زیبایی خیره کننده 5 آبشار در منطقه چهارمحال و بختیاری

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، در منطقه زیبای چهارمحال و بختیاری، جایی که کوهستان ها و دره های سرسبز به چشم می خورند، بعضی از دیدنی ترین آبشارهای ایران را می توان یافت. این آبشارها با جذب ماجراجویان و طبیعت دوستان، زیبایی و آرامشی وصف ناپذیر را به علاقه مندان و بازدیدکنندگان ارائه می دهند. از آبشارهای خروشان شیخ علی خان تا جلوه های دلنشین دره عشق، هر یک از این آبشارها نمادی از زیبایی و شکوه طبیعت ایران است.

زیبایی خیره کننده 5 آبشار در منطقه چهارمحال و بختیاری

این گزارش، پنج آبشار شگفت انگیز استان چهارمحال و بختیاری را به تفکیک معرفی می نماید.

1-آبشار شیخ علیخان

آبشار شیخ علی خان که در 12 کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ واقع شده است، گواه زیبایی شگفت انگیز استان چهارمحال وبختیاری است. در حالی که آب از تنگه سر به فلک کشیده پایین می آید، نسیم خنکی بازدیدنمایندگان را فرامی گیرد و آن ها را به این واحه دلربا از طبیعت بکر دعوت می نماید. آبشار شیخ علیخان که در میان قله های ناهموار زرد کوه و سیاه چادرهای عشایری ایل بختیاری احاطه شده است، با جذابیت جادویی خود روح را مجذوب خود می نماید.

2-آبشار آتشگاه

آبشار آتشگاه که در 3 کیلومتری بالادست روستای آتشگاه در دره ای باریک قرار گرفته است، مظهر شکوه طبیعی استان چهارمحال وبختیاری است. همان طور که سنگ های آهکی و گچی رودخانه خروشان را می سازند، بازدیدنمایندگان به دنیایی از آرامش و شگفتی منتقل می شوند. آبشار آتشگاه که در میان درختان باستانی گردو، بلوط و چنار احاطه شده است، مسافران را به غوطه ورشدن در آغوش باطراوت آن دعوت می نماید.

3-آبشار دره عشق

آبشار دره عشق که در محوطه ای زیبای منطقه مشایخ شهرستان اردل واقع شده است، گواه زیبایی بی کران استان چهارمحال وبختیاری است. آب های بکر این آبشار که در ارتفاع بیش از 100 متری جریان دارد، مسیری را در میان دره های سرسبز ایجاد می نماید و چشم انداز ای از عظمت بی نظیر خلق می نماید. آبشار دره عشق که در میان رودخانه آرام کارون و باغ های سرسبز انار دورک شاهپوری احاطه شده است، هوای عاشقانه و آرامش را تابیده و جایگاه شایسته خود را به عنوان قلب دره عشق به دست آورده است.

4-آبشار کوهرنگ

آبشار کوهرنگ که در میان چشم انداز ها ناهموار کوهرنگ قرار گرفته، گواه زیبایی ماندگار استان چهارمحال وبختیاری است. این آبشار باشکوه که از طغیان آب های تونل اول کوهرنگ تشکیل شده است، آبشار تونل کوهرنگ که به وسیله شگفتی های طبیعی مانند چشمه دیمه و دشت های لاله های واژگون احاطه شده است، نگاهی اجمالی به شکوه و عظمت رام نشده زمین های کوهستانی ایران به بازدیدنمایندگان می دهد.

5-آبشار زرد لیمه

آبشار زرد لیمه یکی از وسیع ترین آبشارهای استان چهارمحال وبختیاری در میان کوه های سر به فلک کشیده زاگرس پنهان شده است. هنگامی که آب از ارتفاع 40 متری فرومی ریزد، چشم انداز ای مسحورنماینده از زیبایی های طبیعی را ایجاد می نماید که به وسیله جنگل های سرسبز بلوط و رودخانه های پرپیچ وخم احاطه شده است. آبشار زرد لیمه که تنها با پنج ساعت پیاده روی در زمین های ناهموار قابل دسترسی است، به ماجراجویان بی باک فرصتی می دهد تا با طبیعت ارتباط برقرار نمایند و زیبایی های رام نشده وحشی ایران را دیدن نمایند.

منبع: همگردی

به "زیبایی خیره کننده 5 آبشار در منطقه چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیبایی خیره کننده 5 آبشار در منطقه چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید