هشدار برای گرانی بیشتر در هتل ها

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، ایسنا/ این خبر پیرامون هشدار برای گرانی بیشتر در هتل ها برای شما مخاطبان گرامی نگارش شده است.

هشدار برای گرانی بیشتر در هتل ها

هتلداران هر سال در اوایل پاییز براساس شاخص تورم درصد افزایش نرخ اقامت را با اعتبار یک ساله مشخص می کنند. در آبان امسال نیز رئیس جامعه هتلداران ایران از افزایش نرخ هتل ها تا 30 درصد خبر داد و گفت که تغییر نرخ که دامنه آن از 10 تا 30 درصد مشخص شده، متناسب با شرایط هتل از حیث استانداردسازی و اخذ گواهی استاندارد کیفیت خدمات اعمال می شود.

در مهر، مرکز آمار ایران نرخ تورم سالانه را 45.8 درصد گفت، درحالیکه طبق گزارش همین مرکز، تورم نقطه به نقطه گروه عمده خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات در شهریور 1400 به بالای 60 درصد رسیده بود. از همین رو، مشخص سقف افزایش قیمت اقامت در هتل تا 30 درصد با اعتراض جمعی از هتلداران روبرو شد و برخی هم درخواست افزایش قیمت تا 70 درصد را داشتند و برخی هم نرخ های دلاری برای میهمانان خارجی مشخص کردند. جشمید حمزه زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران هم نظرش بر این بود که اگر می خواستند شاخص تورم سالانه را درنظر بگیرند باید بیش از 100 درصد افزایش قیمت را اعمال می کردند.

حالا در آستانه فرارسیدن تعطیلات نوروز و فصل پرسفر ایرانی ها، رئیس جامعه حرفه ای هتلداران ایران نسبت به تاثیر افزایش هزینه حامل های انرژی بر نرخ هتل ها هشدار داد و گفت: متاسفانه افزایش بی رویه هزینه حامل های انرژی و خصوصا گاز که تا شش برابر افزایش یافته، هزینه هتلداران را به شدت بالا برده است.

جمشید حمزه زاده همچنین گفته هزینه ها طوری افزایش پیدا کرده است که نرخ فعلی هتل ها حتی جوابگوی هزینه ها نیست، چه رسد به سودآوری و درآمدزایی! یعنی تراز هتل ها منفی است و اگر شرایط به همین صورت ادامه پیدا کند و دولت در راستای کاهش هزینه ها و بطور مشخص، هزینه حامل های انرژی و خصوصا گاز کمکی نکند، مجبور هستیم دوباره در مورد نرخ تجدیدنظر کنیم.

رئیس جامعه حرفه ای هتلداران ایران اظهار کرده که با وجود همه فشارهایی که هتل ها زیربار آن بودند، بنا داشتیم نرخ هتل ها را ثابت نگه داریم، اما توان فشارهای بیشتر ابدا در هتل ها وجود ندارد و این افزایش هزینه ها فشارها را مضاعف کرده است. متاسفانه خیلی از هتل ها به دلیل فرایند صعودی عجیب قیمت ها به سمت تعطیلی و تغییر کاربری رفته اند. امیدوارم دولت برای رفع این مشکل و جلوگیری از تعطیلی و تغییر کاربری هتل ها اقدام عاجل بعمل آورد.

گران شدن نرخ تمام شده خدمات گردشگری و تاثیر افزایش هزینه حامل های انرژی و مالیات بر گرانتر شدن قیمت مسافرت در ایران، از سوی مسئولان گردشگری نیز تایید و در مجامع رسمی و عمومی مطرح شده است، اما تا کنون دولت یا وزارت نیرو و حتی مجلس که برای حمایت از صنعت گردشگری اعلام آمادگی کرده، واکنشی به این موضوع نداشته اند.

هشدار هتل ها برای تجدیدنظر در نرخ ها درحالی مطرح شده است که بنابر گزارش جامعه هتلداران، از اسفند سال 98 تا پایان آذر 1400 هتل های ایران بالغ بر 22 هزار میلیارد تومان زیان مالی دیده اند. بیکاری و خروج نیروی ماهر و متخصص از هتل ها و تحمیل مالیات در دوران کرونا برخلاف مصوبه امهال و افزایش هزینه حامل های انرژی، بارها از سوی هتلداران مورد انتقاد قرار گرفته است.

رئیس جامعه هتلداران چندی پیش نیز در مصاحبه ای، در اعتراض به حمایت هایی که از صنعت گردشگری و هتلداری در دوران کرونا نشده است، برخورد وزارت نیرو را با صنعت گردشگری بدترین و بی رحمانه ترین توصیف کرده و گفت: متأسفانه بسیاری از هتل ها به دلیل تأخیر 5 یا 10 روزه در پرداخت قبض، جریمه و حتی برخی پلمب شدند.

منبع: همگردی

به "هشدار برای گرانی بیشتر در هتل ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار برای گرانی بیشتر در هتل ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید