تسهیل مبادلات بانکی و صدور ویزا، پیش احتیاج بهبود روابط تجاری با اوراسیا

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، نخستین نمایشگاه تخصصی اوراسیا 1400در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شد؛ این مراسم با سخنرانی کوتاه حمید زادبوم، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران افتتاح گردد. در این مراسم دانیل ایبرایف، عضو هیات رئیسه شورای تجاری اوراسیا، ولادیمیر اوبیدنوف، رئیس شورای تجاری روسیه و ایران، عزیز منصوری، رئیس اداره همکاری های چندجانبه تجاری مالی وزارت امور خارجه، کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه و امیر عابدی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان، تجار و فعالان مالی حضور داشتند.

تسهیل مبادلات بانکی و صدور ویزا، پیش احتیاج بهبود روابط تجاری با اوراسیا

در جلسه افتتاحیه نخستین نمایشگاه تخصصی اوراسیا، برگزاری این نمایشگاه، فضایی برای شناخت بیشتر ظرفیت های صادراتی ایران و کشورهای عضو اتحادیه است.

اتحادیه مالی اوراسیا به علت سابقه ارتباطات فرهنگی و اهمیت ژئوپلیتیک اعضای آن و بعلاوه ضرورت توسعه مالی کشور ما به وسیله همگرایی مالی منطقه ای از اهمیت ویژه ای برای کشور ما برخوردار است.

کریدورهای مختلفی در این حوزه وجود دارند که احتیاج به سرمایه گذاری مناسب و توسعه زیرساخت های عملیاتی دارد. روابط تجاری بین کشورها وارد فاز پویایی شده است.

بعلاوه تاکید شد که برای بهبود روابط تجاری دوجانبه و افزایش مبادلات، مسائل موجود در این حوزه از جمله صدور ویزا و مبادلات بانکی تسهیل گردد.

به گفته حاضران در این نشست استان ولگاگراد ارتباط بسیار خوبی با استان های ایران دارد. در بازار اوراسیا تنوع کالای زیادی وجود دارد. با توجه به تنوع بازار و تنوع منابع موجود در کشورهای طرفین این توافقنامه، پتانسیل بالایی برای امکان به صفر رسیدن تعرفه ها بین کشورهای طرفین و نتیجتا کاهش موانع از راستا تجارت و افزایش روابط تجاری در حاشیه دریای خزر، توسعه کریدورها و ظرفیت های حمل و نقل و لجستیک کشورهای طرفین و ایجاد زیرساخت های بانکی مشترک وجود دارد.

بعلاوه تاکید شد که در آینده دریای خزر به دریای صلح و قطب مراوردات تجادی تبدیل خواهد شد. مذاکرات تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه مالی اوراسیا در حال شروع است.

شرایط کرونایی باعث شده بود تعداد شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان از ایران و کشورهای دیگر کاهش یابد، اما امید است نمایشگاه بعدی با مشارکت بیشتری برگزار گردد.

شرکت های روسی شرکت کننده نزدیک به 10 غرفه و شرکت های قزاقی یک غرفه بصورت مشترک داشتند و سایر میهمانان خارجی از قبیل شرکت های قزاقی و ارمنی به صورت بازدید کننده حضور داشتند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "تسهیل مبادلات بانکی و صدور ویزا، پیش احتیاج بهبود روابط تجاری با اوراسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیل مبادلات بانکی و صدور ویزا، پیش احتیاج بهبود روابط تجاری با اوراسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید