تایوان از نزدیک شدن 71 جنگنده چینی به این جزیره اطلاع داد

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، وزارت دفاع تایوان بیان کرد که 71 هواپیمای نظامی چین را در حال نزدیک شدن به جزیره، شناسایی نموده است.

تایوان از نزدیک شدن 71 جنگنده چینی به این جزیره اطلاع داد

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع تایوان در بیانیه خود گفت: تا ساعت 16:00 (به وقت محلی) 8 آوریل، 71 جنگنده و 9 کشتی متعلق به ارتش خلق چین شناسایی شده است.

در این بیانیه تأکید شده که 45 هواپیما از به اصطلاح خط میانی تنگه تایوان عبور نموده و وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان شده اند.

تلویزیون دولتی چین، صبح روز شنبه اعلام نمود که پکن در چارچوب رزمایش شمشیر تیز متحد که از صبح امروز شروع شده است، در حال اجرا تمریناتی در تنگه تایوان برای محاصره کامل جزیره است.

تایوان اعلام نمود: چین از روز شنبه 8 آوریل رزمایش سه روزه خود را در اطراف تایوان شروع کرد تا نارضایتی خود را از ملاقات تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نشان دهد.

دولت چین همزمان با سفر تسای اینگ ون به آمریکا و ملاقاتش با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا متعهد شد که به آن پاسخ قاطعانه بدهد.

چین هرگونه تعامل بین مقام های آمریکا و تایوان را به عنوان یک چالش برای حاکمیت خود بر این جزیره می داند و به ملاقاتهای قبلی مقامات طرفین واکنش تندی نشان داده است.

منبع: فرارو

به "تایوان از نزدیک شدن 71 جنگنده چینی به این جزیره اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایوان از نزدیک شدن 71 جنگنده چینی به این جزیره اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید