رونمایی از سامانه ارزشگذاری فناوری

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، در سومین روز از نمایشگاه رَبع رشیدی (رینوتکس 2023) از سامانه ارزشگذاری فناوری آذربایجان شرقی رونمایی شد.

رونمایی از سامانه ارزشگذاری فناوری

در این رویداد که با حضور برخی از مقامات استانی و کشوری برگزار شد، از سامانه ارزشگذاری دارایی نامشهود که از طریق نخبگان آذربایجان شرقی ساخته شد، رونمایی شد.

در این مراسم، عبدالرضا فلاح، مشاور استاندار آذربایجان شرقی ضمن معرفی این پلتفرم درباره محاسن آن گفت: از طریق این پلتفرم، شرکت ها می توانند از مقدار دارایی خود مطلع شوند؛ اطلاعاتی که در فرآیند جذب سرمایه و دمو دی می تواند بسیار کمک کند.

فلاح در ادامه اضافه کرد: اگر شرکت ها در ابتدا و انتهای سال، روند ارزشگذاری را طی کنند، می توانند دید دقیقی نسبت به عملکرد خود پیدا کنند. همچنین بازیگران اکوسیستم می توانند از این طریق، روند رو به رشد یا نزول شرکت های خود را مشاهده و ردیابی کنند.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: این پلتفرم بر اساس استانداردهای وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت علوم تهیه شده است.

فلاح همچنین گفت: از دیگر محاسن این پلتفرم، می توان به این نکته اشاره کرد که بر اساس این ارزشگذاری ها، منابع تقسیم می شود.

دکتر اسدی، دبیر جایزه ملی فناوری ربع رشیدی نیز در این رویداد گفت: یکی از بزرگترین مسائل ما، همین ارزشگذاری دارایی نامشهود است که امیدواریم این پلتفرم علمی باشد و با کمک هوش مصنوعی بتواند به ما کمک کند. چرا که 75 درصد از دارایی های شرکت ها از نوع نامشهود است.

دکتر رضایی، مدیر کل سیاست گذاری فناوری وزارت علوم نیز که در این مراسم حضور داشت گفت: با تشکر از فعالیت اهالی استان آذربایجان شرقی در ساخت این پلتفرم، امیدوارم شاهد یک اکوسیستم فعال و کارآمد باشیم. این سامانه از طرف ما مسلما بررسی خواهد شد و اگر با استانداردهای ما تطابق داشت، حتما آن را ارتقا می دهیم و به مجموعه سامانه های خود اضافه می کنیم.

منبع: مجله شنبه

به "رونمایی از سامانه ارزشگذاری فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از سامانه ارزشگذاری فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید