خسارت 20 هزار میلیارد تومانی ایران از حوادث طبیعی

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: از شروع سال جاری بیش از 20 هزار میلیارد خسارت به کشور وارد شده که تا به امروز 17 هزار میلیارد آن پرداخت شده است.

خسارت 20 هزار میلیارد تومانی ایران از حوادث طبیعی

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد باقر نوبخت عصر امروز در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان در شهرستان عنبرآباد اظهارداشت: سه منبع برای پرداخت های خود داریم که باید برای امور عمرانی خرج کنیم از نفت، اقتصادیات و فروش اوراق و اسناد اقتصادی است.

وی با بیان اینکه در چهار الی پنج استان اقتصادیات وصول می گردد و در بقیه استانها که واحدهای بزرگی ندارند اقتصادیات آنچنانی دریافت نمی گردد اضافه کرد: چند استانی که درآمد بالای اقتصادیاتی دارند توقع نداشته باشند که مازاد آن برگشت بخورد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با عنوان اینکه برای شروع هر پروژه در ماده 23 قانون باید ارزیابی و آنالیز تا انتها دوره طرح داشته باشیم گفت: وزارت مربوطه باید دفاع کند تا مشکل آب روستایی استان کرمان حل گردد.

وی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای آبرسانی به روستاهای استان کرمان در صورت ارائه و دفاع از طرح پیشنهادی اختصاص می دهیم اضافه کرد: مشکل اورژانس هوایی جنوب کرمان را به یاری وزارت بهداشت رفع می کنم.

نوبخت با بیان اینکه از شروع امسال بیش از 20 هزار میلیارد خسارت به کشور وارد شده که تا به امروز 17 هزار میلیارد آن پرداخت شده است گفت: ظرف مدت یک هفته هزینه متوفی شدگان در حوادث سیل پرداخت می گردد.

وی با عنوان اینکه در بارندگی های اخیر 365 میلیارد تومان در استان کرمان خسارت وارد شده است که 300 میلیارد آن را دولت پرداخت می نماید و مابقی آن تخصیصی است اضافه کرد: درخواست ها سیل فروردین ماه باید به وزارت کشور ارسال گردد تا این خسارات جبران گردد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه آنچه مرتبط با حوادث غیرمترقبه است با هماهنگی سازمان مدیریت بحران اقدام شده تا مشکل آنها حل گردد گفت: برای مبارزه با ملخ در جنوب کرمان آنچه که احتیاج این منطقه است به وسیله سازمان مربوطه پیگیری می گردد تا اعتبارات لازم به این مهم اختصاص پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات عمرانی و جاری طبق قانون بودجه بین همه استان ها تصویب و توزیع می گردد گفت: در هر سفر برای تکمیل توسعه کشور مصوباتی تهیه می گردد که با همکاری وزرا و استانداران اولویت های استان حساب می گردد.

نوبخت با بیان اینکه در سفر اول رئیس جمهور به استان کرمان 43 مصوبه داشت که 968 میلیارد تومان تصویب کردند و از هزار و 33 میلیارد پرداخت شده است اضافه کرد: در سفر بعد حدود 30 مصوبه به تایید رسید که هزار و 208 میلیارد تومان آن تصویب شده که بیش از 600 میلیارد آن پرداخت شده است.

وی با عنوان اینکه مابقس این اعتبارات به زودی پرداخت می گردد عنوان نمود: جنوب استان کرمان احتیاجمند مساعدت اقتصادی است که باید به این منطقه توجه جدی شده و باید برای جنوب استان کارهای زیادی انجام گردد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه نسبت به قولی که می دهیم باید پایبند باشیم و عملی کنیم اضافه کرد: در امسال شبکه ریل 5 مرکز استان به شبکه سراسری وصل شده است.

وی با اشاره به اینکه مقاوم ایستاده ایم و در برابر دشمنان پاسخ کوبنده می دهیم گفت: امروز با شدیدترین تحریم تاریخی روبه رو هستیم با این وجود در کشور مسئله ای نداریم و با تمام قوا ایستاده ایم و کشور را پشتیبانی می کنیم.

منبع: اقتصادنیوز

به "خسارت 20 هزار میلیارد تومانی ایران از حوادث طبیعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 20 هزار میلیارد تومانی ایران از حوادث طبیعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید