توصیه ای برای عزاداری در روزهای کرونایی

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، ساعد باقری در نگاهی به چگونگی برپایی عزاداری محرم در روزهای کرونایی می گوید باید هم ایمان را قوی کرد و هم دستورات را انجام داد.

توصیه ای برای عزاداری در روزهای کرونایی

این شاعر در گفت وگو با وبلاگ جعبه گیگابایتی، درباره چگونگی برگزاری مراسم محرم سال جاری به گونه ای که مصوبات و توصیه های ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز رعایت گردد، اظهار کرد: ویروس کرونا و مسئله ای که پیش آمده، در کل دنیا دامن گیر شده است. در مورد روبرو شدن آن با ماه محرم، باید هم عزاداری کرد و هم نکاتی را که گفته شده رعایت کرد.

او در ادامه گفت: اگر فاصله ها رعایت و دستوراتی که گفته شده انجام گردد، برگزاری عزاداری چه اشکالی دارد؟

باقری در مورد برگزاری محافل شعرخوانی عاشورایی که هرساله برگزار می شدند نیز گفت که جلسه ها هم اگر با رعایت دستورالعمل ها برگزار گردد، هیچ اشکالی ندارد.

این پژوهشگر ادبی که معتقد است فضای مجازی هم می تواند در برپایی بعضی جلسه ها و مراسم ها فعال باشد بیان نمود: ما باید ایمان مان را قوی کنیم؛ وقتی حضرت سیدالشهدا (ع) مریض های صعب العلاج را شفا می دهند، ما هم اگر مقداری به تقویت ایمانی خودمان بپردازیم و آن دستورات را هم عمل کنیم، پیروز خواهیم بود. می بینیم که کرونا در مشهد شدت پیدا نموده است، در حالی که حضرت امام رضا (ع) مریضی های صعب العلاج را شفا می دهد، پس باید هم ایمان را قوی کرد و هم دستورات را انجام داد؛ توکل بر خدا که هیچ اتفاقی نمی افتد.

ساعد باقری در سرانجام یکی از غزل های عاشورایی خود را خواند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی کند.

فایل آن را از اینجا دانلود کنید: audio/mp3

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "توصیه ای برای عزاداری در روزهای کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه ای برای عزاداری در روزهای کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید