ایران توانمندی بالایی برای تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت دارد

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، ایرنا/ براساس آخرین گزارشات منتشر گشته، ایران توانمندی بالایی برای تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت دارد.

ایران توانمندی بالایی برای تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت دارد

علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بازدید از نمایشگاه جهانگردی سلامت در محل دائمی نمایشگاه بین المللی اضافه کرد: باید ظرفیت های بیشتری برای جهانگردی سلامت در کشور فراهم گردد، از آنجایی که ایران با توانمندی بالاتر قیمت تمام شده پایین تری دارد، می توانیم در این زمینه رقیب جدی بسیاری از کشورها حتی کشورهای مقرون به صرفه قیمت باشیم.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان های کشور دارای خدمات استاندارد با کیفیت هستند، توضیح داد: این مزیت فرصتی فراهم می نماید بیمارستان ها مجوز بیماران بین المللی دریافت نمایند و از اهداف راهبردی در ارتقای کیفیت خدمات درمانی در عرصه بین المللی به شمار می رود.

زالی با اشاره به معرفی توانمندی های درمانی، تخصصی، فوق تخصصی و خدماتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این نمایشگاه، از واحد امور بین المل دانشگاه تشکر کرد که چنین فرصتی را برای معرفی توانمندی های مراکز درمانی تحت پوشش فراهم کرد و گفت: اجرای برنامه های توسعه ای خصوصاً در حوزه ملی و بین المللی در دستور کار دانشگاه است.

وی اضافه کرد: ارائه کیفیت بالا و استانداردهای بین المللی پزشکی ما مورد توجه کشورهای دیگر قرار گرفته و توریسم درمانی می تواند در قالب پلتفرم مجذوب کننده از حوزه جهانگردی ایجاد گردد، زیرا این صنعت بسیار مهم و قابل رقابت بوده و جایگاه ما را در سطح منطقه و بین الملل خاص تر می نماید.

زالی توضیح داد: تنوع خدمات، رقابت کشورهای همسایه، توسعه زیرساخت ها در کشورهای منطقه و تغییراتی در فرآیند پذیرش بیماران موجب شده تا این حوزه با چالش های مختلفی روبرو باشد و جهانگردی سلامت باعث ایجاد ترقی در اقتصاد ملی، افزایش تبادل علم و افزایش کسب علم و باعث شناخت سنت کشورها می گردد.

بعلاوه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حاشیه بازدید از نمایشگاه جهانگردی سلامت با اشاره به ظرفیت و توانمندی ایران در حوزه ارائه خدمات درمانی با کیفیت به بیماران گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دارای 73 بیمارستان دولتی، نظامی و خصوص بوده و جمعیت 6 میلیون نفری را برای ارائه خدمات درمانی تحت پوشش دارد.

رضا زندی گفت: اکنون 50 مرکز جراحی فوق تخصصی در کشور اعمال پیوند کبد، کلیه، مجاری ادرار را انجام می دهند و با توجه به اینکه مراکز درمانی ما ظرفیت های بالایی در ارائه خدمات به بیماران دارند، در حوزه جذب جهانگرد سلامت نیز به منظور افزایش عایدی ارزی و توسعه بیمارستان ها می توانند نقش آفرین باشند.

وی تاکید نمود: توریسم سلامت در بخش خصوصی می تواند بسیار پیروز عمل کند و اکنون با مشارکت بخش دولتی به توانمندی های پیروزی در این زمینه رسیده ایم و باید توسعه یابند.

منبع: همگردی

به "ایران توانمندی بالایی برای تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران توانمندی بالایی برای تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید