برترین بازی های سبک بقا برای موبایل؛ از ترسناک تا استراتژی و آنلاین

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، پلتفرم موبایل اخیراً پیشرفت بسیار زیادی داشته و پرطرفدارترین پلتفرم گیمینگ به حساب می آیند. به همین علت است که ما شاهد حضور عناوین بسیار بزرگ روی این پلتفرم هستیم. نکته اصلی اینجاست که با توسعه پلتفرم موبایل و افزایش بازی های موجود در آن، انتخاب از بین برترین بازی های بقا اندروید برای کاربران سخت می گردد.

برترین بازی های سبک بقا برای موبایل؛ از ترسناک تا استراتژی و آنلاین

سبک بقا و دوام آوری (Survival) یکی از پرطرفدارترین سبک های دنیای گیمینگ بوده که خیلی زود راه خود را به دنیای موبایل پیدا کرد. هدف اصلی شما در این عناوین همان دوام آوردن است. به این شکل که شما با خطرات بسیار زیادی روبرو شده و باید کوشش کنید از آن ها در امان باشید. دوام آوردن در دنیای سخت این بازی ها نیز کار راحتی نیست.

در سبک بقا فاکتورهای زیادی وجود دارد که بازی را مجذوب نماینده می نماید. شما در این عناوین باید منابع خود را دقیق مدیریت کنید و حتی باید با افراد دیگر ارتباط برقرار نموده تا زنده بمانید. یک دیدگاه کلی که وجود دارد این است که عناوین دوام آوری بیشتراً شبیه به هم هستند. تا حدی هم این حرف درست است. بازی های دوام آوری بیشتراً شباهت بسیار زیادی به هم دارند و همین باعث شده انتخاب از میان آن ها سخت باشد. با این حال تعدادی از این عناوین هم وجود دارند که سبک خاص خود را داشته و به طور کامل از عناوین دیگر جدا هستند.

حال ما در این متن قصد داریم تا برترین عناوین در سبک بقا روی پلتفرم موبایل را به شما معرفی کنیم. قطعاً تعداد بازی ها در این سبک بسیار زیاد هستند و بیشتر به معیار شما بستگی دارد. اینکه می خواهید یک بازی حجیم باشد، داستان خوب یا گیم پلی بهتری داشته باشد همگی به شما بستگی دارد. با این حال ما برترین عناوین این سبک را به شما معرفی می کنیم تا بنابر سلیقه خود از میان آن ها انتخاب کنید. پس با ما همراه باشید.

بیگانه: انزوا (Alien: Isolation)

شرکت سازنده: Creative Assembly

سال عرضه: 2014

بازی بیگانه از عناوین پرطرفدار ترسناک در دنیای گیمینگ است. این بازی توانست موفقیت بسیار خوبی در پلتفرم های بزرگ تر کسب کند و شرکت سازنده نیز تصمیم گرفت نسخه موبایل آن را عرضه کند. در این بازی شما در نقش آماندا ریپلی(Amanda Ripley) هستید. کسی که وارد یک سفینه شده تا علت مرگ مادرش را متوجه گردد. مشکل اینجاست که آماندا چندان آماده وارد سفینه نشده و با موجودات فضایی روبرو می گردد.

از اینجاست که تجربه دوام آوری آغاز می گردد. در سفینه موارد بسیار وجود دارند که به شما در زنده ماندن یاری می نمایند. شما باید در طول بازی این موارد را پیدا نموده و کوشش کنید در بازی پیش بروید. به طور کلی بازی بیگانه: انزوا یکی از عناوین بسیار خوب است. این بازی بسیار با عنوان اصلی نزدیک بوده و گرافیک بالایی هم دارد. تنها مشکل اینجاست که قیمت و حجم بالایی دارد.

آرک: دوام آوردن تکامل یافته (Ark: Survival Evolved)

شرکت سازنده: Studio Wildcard

سال عرضه: 2015

بازی آرک یک عنوان ماجراجویی و دوام آوری است که دارای عناصر شهر سازی هم هست. به همین علت توانست توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. بازیکنان در آرک باید یک خانه برای خود ساخته و کوشش نمایند آن را توسعه دهند. نکته اصلی در خصوص بازی آرک حضور دایناسورها است. به این شکل که شما می توانید این موجودات را رام نموده و از آن ها در کارهای مختلف بهره ببرید.

مانند بیشتر عناوین دوام آوری شما در ابتدا هیچ چیزی ندارید. با این حال با پیشرفت در بازی می توانید سلاح و ابزار مختلف ساخته و کار را برای خود راحت تر کنید. در کل بازی آرک یک عنوان رایگان است. با این حال شما می توانید از اشتراک های آن استفاده نموده تا از منافع این اشتراک بهره ببرید. نکته مثبت بازی آرک این است که تجربه آن به صورت چند نفره و به همراه دوستان به شدت لذت بخش است.

کَتَکلیسم: روزهای تاریکی در پیش است (Cataclysm: Dark Days Ahead)

شرکت سازنده: Clever Raven

سال عرضه: 2013

کتکلیسم از عناوین بسیار زیبا و در عین حال سخت در سبک دوام آوری است. این بازی به طور کامل رایگان بوده و کدهای منبع آن نیز باز است. به همین علت افراد زیادی در ساخت آن نقش دارند. مانند عناوین دیگر این سبک، در کتکلیسم هم شما در ابتدا هیچ چیزی ندارید. سپس با پیشرفت در بازی می توانید ابزار بیشتر ساخته و دوام بیاورید.

نکته جالب در خصوص بازی کتکلیسم اینجاست که دنیای بازی به صورت رندوم طراحی شده است. پس شما نمی دانید که در ادامه چه چیزی در انتظار شما است. در بازی کتکلیسم دشمنان مختلفی وجود داشته و کرکترهای زیادی هم حضور دارند. از طرفی این بازی طراحی رترو داشته که مجذوب نمایندهیت آن را چندین برابر نموده است. برخلاف ظاهر و تصور، کتکلیسم یک بازی بسیار خوب است. همینطور اینکه یکی از نسخه های این بازی همچنان به روزرسانی دریافت می نماید و هواداران مخصوص خود را دارد.

کرشلندز (Crashlands)

شرکت سازنده: Butterscoth Shenanigans

سال عرضه: 2016

بازی کرشلندز یکی از عناوینی است که در هر سبکی می تواند جای بگیرد. در این بازی عناصر نقش آفرینی، دوام آوری، اکشن و ماجراجویی وجود دارد. به همین علت شما نمی توانید کرشلندز را محدود کنید. بازی در خصوص یک مسئول حمل و نقل فضایی است که در یک سفینه بیگانه گم می گردد. حال هدف شما این است که با دشمنان خود جنگیده و یک مکان امن برای خود طراحی کنید.

در این میان شما باید محموله های گمشده را به صاحبانشان تحویل داده و به کار خود ادامه دهید. برخلاف انتظار بازی کرشلندز یک عنوان بسیار عمیق و با جزئیات است. در این بازی بیش از 500 آیتم مختلف برای ساخت وجود دارد و از طرفی دشمنان شما هم در دنیای کرشلندز بسیار زیاد هستند. مکانسیم دوام آوری در این بازی به برترین نحو طراحی شده و همین باعث شده که جایگاه خاصی در میان هواداران این سبک پیدا کند.

روز آر دوام آوری (Day R Survival)

شرکت سازنده: TlT Games

سال عرضه: 2018

بازی روز آر دوام آوری یک عنوان بسیار با کیفیت و رایگان در سبک دوام آوری است. این بازی در شوروی جریان دارد. بازی دارای 2700 منطقه مختلف در یک نقشه بسیار بزرگ است. به طور کلی این بازی به شدت گسترده بوده و آیتم های بسیار زیادی دارد. همینطور اینکه تجربه دوام آوری خاصی را به کاربران ارائه می نماید.

شما باید کوشش کنید تا از گشنگی نمیرید. از طرفی زامبی ها را نیز دفع نموده و از مسائل موجود در این دنیا فرار کنید. نکته اصلی اینجاست که این بازی خیلی به عنصر نقش آفرینی توجه دارد. به همین علت است که جزئیات در آن به شدت زیاد است. روز آر دوام آوری یک عنوان بسیار عمیق در سبک دوام آوری است که نیاز به زمان و توجه شما دارد.

تلف نشو: پاکت ادیشن (Dont Starve: Pocket Edition)

شرکت سازنده: Klei Entertainment

سال عرضه: 2015

بازی تلف نشو یکی از عناوین بسیار پرطرفدار در سبک دوام آوری است. هدف اصلی شما این است که کوشش کنید در دنیای ظالم این بازی زنده مانده و بتوانید از خطرها دور بمانید. اگر شما این کار را انجام ندهید، به سرعت نابود خواهید شد. مانند بیشتر عناوین این سبک شما برای زنده ماندن باید منابع زیادی را جمع آوری کنید.

چیزی که تلف نشو را از یک عنوان ساده دوام آوری جدا می نماید، حضور موجودات خاص در دنیای آن است. همین باعث شده تا هیجان آن چندین برابر گردد و مجذوب نمایندهیت خاصی پیدا کند. شرکت سازنده بازی Shipwrecked را نیز ساخت که در اصل دومین عنوان از مجموعه تلف نشو است. هر دو بازی شباهت زیادی به یکدیگر دارند و تنها در زمینه دنیای بازی تفاوت گسترده دارند.

دنیای نابودی و سرنوشت (Doom and Destiny Worlds)

شرکت سازنده: Heartbit Interactive

سال عرضه: 2020

دنیای نابودی و سرنوشت یک عنوان سبک در سبک دوام آوری است که عناصر نقش آفرینی در آن به صورت مشهود دیده می گردد. گرافیک بازی حالت قدیمی داشته که مجذوب نمایندهیت خاصی به آن می دهد. آغاز بازی با یک گروه است که هیچ چیزی را به یاد نمی آورند. از آنجا شما باید منابع مختلف را جمع نموده و ابزار متنوعی را بسازید.

نکته اینجاست که عنصر دوام آوری این بازی تمرکز اصلی آن نیست. با این حال تنوع آیتم های مختلف در بازی به حدی زیاد است که شما را ترغیب می نماید در آن بیشتر بگردید. نکته اصلی اینجاست که مبارزات هم در بازی دنیای نابودی و سرنوشت بسیار دقیق است. همین موضوع باعث می گردد تا کاربران از گشت و گذار این بازی نترسند.

دیسمنتل (Dysmantle)

شرکت سازنده: 10tons Ltd

سال عرضه: 2020

دیسمنتل مسیر یک بازی دوام آوری ساده را پیش می برد. به این شکل که شما در ابتدا هیچ چیزی ندارید و باید موارد مختلف را جمع آوری نموده تا در دنیای بازی زنده بمانید. یکی از نکات مثبت بازی دیسمنتل این است که شما می توانید هرچیزی را در اطراف خود تخریب نموده و به منابع تبدیل کنید. همین باعث می گردد تا دست شما در گشت و گذار بسیار باز باشد.

در بازی دیسمنتل دشمنان زیادی وجود دارند و فرصت بسیاری برای مبارزه و چالش هست. با این حال به طور کلی این بازی یک عنوان دوام آوری کاملاً روتین و ساده است. سیستم ساخت و ساز در بازی گسترده بوده و دشمنان هم چندان سخت نیستند. نکته اصلی در خصوص بازی دیسمنتل فضای بازی و تخریب پذیری آن است. چیزی که باعث شده این بازی یک عنوان بسیار دوست داشتنی باشد.

فوراجر (Forager)

شرکت سازنده: HopFrog

سال عرضه: 2019

فوراجر یک عنوان دوام آوری بسیار مجذوب نماینده است. این بازی حالت دو بعدی داشته و به طور کامل دنیا باز است. به همین علت شما می توانید در دنیای بازی به گشت و گذار بپردازید و در پی منابع بگردید. از طرفی دشمنان شما هم سرسخت هستند. پس شما نیاز به منابع زیادی برای ساخت ابزار مختلف برای مبارزه نیاز دارید. در پایان شما باید یک مرکز بسیار خوب ساخته که شما را از خطرات حفظ کند.

مانند عناوین دیگر سبک دوام آوری در فوراجر هم شما بازی را بدون هیچ منبعی آغاز می کنید. سپس باید در دنیای آن گشته و ابزار و موارد مختلف را بسازید. با این حال شرکت سازنده برای اینکه این بازی یک عنوان دوام آوری معمولی نباشد عناصر پازل و موارد دیگر را نیز در آن وارد نموده است. همینطور اینکه نقش آفرینی در بازی فوراجر به طور مشهود دیده می گردد که تجربه بازی را چندین برابر بهتر می نماید.

آخرین روز روی زمین: دوام آوردن (Last Day on Earth: Survival)

شرکت سازنده: KEFIR

سال عرضه: 2021

بازی آخرین روز روی زمین: دوام آوردن یکی از پرطرفدارترین عناوین دوام آوری روی پلتفرم موبایل است. شما باید در این بازی منابع زیادی جمع آوری کنید و برای این کار دست به هرکاری خواهید زد. از دزدی گرفته تا گشتن در منطقه ها ترسناک، همگی در بازی آخرین روز روی زمین وجود دارند. از طرفی در دنیای بازی دشمنان زیادی هم وجود دارند که مانع از پیشرفت شما می شوند.

در کنار دوام آوری بازی تمرکز زیادی روی عناصر شوتر و زامبی دارد. همینطور اینکه جامعه بازی آخرین روز روی زمین بسیار گسترده بوده و اگر شما نیاز به هدایت داشتید، نیازی به گشتن زیاد نیست. بازی آخرین روز روی زمین یک عنوان رایگان است و شما نیاز به پرداخت چیزی ندارید. با این حال پردخت کمی هزینه می تواند بازی را برای شما بسیار راحت تر کند.

زندگی بعدی (Life After)

شرکت سازنده: Hong Kong Netease Interactive

سال عرضه: 2018

بازی زندگی بعدی یکی از عناوین نسبتاً تازه در این فهرست است. این بازی نیز مانند بیشتر عناوین دوام آوری و آخرالزمانی است. یک ویروز کل دنیا را گرفته و بسیاری از افراد را از بین برده یا اینکه به هیولا تبدیل می نماید. شما باید در این دنیای سخت زنده مانده و ابزار مختلفی را بسازید. بازی زندگی بعدی یک عنوان راحت نیست. پس شما نیاز به استراتژی خوبی برای زنده ماندن دارید.

بازیکنان در بازی زندگی بعدی می توانند موارد مختلفی را بسازند. همینطور اینکه می توان یک خانه در آن طراحی کرد که شما را از مسائل مختلف حفظ کند. یکی از نکات جالب در بازی زندگی بعدی قابلیت یادگیری توانایی های مختلف است. چیزی که در عناوین دیگر کمتر مشهود بود. از لحاظ گرافیکی و گیم پلی هم بازی طراحی خوبی داشته و برای مدت زیادی شما را سرگرم خواهد نمود.

ماینکرفت (Minecraft)

شرکت سازنده: Mojang Studios

سال عرضه: 2011

بازی ماینکرفت یکی از پرطرفدارترین عناوین تاریخ بازی های ویدئویی است. این بازی در سبک دوام آوری بوده و به شدت مورد استقبال نهاده شد. در بازی ماینکرفت هیچ محدودیتی وجود ندارد. شما می توانید داستان خود را بسازید و خانه زیبایی را طراحی کنید. از طرفی دشمنان شما در این بازی زیاد نیستند و به همین علت با آرامش می توانید کارهای خود را انجام دهید.

در یک شرح راحت می توان گفت که ماینکرفت شما را در یک دنیای کاملاً رندوم قرار می دهد. از اینجا به بعد شما می توانید هرکاری که بخواهید انجام دهید. از ساخت خانه گرفته تا مبارزه با دشمنان و گشت و گذار در دنیای بازی همگی وجود دارند و شما باید میان آن ها انتخاب کنید. بازی ماینکرفت در عین سادگی مکانسیم جالبی دارد و همین موضوع باعث شده هواداران بسیار زیادی بدست بیاورد.

تراریا (Terraria)

شرکت سازنده: Re-Logic

سال عرضه: 2011

قیمت: 5 دلار

برخلاف تصور بسیاری از افراد تراریا در ابتدا یک بازی موبایل بود. این بازی نیز دارای عناصر مشابه زیادی با ماینکرفت است و یکی از رقبای اصلی آن به شمار میرود. در تراریا هم شما در یک دنیای کاملاً رندوم نهاده شده و باید کوشش کنید که داستان خود را بسازید. نکته اصلی در خصوص تراریا این است که این بازی دو بعدی بوده و از لحاظ بصری هم بسیار جالب طراحی شده است.

انیمیشن های تراریا بسیار مجذوب نماینده بوده و از طرفی دنیای آن نیز نسبتاً گسترده است. همینطور اینکه تراریا دارای دو مرحله است. مرحله اول چندان سخت نبوده و به راحتی می توان آن را به اتمام رساند. پس از کشتن یکی از غولآخر (Boss) بازی شما وارد مرحله دوم از تراریا شده که سطح تازهی از سختی را به شما نشان می دهد. به طور کلی این بازی هم یکی از برترین عناوین دوام آوری و سندباکس (Sandbox) تاریخ بوده که در کنار ماینکرفت تجربه بسیار خاصی را به شما ارائه می دهند.

کاوشگر: جنون بقا (Prospector: Survival Rush)

شرکت سازنده: Jonker Studios

سال عرضه: 2018

قیمت: رایگان

بازی کاوشگر: جنون بقا یک عنوان بسیار هیجان انگیز در سبک دوام آوری است. نکته اینجاست که این بازی از لحاظ گرافیکی چندان قوی نیست ولی از هر لحاظ دیگر بسیار جالب طراحی شده است. این بازی در اصل به صورت مدیریتی بوده و شما باید با استراتژی های خود بقای کرکترهای داخل بازی را تضمین کنید. شما باید از منابع مختلف برای زنده ماندن استفاده نموده و کوشش کنید از دشمنان دور بمانید.

نکته جالب در خصوص بازی جنون بقا این است که افراد واقعی به مقر شما حمله می نمایند. به همین علت این بازی دارای عناصر مبارزه آنلاین هم هست. از امکانات دیگر بازی می توان به ساخت و ساز، سیستم مالی و تجارت با بازیکنان دیگر اشاره نمود. نکته جالب در خصوص بازی ویژگی های خاص آنلاین آن است. برای مثال شما می توانید تعدادی تله در اطراف نقشه خود بگذارید تا اگر کسی به آن حمله کرد، بازی به شما اطلاع دهد.

ربل اینک (Rebel Inc)

شرکت سازنده: Ndemic Creation

سال عرضه: 2018

قیمت: رایگان

اگر بخواهیم صادق باشیم بازی ربل اینک یک عنوان در سبک بقا نیست. با این حال به شدت شبیه به این بازی ها بوده و زیبا ساخته شده است. شما در نقش یک رهبر هستید و باید کوشش کنید یک منطقه که به وسیله جنگ تکه تکه شده است را به هم متحد کنید. شما باید یک جامعه را از نو ساخته و موارد مختلفی از جمله آب تمیز و نگهبانی از شهروندان را به افراد معرفی کنید. در کنار این موارد شما باید با دشمنان هم مبارزه نموده و مانع از هم پاشیدگی جامعه خود بشوید.

اگر شما دقیق آنالیز کنید این بازی بیشتر در سبک بقا است تا اینکه یک عنوان استراتژی باشد. نکته اصلی در خصوص بازی ربل اینک این است که یک عنوان سخت است. چالش های موجود در بازی شما را درگیر خواهند کرد و برای پیشرفت در آن شما باید بسیار فکر کنید. نسخه اصلی بازی رایگان است ولی اگر شما بخواهید نسخه پیشرفته تر را بخرید با هزینه 4 دلاری می توانید به طور کامل این بازی را تجربه کنید.

سرگردان (The Wanderer)

شرکت سازنده: Parish Digital Limited

سال عرضه: 2018

قیمت: رایگان

بازی سرگردان را به می توان یکی از برترین عناوین سبک بقا در دنیای گیمینگ روی موبایل دانست. این بازی دارای گرافیک بالا یا گیم پلی پیچیده نیست ولی به جای آن تصمیم های شما به شدت روی روند بازی مؤثر هستند. شما می توانید ببینید که هر انتخاب شما چه نتیجه ای داشته و همین موضوع بازی را بسیار جالب نموده است.

بازی سرگردان یک عنوان تصمیم گیری جالب است. به این شکل که شما می توانید یک حیوان را با خود همراه کنید تا در یافتن منابع به شما یاری کند ولی این حیوان نیاز به غذا و آب دارد. بازی شما را در موقعیت هایی قرار می دهد که برای هر فردی سخت است و به همین علت است یک عنوان بسیار مجذوب نماینده است. همینطور اینکه دست شما به طور کامل در بازی سرگردان باز است. شما می توانید کارهای مختلفی در آن انجام دهید ولی باید مراقب عواقب آن باشید.

در این فهرست ما کوشش کردیم تا برترین عناوین سبک بقای موجود در دنیای موبایل را به شما معرفی کنیم. حال امکان دارد که موردی از دست ما در رفته و در این فهرست حضور نداشته باشد. آیا به نظر شما بازی ای وجود دارد که لیاقت حضور در این فهرست را داشته باشد اما نباشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Androidauthority

منبع: دیجیکالا مگ

به "برترین بازی های سبک بقا برای موبایل؛ از ترسناک تا استراتژی و آنلاین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین بازی های سبک بقا برای موبایل؛ از ترسناک تا استراتژی و آنلاین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید