؛ آب این دریاچه کاملاً زلال و شفاف اما به رنگ صورتی هست. دلیل صورتی بودن این دریاچه همچنان به عنوان یک راز طبیعی برای دانشمندان به جای مانده است، بعضی بر این باور هستند که رنگ Hillier ناشی از ترکیب شیمیایی آب شور با نوعی جلبک دریایی با نام Dunaliella salina و باکتری های صورتی رنگ معروف به Halobacteria است. برخلاف دیگر دریاچه های رنگی که با تغییر آب وهوا رنگ های آب ها نیز تغییر می نماید، دریاچه هیلیِر همواره به رنگ صورتی است؛ حتی زمانی که در یک بطری ریخته می گردد!

دلیل صورتی بودن این دریاچه هر چه باشد طبق تحقیقات اجرا شده هیچ خطری برای انسان ندارد، گر چه شنا در آبی با غلظت شوری زیاد کمی سخت است.

8. تپه های Devecser

مطمئن باشید از طریق فتوشاپ دو عکس را به هم نچسبانده ایم؛ در نیمه بالایی عکس یک جنگل طبیعی زیبا با یک فرمانروایی سبز و طبیعی حاکم است و در نیمه زیرین یک تصویر از یک مکان و زمان دیگر وجود دارد.

این عکس مربوط می گردد به تپه های Devecser در غرب مجارستان بعد از شش ماه پس از یک حادثه صنعتی ویرانگر.

در اواخر سال 2010، مخزن زباله ای از آلومینیوم کارخانه اکسید مجارستان، پشت سر هم دست به آزادسازی میلیون ها گالن از لجن قرمز زد، این گل های سمی به صورت سراشیبی از دو روستای Devecser و Kolontár به جریان افتاد که موجب شد ساختمان ها به خاک سپرده شوند و 10 نفر نیز کشته گردد. سربازان و داوطلبان آغاز به پاک سازی محوطه نمودند اما کار از کار گذشته بود و همه جا پُر از لجن های سمی و قرمزرنگ شده بود. این عکس از طریق عکاس اسپانیایی به نام Palindromo گرفته شده است، او می گوید: وقتی وارد این مکان می شوید هنوز هم آن حس وحشتناک را دوباره به چشم می بینید!

9. پرواز چشمه آب گرم

نوادا - آمریکا، شاهد صحنه زیبایی از پرواز آب های گرم یک چشمه است، این چشمه با همه زیبایی هایش طبیعی نیست و در سال 1964 طی یک آزمون زمین گرمایی به صورت تصادفی به وجود آمده است؛ اما جلبک های طبیعی صحنه زیبایی به مکان می دهند و رنگ سبز روشن و قرمز را برای ما خیره نماینده نمایان می نمایند.

10. درب جهنم

در نگاه اول، می توانیم یک صحنه دراماتیک از یک فیلم علمی تخیلی را ببینیم که دری از جهنم را برای ما باز نموده است، اما این چاله غول پیکر از آتش در قلب صحرای کاراکوم واقع در ترکمنستان است، پس یک حمله فضای بر روی زمین نیست! این یک دهانه جهنمی ساخته شده از طریق زمین شناسان بیش از 40 سال پیش است که شعله های آتش آن زیبایی را به ما هدیه می دهد. خوش آمدید به Derweze در ترکمنستان یا به قول مردم محلی خوش آمدید به درب جهنم

منبع: javaneparsi.com

منبع: دالاهو

به "مکان هایی شگفت انگیز و خیالی در اطراف ما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان هایی شگفت انگیز و خیالی در اطراف ما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید