مقایسه دو گوشی Xiaomi 11T و Realme GT

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، در امسال میلادی، بازار گوشی های هوشمند شاهد عرضه دو گوشی میان رده Xiaomi 11T و Realme GT 5G بود که اخیراً به قفسه فروشگاه های اروپایی راه یافته اند. این دو گوشی با مشخصات قابل توجه و قیمتی بسیار رقابتی که ارائه می دهند، جزو گوشی هایی محسوب می شوند که قاتل گوشی های پرچمدار لقب گرفته اند، اما اگر قصد خرید یکی از این دو را داشته باشیم، کدامیک می تواند خواسته های ما را براورده سازد؟

مقایسه دو گوشی Xiaomi 11T و Realme GT

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، در یکی دو سال گذشته عرضه گوشی های موسوم به قاتل پرچمدار جنبه جالب توجهی به خود گرفته و به لطف برند هایی مانند شیائومی و ریلمی، این دستگاه ها هر روز با مشخصات بسیار بالاتر و قیمت رقابتی تر راهی بازار ها می شوند. اولی به تازگی یک سری پرچمدار نو را در بازار اروپا راه اندازی نموده است که شامل Xiaomi 11T است، دستگاهی که اگر مشخصات رده بالای آن را در نظر بگیریم، با قیمت فوق العاده ای فروخته می گردد. اما Xiaomi 11T در این بازار یکه تاز نیست و رقیب جدی به نام Realme GT دارد. در کل، اگر گوشی OnePlus Nord 2 را کنار بگذاریم، این دو قطعا فزونین قاتل های پرچمدار زیر 400 تا 500 یورو هستند که تا به امروز عرضه شده اند؛ بنابراین این مقایسه به شما یاری می نماید تا بفهمید فزونین قاتل پرچمدار بین آخرین گوشی های منتشر شده به وسیله شیائومی و ریلمی کدام است.

طراحی

اگر گزینه رنگی Racing Yellow گوشی Realme GT 5G را درنظر بگیرید، احتمالاً مجذوب نماینده ترین طراحی گوشی های حال حاضر قاتل پرچمدار را خواهید داشت. نسخه Realme GT 5G Racing Yellow با پشتی چرمی و قاب آلومینیومی ارائه می گردد که لمس شگفت انگیز، چسبندگی محکم و بعلاوه زیبایی شناسی بسیار عالی را ارائه می دهد. شیائومی 11T دارای پشتی شیشه ای کلاسیک با فریم آلومینیومی است و از نظر طراحی نسبت به Realme GT 5G کمتر چشمگیر است، اما دارای گواهی IP53 است که به لطف آن در برابر پاشش قطرات آب و در برابر نفوذ گرد و غبار مقاوم است. علاوه بر این، گوشی شیائومی دارای محافظ Gorilla Glass Victus برای پشت شیشه ای و صفحه نمایش خود است. نکته آخر اینکه ریلمی GT 5G علاوه بر چشمگیرتر بودن، سبک تر از شیائومی 11 تی نیز هست.

صفحه نمایش

روی کاغذ، شیائومی 11 تی صفحه نمایش فزونی دارد. اول از همه، عرض آن با قطر 6.67 اینچ بیشتر از گوشی ریلمی است. علاوه بر این، می تواند تا یک میلیارد رنگ را با نرخ تازه سازی 120 هرتز و گواهی +HDR10 نشان دهد. بازتولید رنگ این گوشی قطعا بهتر از Realme GT 5G است، اما دومی با حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر عرضه می گردد، در حالی که Xiaomi 11T دارای اسکنر اثر انگشت در کناره است. هر دو گوشی دارای صفحه نمایش AMOLED با وضوح فول اچ دی پلاس هستند.

سخت افزار و نرم افزار

اگر در پی پیشرفته ترین سخت افزار هستید، باید Realme GT 5G را انتخاب کنید. پلتفرم موبایل اسنپدراگون 888 این گوشی بدون شک قدرتمندتر از تراشه Mediatek Dimensity 1200 موجود در شیائومی 11 تی است. علاوه بر این، با Realme GT 5G، می توانید 12 گیگابایت رم دریافت کنید، در حالی که حداکثر میزان رم ارائه شده به وسیله شیائومی 11 تی، 8 گیگابایت است. این گوشی ها اندروید 11 را بدون نسخه اجرا می نمایند و حداقل دو به روزرسانی اصلی برای نسخه های نو اندروید دریافت خواهند کرد. هر دو گوشی از اتصالات 5G پشتیبانی می نمایند و بعلاوه دارای بلندگو های استریو قدرتمندی هستند.

دوربین

گوشی هوشمند Xiaomi 11T یک گوشی با دوربین رده بالا نیست، اما به لطف دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی برتر، هنوز از Realme GT 5G بهتر است. علاوه بر این، دوربین ماکرو بهتری با رزولوشن 5 مگاپیکسل دارد، اگرچه دوربین های ماکرو با رزولوشن پایین، خیلی هم مفید نیستند. روی هم رفته اگر قابلیت دوربین ها برای شما مهم است، بهتر است بدانید که با Xiaomi 11T، عکس های کمی بهتر با سطح جزئیات بالاتری دریافت می کنید.

باتری

قابلیت باتری به یکی از جنبه های بسیار مهم گوشی های پرچمدار تبدیل شده است، زیرا به علت وجود سخت افزار قدرتمند و نرخ به روز رسانی بالا، مصرف انرژی بالایی نیز رخ می دهد. گوشی Xiaomi 11T یک باتری بزرگتر 5000 میلی آمپر ساعتی ارائه می دهد، در حالی که باتری Realme GT 5G تنها 4500 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد، با این حال، دوام باتری این دو یکسان است. بعلاوه هر دو گوشی از فناوری های شارژ بسیار سریع با قدرت های 67 وات و 65 وات پشتیبانی می نمایند.

قیمت

قیمت پایه شیائومی 11 تی 499 یورو، معادل 571 دلار برای پیکربندی 8 گیگابایت رم در کنار 128 گیگابایت حافظه داخلی است، در حالی که قیمت پایه Realme GT 5G از 449 یورو، معادل 515 دلار آغاز می گردد. البته به لطف فروشگاه های آنلاین می توانید گوشی ریلمی را با قیمت 399 یورو، معادل 457 دلار نیز پیدا کنید.

روی هم رفته، گوشی شیائومی 11 تی صفحه نمایش بهتر، دوربین برتر و بعلاوه باتری بزرگتری دارد، در حالی که Realme GT 5G بخش سخت افزار قوی تر و طراحی مجذوب نماینده تر با قیمت ارزان تر را ارائه می دهد. هر دو قاتل پرچم دار شگفت انگیزی هستند و هر دو دارای قیمت های مناسبی برای این رده هستند، بنابراین انتخاب یکی از این دو، به احتمال زیاد باید به سلیقه واگذار گردد.

منبع: gizmochina

ترجمه: مصطفی جرفی-وبلاگ جعبه گیگابایتی

منبع: فرارو

به "مقایسه دو گوشی Xiaomi 11T و Realme GT" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه دو گوشی Xiaomi 11T و Realme GT"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید