انجمن حمایت از توسعه رفسنجان تشکیل گردد

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، رئیس اتاق کرمان با اشاره به اینکه رفسنجان فعالان مالی توانمند و موثر با ایده های خوب دارد، پیشنهاد کرد: انجمن حمایت از توسعه رفسنجان با عضویت همه گروه ها تشکیل گردد و در جلسات مختلف از تجربه های افراد بزرگ این شهرستان در سطح ملی و استانی استفاده گردد.

انجمن حمایت از توسعه رفسنجان تشکیل گردد

سیدمهدی طبیب زاده در بازدید از منطقه ویژه مالی رفسنجان، اضافه کرد: باید برای این منطقه جاذبه ایجاد کرد تا سرمایه گذاری ها شکل گیرد و بتوان آن را کامل کرد.

وی با بیان اینکه موضوع تامین گاز منطقه باید حل گردد، اظهار کرد: بعلاوه پیگیری گردد که انشعابی از آب انتقال داده شده از خلیج فارس به استان به منطقه ویژه مالی رفسنجان برسد.

طبیب زاده، با تاکید بر اینکه برای تکمیل برق منطقه می توان از احداث نیروگاه ه بویژه انرژی خورشیدی استفاده کرد، گفت: بعلاوه راه اندازی خط ریلی و راه آهن احمدآباد، رفسنجان، کرمان پیگیری و سرعت قطار یزد به کرمان نیز اصلاح گردد.

رئیس اتاق کرمان ادامه داد: باید شرکت مس را راضی کرد تا واحدهای کوچک صنایع زیردستی اسیدسولفوریک را در منطقه ویژه راه اندازی کند به طوری که کارگاه بسازد و واگذار کند.

وی با بیان اینکه رفسنجان چند دهه گذشته در سرمایه گذاری پیشتاز بود اما به یکباره عقب افتاد، گفت: اتاق کرمان همایش فرصت های سرمایه گذاری را تیرماه امسال برگزار می نماید و پیشنهاد می گردد که منطقه ویژه مالی رفسنجان به معرفی فرصت ها و مزیت های این منطقه برای سرمایه گذاران بپردازد.

رئیس اتاق کرمان بعلاوه در این نشست پیشنهاد راه اندازی لجستیک پارک در منطقه ویژه مالی رفسنجان را عنوان نمود.

در جریان این بازدید، مدیرعامل منطقه ویژه مالی رفسنجان گفت: منطقه ویژه مالی رفسنجان با دو هزار هکتار مساحت، در فاز اول در 200 هکتار تکمیل شده و فاز توسعه نیز در حال اجرا است.

روح الله بهرامشاهی اضافه کرد: در برنامه داریم که برای این منطقه، هلدینگ های حاکمیتی برای سرمایه گذاری در پروژه های بزرگ و بعلاوه سرمایه در گردش مردم به ویژه کشاورزان منطقه را جذب کنیم.

وی ادامه داد: در حدود 7 ماه فعالیت مدیریت نو منطقه ویژه مالی، حدود 18 سرمایه گذار جذب شده و در حال حاضر برای طرح های خودروهای الکتریکی و پروژه های دانشگاه آزاد و ... در حال مذاکره برای سرمایه گذاری در این منطقه هستیم.

بهرامشاهی اظهار کرد: مرکز نوآوری نیز میخواهد 38 سوله برای واگذاری به شرکت های نوآور احداث کند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "انجمن حمایت از توسعه رفسنجان تشکیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجمن حمایت از توسعه رفسنجان تشکیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید