فکری در تبریز همه را غافلگیر کرد، دیاباته آماده نبود ولی دو گل زد، می خواهند تمرکز فکری را بهم بزنند

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: فکری در تبریز با سه مهاجم در ترکیب تیمش همه را غافلگیر کرد و گفت که به توانایی های هر سه مهاجمش ایمان دارد

فکری در تبریز همه را غافلگیر کرد، دیاباته آماده نبود ولی دو گل زد، می خواهند تمرکز فکری را بهم بزنند

گروه ورزشی وبلاگ جعبه گیگابایتی، برد پر گل تیم استقلال در تبریز و در استادیوم خانگی تراکتور صندلی این تیم در بالای جدول رده بندی لیگ برتر بیستم را تثبیت کرد و این در شرایطی بود که بار دیگر مهاجمان استقلال روز موفقی را با 3 گل پشت سرگذاشتند. در این بین ماجرای شایعه ملاقات نماینده فرهاد مجیدی و اسماعیل خلیل زاده هم موجب شده بود تا به نظر برسد این تیم با عدم تمرکز لازم به میدان می رود که نتیجه نهایی عکس این موضوع را اثبات کرد.

ادموند اختر در گفت و گو با دانشجو، درباره اتفاقات اخیر در استقلال حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

*تعویض دیاباته در دربی به شدت مورد انتقاد نهاده شد و حضور دوباره اش در کنار دو مهاجم دیگر استقلال در تبریز این باور را ایجاد کرد که فکری با منتقدانش لج بازی نموده است! نظر شما چیست؟

- محمود فکری در نیمه دوم دربی با وارد کردن دیاباته به زمین نشان داد تمایل دارد باز هم دروازه پرسپولیس را باز کند و این اتفاقا فکر خوبی برای تیمی بود که یک نیمه را با برد پشت سرگذاشته بود. گرچه با اشتباهات مدافعان استقلال پرسپولیس توانست دو گل بزند ولی دیدیم که با فشار همان سه مهاجم توانست دروازه پرسپولیس را باز کند و نتیجه مساوی را رقم بزند. همه نقدها به فکری وقتی بیشتر شد که استقلال تا دقیقه 93 عقب افتاد وگرنه اگر دیاباته یک گل می زد همه این ایرادها به به به و چه چه تغییر پیدا می کردند ولی فکری در تبریز با سه مهاجم در ترکیب تیمش همه را غافلگیر کرد و گفت که به توانایی های هر سه مهاجمش ایمان دارد و از این تصمیم نتیجه هم گرفت.

* او در ملاقات با تراکتور باز هم تیمش را با سه مهاجم به میدان فرستاد. این حرکت ریسکی نبود؟

- اولا باید بگویم تیمی که می خواهد قهرمان گردد باید در این قبیل بازیها که 6 امتیازی است برنده گردد. بعضی مسابقات در هر فصل هستند که سه امتیازی نیستند. ملاقات با تیم های مدعی قهرمانی علاوه بر 3 امتیاز بازی، حریف را هم 3 امتیاز را از کورس عقب می اندازد و این می تواند در رسیدن به قهرمانی خیلی خیلی مؤثر باشد. بنابراین فکری با هدفگذاری درست تیمش را با 3 مهاجم به میدان فرستاد.

* زوج دیاباته و قایدی باز هم شکل گرفت. تحلیل تان در ارتباط با این دو چیست؟

- این زوج صددرصد ایده آل است. زوجی که من را به یاد علی دایی و خداداد عزیزی می اندازد. زمانی که هر دو مکمل هم بودند و باعث آزار هر خط دفاعی می شدند. سبک بازی دیاباته و قایدی به گونه ای است که به درستی مکمل هم هستند و موجب می گردد نوعی سردرگمی بین مدافعان حریف ایجاد نمایند. البته هر سه مهاجم استقلال هر زمان در اوج آمادگی بودند استقلال گلهای زیادی را زده است.

* دیاباته 2 گل زد؟

- البته من معتقدم که این دیاباته آن دیاباته ایده آلی نیست که فصل قبل استقلال در اختیار داشت. او شم گلزنی بالایی دارد ولی هنوز با دیاباته فصل قبل فاصله دارد. او در روزی که خوب نبود دو گل زد.

* قایدی چطور؟

- دیاباته بلند قامت، سرزن، پا به توپ و قایدی دریبل زن و سریع است اما فوتبال قایدی چشم نواز و دلنواز است و به درستی او در این فصل تا اینجا بهترین بازیکن استقلال در همه مسابقات بوده است. شنیدم که او از خارج پیشنهاد دارد و به باشگاه پیشنهاد می کنم اگر او واقعا پیشنهاد دارد همین امروز اجازه بدهند از استقلال برود ولی به شرطی که پول خوبی بابت انتقالش نصیب باشگاه گردد و بتوانند با آن بازیکن بگیرند. در اینصورت هر دو به هم یاری نموده اند و قایدی هم می تواند راستا بهتری را در فوتبالش برود.

* در کل استقلال را چطور ارزیابی کردید؟

- تیم خوب بود ولی هنوز هم جا دارد که بهتر از این بازی کند. مهم 3 امتیاز بود که استقلال گرفت و فشاری که روی فکری بود کاهش یافت. امیدوارم که طرفداران او را حمایت نمایند و بتواند در ادامه نتایج بهتری هم بگیرد.

* درباره شایعه ملاقات خلیل زاده با نماینده فرهاد مجیدی حرفی نمی زنید؟

- مطمئن باشید این قبیل اقدامات برای برهم زدن تمرکز محمود فکری است. شک ندارم فرهاد مجیدی که خودش از جنس استقلال است در این برهه که تیم در صدر جدول است با باشگاه وارد مذاکره نمی گردد چون خودش زخم خورده همین اتفاقات است و قبل از دربی نیمه نهایی جام حذفی او را دور زدند. امیدوارم محمود فکری فریب این حرفها را نخورد و همانطور که تا اینجا نسبت به 3، 4 فصل گذشته بهترین امتیازات را گرفته و تیم را در رتبه بالایی قرار داده بتواند باز هم به این فرایند ادامه بدهد و تیم را قهرمان کند.

* واکنش باشگاه به این شایعات معقول بود؟

- مدیران باشگاه استقلال را نمی شناسم ولی می دانم که هیچ یک فوتبالی نیستند چون اگر فوتبالی بودند هرگز چنین اجازه ای نمی دادند در این مقطع که تیم با آرامش در صدر جدول است با مصاحبه و تکذیب این مسایل به حمایت از سرمربی تیم بپردازند. البته فکری خودش از جنس فوتبال است و در دوران فوتبالش بارها ازین حرفها درباره سرمربی تیمش شنیده و حتم دارم این شایعات را از این گوش می گیرد و از آن گوش در می نماید!

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فکری در تبریز همه را غافلگیر کرد، دیاباته آماده نبود ولی دو گل زد، می خواهند تمرکز فکری را بهم بزنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فکری در تبریز همه را غافلگیر کرد، دیاباته آماده نبود ولی دو گل زد، می خواهند تمرکز فکری را بهم بزنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید