بهترین روش چاپ لیبل در سال 2020؛ چاپ دیجیتال یا چاپ فلکسو ؟

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، زمانی که به فعالیت و سرمایه گذاری در صنعت چاپ فکر می کنید به دو گزینه اصلی خواهید رسید: های چاپ شده دیجیتال یا های چاپ شده فلکسوگرافی.

بهترین روش چاپ لیبل در سال 2020؛ چاپ دیجیتال یا چاپ فلکسو ؟

اگر در صنعت بسته بندی و طراحی هستید، این شرایط برای شما چالش جدیدی محسوب نمی گردد اما اگر یک مدیر محصول هستید، کارآفرینی با کالای بسته بندی شده هستید یا فقط درمورد نحوه انتخاب روش چاپ مناسب لیبل محصول برای سناریوی مناسب تحقیق می کنید، در ادامه مطلب می توانید به اطلاعات مناسبی دست یافته و بدانید که از دو گزینه چاپ فلکسوگرافی و چاپ دیجیتال کدام یک برای هدف و مقصود شما مناسب تر است.

سه عامل مهم برای ارزیابی؛ قبل از انتخاب روش چاپ

  • اندازه شغل شما

چند لیبل محصول چاپ می کنید؟ آیا شما در حال آزمایش یک محصول جدید برای بازار هستید تا دریابید که کدام طرح لیبل بهتر فروش می نماید؟ یا، شاید شما یک فراورینماینده محصول لیبل برای یک برند یا کمپانی هستید و مقادیر زیادی لیبل محصول را چاپ می کنید. دانستن اندازه کار چاپ شما یکی از عظیمترین عواملی است که به به وسیله آن متوجه خواهید شد که از کدام نوع روش چاپ بهره ببرید.

  • هدف از کار چاپ شما

آیا طرح های مختلفی از لیبل ها را در نمونه های بازار کوچکتر آزمایش می کنید، یا فراوری انبوه را روی یک محصول از قبل تعریف شده چاپ می کنید؟ نتیجه نهایی کاری که شما سعی در انجام آن دارید بر انتخاب روش چاپ شما تأثیر خواهد گذاشت.

  • هزینه کار چاپ شما

این قسمت بسیار چالش برانگیز و البته جذاب خواهد بود. روی چه موادی می خواهید عمل چاپ را انجام دهید؟ از چه رنگهایی باید بهره ببرید؟ محصولات در چه نوع محیط هایی باید استفاده شوند و محل نگه داری آن ها چه شرایطی خواهد داشت؟ پاسخ به تمام این سؤالات بر هزینه شما و بنابراین روش چاپ مناسب تأثیر می گذارد.

اگر همه این موارد به خاطر سپردید، به این سه اصطلاح نیز توجه داشته باشید :

  • ثبات
  • مقیاس پذیری
  • انعطاف پذیری

به این سه مورد به عنوان یک فیلتر فکر کنید و با استفاده از آن می توانید متوجه شوید که کدام نوع از روش چاپ را انتخاب کنید. با این گفته، در اینجا چند راهنما در خصوص زمان استفاده از چاپ دیجیتال و چه زمانی برای چاپ فلکسوگرافی وجود دارد.

چه زمانی برای چاپ لیبل از چاپ دیجیتال استفاده کنیم؟

  • هنگامی که شما نیاز به انجام آزمایش محصول یا نمونه سازی اولیه دارید.

شما یک محصول جدید زیبایی و سلامتی فراوری نموده اید، اما مطمئن نیستید که بسته بندی مورد نظرتان می تواند بهترین محصولات را به فروش برساند. اینجاست که چاپ دیجیتال اهمیت و رجحان خود را نشان می دهد. شما می توانید به سرعت نمونه ای از طرح های مختلف لیبل را با کسری از هزینه استفاده از روش های چاپ سنتی تهیه کنید.

  • هنگامی که به یک مورد متغیر نیاز دارید

اگر لیبل های محصول دارای شماره گذاری یا شخصی سازی پی در پی هستند یا اگر میخواهید بسته بندی هایتان را بر اساس سلایق مشتریانتان چاپ کنید، چاپ دیجیتال به زیبایی می تواند آن ها را شخصی سازی کند. چرا؟ زیرا هیچ صفحه ای برای تغییر وجود ندارد و لیبل ها در 4 رنگ چاپ می شوند.

  • هنگامی که نیاز دارید تغییرات سریع را روی چاپ اعمال کنید

همانطور که در بالا ذکر شد، چاپ دیجیتال نیاز به تنظیمات بسیار کمی دارد. در نتیجه، شما می توانید به طور چشمگیری زمان چرخش خود را با لیبل های محصول خود افزایش دهید. هیچ صفحه چاپی در چاپ دیجیتال وجود ندارد و به همین دلیل می توان تغییرات را به سرعت اعمال کرد، همچنین این روش ضایعات کمتری خواهد داشت.

  • هنگامی که به چاپ بسیار دقیق و با جزییات نیاز دارید

افکت های گرادیانت و چاپ های دقیق اغلب به نقاط خیلی ریز نیاز دارند، به جز این مورد تفاوت کیفیت چاپ معمولاً بسیار قابل توجه نیست. یکی از ویژگی های عالی در خصوص دیجیتال این است که حداقل افزایش نقطه وجود دارد. بنابراین اگر یک نقطه بسیار ریز چاپ کنید، به همین ترتیب باقی می ماند. در دیجیتال، هیچ صفحه ای وجود ندارد و جوهر به سیلندر مانند افست منتقل نمی گردد، بنابراین نقاط تحت تأثیر تأثیر قرار نمی گیرند. نتیجه نهایی یک چاپ تصویری تمیز و دقیق است.

در مقابل، چاپ لیبل فلکسوگرافی از صفحات امدادی فوتوپلیمر با عناصر تصویری انعطاف پذیر استفاده می نماید. بدون خطا، فلکسو با کیفیت بالا چاپ می نماید. اما وقتی صحبت از گرادیانت و تصاویر باریک نرمتر می گردد چاپ دیجیتال اغلب نتیجه بهتری در پی خواهد داشت.

چه زمانی باید از چاپ فلکسوگرافی برای چاپ لیبل بهره ببرید؟

  • هنگامی که لیبل های محصول شما به جوهر یا فویل های فلزی واقعی نیاز دارند

چاپ دیجیتال برای لیبل ها به طور کلی محدود به 4 فرآیند رنگی است و از جوهرهای فلزی استفاده نمی نماید. اگرچه مطمئناً با چاپ روی مواد متالیزه شده برای ایجاد یک ظاهر فویل مانند می توانید این نقص را جبران کنید، اما اگر نیازدارید یک فویل چاپ کنید، ممکن است به یک فرایند ثانویه و پرهزینه در متد دیجیتال نیاز داشته باشید. تعداد کمی از چاپگرهای دیجیتالی این قابلیت را دارند. چاپ کردن فویل واقعی و چاپ جوهر فلزی معمولاً به بهترین وجه به وسیله چاپ فلکسوگرافی حاصل می گردد.

به یاد داشته باشید، لیبل های شما بخشی از مارک شرکت شما است و لیبل متناقض با بقیه بخش های بسته بندی شما برند شما را به شکلی خوب بازتاب نمی دهد.

  • هنگامی که به مقدار زیادی از لیبل های محصول نیاز دارید.

چاپ دیجیتالی اغلب برای مقادیر کمتر به صرفه است و هزینه های کمی برای نصب آن دارد اما به آرامی چاپ می گردد. لیبل های فلکسوگرافی بسیار سریعتر چاپ می شوند، بنابراین در بعضی از زمان ها، راندمان سرعت از هزینه های تنظیم شده بالاتر است البته موارد گفته شده با توجه به اندازه و تنظیم آن لیبل متفاوت است. بنابراین، اگر به بیش از 5،000 لیبل نیاز دارید، ما به شما استفاده از چاپ فلکسوگرافی را پیشنهاد می کنیم.

بله، دیجیتال برای آزمایش محصول یا آزمایش طراحی لیبل در مقیاس کوچک یا حتی برای فراوری فقط به موقع بسیار عالی است. اما اگر وقت آن فرا رسیده است که فراوری را افزایش دهید باید برای صرفه جویی و افزایش راندمان از چاپ فلکسوگرافی بهره ببرید.

  • هنگامی که شما نیاز به دقت بیشتری در رنگ در مقیاس عظیم دارید.

چاپ دیجیتال از یک فرآیند چهار رنگ برای بدست آوردن یک رنگ استفاده می نماید. این بدان معنی است که انتخاب دقیقی برابر سوویچ رنگی پنتون نخواهد بود. اما، چاپ فلکسوگرافی به شما این امکان را می دهد که تطابق دقیقی بدست آورید، و در بین هر محصول سازگار خواهد بود.

در چاپ فلکسوگرافی همچنین از جوهرهایی استفاده می گردد که زمان خشک شدن سریع تری دارند. بنابراین، پس از ایجاد رنگ و عناصر طراحی، می توانید لیبل های بیشتری را با هزینه کمتری، در یک بازه زمانی سریع تر چاپ کنید.

  • هنگام نیاز به جلوه های ویژه یا پوشش ها

لیبل های چاپی و بسته بندی های چاپ شده بسیار متنوع و متفاوت هستند چراکه محصولات موجود در قفسه فروشگاه ها متفاوت و متنوعند در نتیجه، شما به یک روش چاپ لیبل نیاز دارید که بتواند بدون زحمت زیاد، چنین تنوعی را ایجاد کند.

جلوه های ویژه، (تمایز دهنده عالی) مانند زرق و برق، پوشش های لمسی، برجسته سازی و غیره، می توانند یک چالش جدی برای متد دیجیتال باشند.

همانطور که قبلاً اشاره شد، بعضی از چاپگرهای دیجیتال دارای آپشن های ویژه ای هستند که می توانند قابلیت ها را به عنوان یک عملکرد ثانویه (البته با هزینه های اضافی) اجرا نمایند، اما بیشتر آنها چنین قابلیتی را ندارند.

اما یک دسته کوچک از یک پکیج چاپ فلکسوگرافی قابلیت فراوری همه این جلوه های ویژه و موارد دیگر را دارد و این بهترین راه برای برجسته کردن محصول شما در قفسه خواهد بود.

منبع: مجله چاپخونه

به "بهترین روش چاپ لیبل در سال 2020؛ چاپ دیجیتال یا چاپ فلکسو ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین روش چاپ لیبل در سال 2020؛ چاپ دیجیتال یا چاپ فلکسو ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید