شما هم می توانید آرامش خود را حفظ کنید، به شرطی که...

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، * با شوخ طبعی به آرامش خود یاری کنید. فکر نکنید که فقط و فقط باید کارهای سخت را انجام دهید. چنان چه دیدتان را نسبت به انجام کار کمی عوض کنید، جدی ترین کارها هم مثل یک شوخی به نظر می رسد. شوخی را جدی بگیرید.

شما هم می توانید آرامش خود را حفظ کنید، به شرطی که...

شما هم می توانید آرامش خود را حفظ کنید، به شرطی که...

روزتان را با تبسم آغاز کنید

* با شوخ طبعی به آرامش خود یاری کنید. فکر نکنید که فقط و فقط باید کارهای سخت را انجام دهید. چنان چه دیدتان را نسبت به انجام کار کمی عوض کنید، جدی ترین کارها هم مثل یک شوخی به نظر می رسد. شوخی را جدی بگیرید.

* پانزده دقیقه زودتر از معمول از خواب برخیزید و به کاری که از آن لذت می برید (مانند : ورزش، مطالعه کتاب، دعا و نیایش کردن) مشغول شوید.

* داد و فریاد کردن هرگز! جیغ و فریاد کشیدن و قیل و قال راه انداختن را کنار بگذارید. آن گاه آرامش و خونسردی خود را بازخواهید یافت.

* روزتان را با آرامش آغاز کنید. در هر کاری که می توانید این آرامش را حفظ نمایید. به ندرت کسانی پیدا می شوند که قبول نداشته باشند که در دنیای امروز، زندگی پیچیده، پرمشغله و در واقع پراسترس است، اما بسته به این که روزتان را چگونه آغاز می کنید، می توانید به میزان ی زیادی از شدت فشارهای روحی خود بکاهید.

* در تمام مراحل زندگی آرامش خود را حفظ نمایید. در اوج نبرد زندگی و فشار روحی آرامش خود را نباید فراموش کنید.

* همنشین افراد آرام باشید. از بودن در کنار افراد آرام لذت ببرید. برای رسیدن به آرامشی که آن ها منتشر می نمایند.

* ترک عادت کنید. بسیاری از فشارهای عصبی، از برخی عادت ها ناشی می شوند. بنابراین عادت های خود را ترک کنید و در عوض چند بار در روز کارهای دیگری انجام دهید.

با این کار در جهت رسیدن به آرامش قرار خواهید گرفت.

* دیگران را شاد کنید. شاد کردن دیگران، موجب آرامش می گردد.

*رنگ های شاد و آرام بخش را جایگزین رنگ های تیره کنید تا بتوانید به آرامش روحی بیشتری دست یابید. رنگ های شاد شامل سفید، لیمویی، نارنجی، آبی، قرمز و سبز می باشند.

* در آرامش کار کنید. در هر کاری می توانید این آرامش را حفظ کنید. گه گاهی در طول روز به خود اجازه دهید که کمی آرام باشید. فرصتی به خود بدهید که فشارها و نگرانی ها را از یاد ببرید که زمان کوتاه تر و آرامش حاصل گردد.

* در محیط کار به خود استراحت بدهید. هنگامی که در محل کار خود هستید هر چند دقیقه یک بار دست از کار بکشید و آرام به پشت جایگاه خود تکیه بدهید. در این حالت شانه ها را بالا ببرید و چنان چه نتوانستید چند قدم راه بروید، حتی می توانید برای لحظه ای از اتاق بیرون بیایید و سپس دوباره بازگردید. نوشیدن یک لیوان آب را در زمان معینی نباید فراموش کنید.

* وقتی که وانمود می کنید که شخص آرامی هستید و خصوصیات یک فرد آرام را می پذیرید، خود را متقاعد می کنید که همیشه آرام باشید.

* مراقب سلامتی جسمی و روحی خود باشید. هر کاری که انجام می دهید باید به گونه ای باشد که آسیبی به بدن تان وارد نسازد و در عین حال تا می توانید خودتان را تحت ناراحتی ها و فشارهای روحی بی مورد قرار ندهید.

* با احساسات خود کنار بیایید و جرأت آن را داشته باشید که تصمیمی درست بگیرید.

* با حرکات آرام و صحبت کردن شمرده، احساس را به دیگری منتقل کنید؛ آیا تا به حال فرد آرامی را دیده اید که با صدای بلند صحبت کند؟

*احساس آرامش را به جمع منتقل نمایید. چنان چه تا به حال اجازه نداده اید فشارهای روحی تان فروکش کند سعی کنید با آرامش و آهسته تر حرکت، صحبت و رفتار کنید. اگر می خواهید دوست هیجان زده ی خود را آرام کنید، خودتان هم آرام باشید و سخنان تان را آرام آرام ادا کنید. به این ترتیب هم شما و هم دوست تان آرام خواهید شد.

* موقع غذا خوردن چنانچه هر لقمه را به آرامی بجوید، نه تنها به تجدید قوای فکری خود یاری می کنید، بلکه احساس آرامش هم خواهید کرد. این کار به ویژه در محیط هایی که باید به سرعت کار کرد لازم است.

* هنگامی که در جاده به راه بندانی برمی خورید که درنهایت وقت گیراست، باید آرامش را تحمل کنید. شما باید بکوشید آرام و خونسرد بودن برایتان آسان ترین کار ممکن باشد.

* با دوستان ارتباط برقرار کنید. بهتر است با دیگران (دوستان و نزدیکان) ارتباط محبت آمیز برقرار کنید. خود را عضوی از مجموعه ای بدانید که از شما بزرگ تر است. با خانواده، دوستان، مؤسسات گوناگون، همسایگان و افرادی که در اماکن مذهبی (مسجد) و یا محل دیدار می کنید، ارتباط برقرار کنید.

*قبل از آن که غذا بخورید در کنار میز یا سفره غذا تأمل کنید، شکرگزاری کنید، آرام بنشینید. این کار به ما یاری می نمایدتا از غذا لذت ببریم. به جای آن که غذا را بلع نمایید هنگام غذا خوردن آن را آرام تر از معمول بجوید.

* قبل از ورود به خانه آرام بگیرید. پیش از آن که وارد خانه شوید 5 دقیقه جلوی در توقف کنید، آرام بگیرید، خونسرد باشید . هنگام رفتن به خانه آسوده باشید.

* بعد از کار دوش بگیرید. این کار شما را آرام می نماید و تغییر محیط کار را به شما یادآوری می نماید.

* بی طاقتی و ناشکیبایی را کنار بگذارید. با هوشیاری تصمیم بگیرید که همیشه خونسرد و بدون فشار روحی باشید. بدین منظور هنگام رویارویی با مسائل چند ثانیه صبر نموده و به خودتان بگویید: خونسرد باش و خودت را کنترل کن. در این صورت خواهید دید که فکر و روح شما همیشه آرامش و دور از استرس خواهد بود.

* برنامه ریزی روزانه داشته باشید. با روزی یک ساعت برنامه ریزی در وقت بیکاری، آرامش و نظم در زندگی خود به وجود آورید. البته برای خودتان برنامه بریزید.

* آرام نفس بکشید. تنفس آرام و عمیق، عامل همه ی پیروزی ها در هنرهای رزمی، تئاتر و رسیدن به آرامش است. عمیق و آرام نفس بکشید و به صدای هر نفسی که می آید و می رود گوش کنید. به این ترتیب آرامش پیدا خواهید کرد.

* آرامش را در گلدان جستجو کنید. طبیعت، شفابخش است و قدم زدن در آن فشارهای عصبی را کم نموده و نگرانی ها را از بین می برد. داشتن گلدان در خانه یا در محیط کار، باغی خیالی را در فکر تان تداعی می نماید. برای بسیاری از افراد گلدانی از گل های رنگارنگ و زیبا، حتی یک شاخه گل، می تواند برای رسیدن به آرامش موثر باشد.

منبع: نشریه بانو شماره 32

منبع: راسخون

به "شما هم می توانید آرامش خود را حفظ کنید، به شرطی که..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شما هم می توانید آرامش خود را حفظ کنید، به شرطی که..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید