تصاویر هنجارشکنی دختران موی تای کار ایرانی در ازبکستان جنجالی شد ، کسی گردن نمی گیرد ؛ وزارت ورزش ورود کند

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، تیمی از موی تای در حالی در مسابقاتی با عنوان قهرمانی آسیا مرتکب هنجارشکنی شده که هیچ کس مسئولیت اعزام این تیم را برعهده نمی گیرد.

تصاویر هنجارشکنی دختران موی تای کار ایرانی در ازبکستان جنجالی شد ، کسی گردن نمی گیرد ؛ وزارت ورزش ورود کند

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، در پی انتشار فیلمی از هنجارشکنی بانوان موی تای کار در مسابقاتی که پانزدهمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا در ازبکستان عنوان شده است، بار دیگر این رشته را که در سال های اخیر با داستان هایی همراه بوده با حواشی روبه رو نموده است.

در بهمن ماه سال 1400 جواد نصیری رئیس انجمن موی تای ایران که زیر نظر فدراسیون انجمن های ورزشی فعالیت داشت با برگزاری نشست خبری از استقلال این انجمن اطلاع داد و علت این موضوع را نامه فدراسیون دنیای این رشته برای استقلال داشتن مطرح کرد.

پس از این اتفاق در اردیبهشت ماه سال 1401 وزارت ورزش و جوانان با ارسال نامه ای از حضور این رشته ورزشی در فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی اطلاع داد. این در حالی بود که IFMA به عنوان متولی این رشته ورزشی که زیر نظر کمیته بین المللی المپیک فعالیت دارد همچنان انجمن موی تای با ریاست جواد نصیری را به عنوان نماینده این رشته ورزشی در ایران می شناسد و چندین بار نیز در این خصوص مکاتباتی با کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان داشته است.

عدم ورود مسئولان وزارت ورزش و جوانان برای ساماندهی این رشته ورزشی در این مدت باعث شد هر دو گروه به صورت موازی به فعالیت ادامه دهند و هر دو نیز خود را متولی این رشته ورزشی بدانند.

جواد نصیری رئیس انجمن موی تای ایران با اعلام اینکه تیم اعزامی هیچ ارتباطی به این انجمن ندارد گفت: تنها متولی موی تای در دنیا IFMA است که مورد تأیید کمیته بین المللی المپیک، وادا و تمام سازمان های معتبر مثل گایسف، اسپورت اکورد، و بازی های دانشجویان دنیا است. تنها نماینده رسمی و انحصاری این رشته در ایران نیز من هستم. مسابقات قهرمانی آسیا مورد تأیید IFMA نیست و رقابت های قهرمانی آسیا این رشته چند ماه پیش در ابوظبی امارات برگزار گردید.

وی ادامه داد: عناوینی مانند قهرمانی آسیا و قهرمانان دنیا را خودشان روی این مسابقات می گذارند. تیم اعزامی هیچ ارتباطی به ما ندارد و این تیم در پشت پرده با فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی ارتباط دارد. این مسابقات به هیچ عنوان معتبر نبوده قهرمانی آسیا نیست و یک رقابت من درآوردی است.

یوسف بهتری رئیس فدراسیون انجمن ورزش های رزمی نیز گفت: تیم اعزامی ارتباطی به ما ندارد و تیم دوستان است و در حال باز کردن از گردن خود هستند. ما هیچ درخواستی از شورای برون مرزی برای حضور در این مسابقات نداشتیم و اعزام این تیم ارتباطی با ما ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که دو گروه خود را متولی موی تای می دانند، اما هیچ کس اعزام این تیم را به گردن نمی گیرد، گفت: طبق درستور وزارت ورزش و جوانان موی تای باید تحت نظر ما باشد، اما جواد نصیری در موی تای به همراه حمیدرضا حصارکی در ساواته و ناصر نصیری در کیک بوکسینگ ادعای خودمختاری دارند. متأسفانه اعزام های غیرقانونی زیادی انجام می دهند و اینگونه موارد پیش می آید و پناهنده می دهند که به نام ورزش ایران نوشته می گردد. این تیم هیچ ارتباطی با ما ندارد، اما وزارت ورزش باید تصمیم بگیرد و قاطع برخورد کند.

رئیس فدراسیون انجمن ورزش های رزمی با اعلام پیگیری این موضوع به وسیله وزارت ورزش و جوانان گفت: همه ورزشکاران موی تای کار زیر نظر ما نیستند که بخواهیم آنها را به کمیته انضباطی فرابخوانیم و با آنها برخورد کنیم. شب گذشته پس از مشاهده فیلم منتشر شده با معاونت قهرمانی و حراست وزارت ورزش تماس گرفتم و اعلام کردم که این تیم ارتباطی با ما ندارد. ما هیچ اعزامی بدون دریافت مجوز شورای برون مرزی نداشتیم. متأسفانه بعضی افراد کلاهبردار بیرون از ایران هستند و این اعزام ها را هماهنگ می نمایند.

با پیگیری تعیین شد که این تیم بدون مجوز شورای برون مرزی اعزام شده است، اما باید مسئولان وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی ورزش کشور در این خصوص پیگیری لازم را انجام داده و تعیین نمایند که تیم چگونه اعزام شده و آیا شخصی بوده یا ربطی به فدراسیون و انجمنی داشته است. بعلاوه احتیاج است یک بار برای همواره در مورد موی تای و مسائل این رشته تصمیم گیری گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "تصاویر هنجارشکنی دختران موی تای کار ایرانی در ازبکستان جنجالی شد ، کسی گردن نمی گیرد ؛ وزارت ورزش ورود کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر هنجارشکنی دختران موی تای کار ایرانی در ازبکستان جنجالی شد ، کسی گردن نمی گیرد ؛ وزارت ورزش ورود کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید