صف آرایی تازه در بازار موبایل؛ قیمت نوبرانه های سامسونگ و شیائومی

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، خبرنگاران- گلکسی A14 نوبرانه سامسونگ در بازار موبایل است که مثلا به نام یک مدل مالی معرفی شده. گفتیم مثلا، چون گلکسی A14 بعد از عرضه جهانی به عنوان یک گوشی 168 دلاری در بازار موبایل خودمان حداقل هفت میلیون و 800 هزار تومان فروخته می گردد و تا همین دو، سه ماه پیش نسخه قبلی آن یعنی گلکسی A13 را می توانستیم پنج میلیون تومان بخریم. اگر یک ماه گذشته را ملاک قرار بگیریم، به جز گوشی گلکسی A14، در این مدت انتظار ها برای تازه ترین پرچمدار سامسونگ هم به خاتمه رسید و سروکله گوشی های سری S23 در ویترین موبایل فروشی ها پیدا شد. این وسط از برند شیائومی شاهد عرضه و ورود گوشی پوکو X5 پرو بودیم که همواره ردپایی از گوشی های این نسل بین گزینه های محبوب ایرانی ها دیده می گردد. پای مدل هایی مثل گلکسی A54 و A34 سامسونگ، ریلمی C33 و ویوو iQOO Z7i هم که طی چند روز گذشته رونمایی و معرفی شدند احتمالا تا چند هفته دیگر به بازار موبایل خودمان باز می گردد.

صف آرایی تازه در بازار موبایل؛ قیمت نوبرانه های سامسونگ و شیائومی

گلکسی A14؛ هفت میلیون و 800 هزار

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، گلکسی A14 4G که الان در ایران فروخته می گردد، با تراشه ضعیف تری نسبت به نسخه 5G راهی بازار شده است. تراشه اصلی به کار رفته در این گوشی از نوع مدیاتک G80 است که اگرچه نسبت به تراشه اگزینوس 850 گوشی گلکسی A13 شرایط بهتری دارد، اما نسبت به تراشه اگزینوس 1330 گوشی گلکسی A145G عملکرد ضعیف تری از خودش نشان می دهد. به جز پیشرفت در بخش تراشه، باید بگوییم گلکسی A14 در آیتم نمایشگر و دوربین و باتری تقریبا هیچ پیشرفتی نکرده است. گلکسی A14 با همان نمایشگر IPS LCD که گلکسی A13 داشت، به بازار آمده و همچنان از حسگر 50 مگاپیکسل به عنوان لنز اصلی آن در بخش دوربین استفاده شده است. البته دوربین سلفی گلکسی A14 از هشت به 13 مگاپیکسل تبدیل شده. باتری پنج هزار میلی آمپرساعت هم آخرین چیزی است که برای معرفی این گوشی تقریبا هشت میلیونی باید به آن اشاره کنیم. بله گلکسی A14 که فقط 168 دلار قیمت دارد، با 64 گیگ فضای ذخیره سازی روز شنبه 27 اسفند هفت میلیون و 800 هزار تومان فروخته شد.

پوکو X5 پرو؛ 14 میلیون تومان

پوکو X5 پرو تازه ترین گوشی شیائومی در بازار است. اواسط بهمن سال جاری به شکل رسمی رونمایی شد و از اوایل اسفند در فروشگاه های اینترنتی و بازار آن را پشت ویترین موبایل فروشی ها می بینیم. مدلی که قرار است جانشین پوکو X4 پرو باشد که خودش همواره یک پای ثابت لیست پرفروش ترین گوشی های فروشگاه های اینترنتی است. از طرفی پوکو X3 پرو در سال 1400 براساس آمار های رسمی سومین گوشی پرفروش در ایران بوده و می توانیم یک همچین سرنوشتی را برای تازه ترین محصول این سری یعنی پوکو X5 پرو پیش بینی کنیم. قیمت پوکو X5 پرو اوایل اسفند یعنی زمانی که تازه وارد بازار شده بود با فضای ذخیره سازی 256 گیگ حدود 18 میلیون تومان بود و این عدد الان به لطف فروکش کردن دلار، به 14 میلیون تومان رسیده است. مثل گوشی A14 سامسونگ، مهمترین فزونی و پیشرفت پوکو X5 پرو نسبت به پوکو X4 پرو در بخش پردازنده به چشم می خورد. وگرنه نمایشگر 6.6 اینچ از نوع AMOLED، دوربین اصلی 108 مگاپیکسل و باتری پنج هزارمیلی آمپرساعت گوشی پوکو X5 پرو همان مشخصات پوکو X4 پرو است.

گلکسی S23؛ حداقل 50 میلیون

گلکسی S23 الان دست کم حدود 50 میلیون تومان فروخته می گردد. فروشنده های موبایل نسخه 256 گیگ گلکسی S23 را درحالی با این قیمت می فروشند که قیمت گلکسی S23 نسخه 256 گیگ یک ماه قبل و همزمان با ورود به بازار، حدود 60 میلیون تومان بود. گلکسی S23 پلاس را با 256 گیگ فضای ذخیره سازی روز شنبه 27 اسفند در فروشگاه های اینترنتی معروف بین 53 تا 56 میلیون تومان می فروختند و قیمت گلکسی S23 Ultra را که گران ترین نسخه از گوشی های سری S23 به شمار میرود، بین 62 تا 75 میلیون تومان به ثبت رسید. نسخه 256 گیگ گوشی گلکسی S23 Ultra نزدیک 62 میلیون تومان و نسخه 512 گیگ آن را حول وحوش 75 میلیون تومان فروختند. مدلی که به لطف حسگر حیرت انگیز 200 مگاپیکسل، در بخش دوربین رقب گردن کلفتی برای آیفون 13 پرو مکس و آیفون 14 پرو مکس به شمار میرود و نمایشگر داینامیک AMOLED نسل دوم، تراشه چهار نانومتری اسنپدراگون و باتری پنج هزارمیلی آمپرساعتی آن ترکیب جذابی برای یک گوشی پرچمدار محسوب می گردد.

منبع: فرارو

به "صف آرایی تازه در بازار موبایل؛ قیمت نوبرانه های سامسونگ و شیائومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صف آرایی تازه در بازار موبایل؛ قیمت نوبرانه های سامسونگ و شیائومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید